۰
۰

۷۰۰ هزار کیلوگرم عسل در قیروکارزین برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز برداشت عسل بهاره در این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد 700 هزار کیلوگرم عسل امسال در بهار این شهرستان برداشت شود.

اخبار زنبورداری استان فارس - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به آغاز برداشت عسل بهاره در این شهرستان، اظهار کرد: عسل گیری از بالغ بر ۸۰ هزار کلنی زنبور عسل از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و نزدیک به یک ماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار کیلوگرم عسل بهاره از زنبورستان‌های ساکن در این شهرستان استحصال شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ واحد زنبورداری بومی و مهاجر در قیروکارزین استقرار دارند که ضمن زمستان گذرانی و زنبور سازی، درفصل بهار عسل قابل توجهی برداشت می‌کنند.

همتی، عسل‌های کُنار و مرکبات را از شاخص‌ترین انواع عسل‌های تولیدی شهرستان قیروکارزین دانست و تصریح کرد: بسته بندی و فرآوری عسل‌های تولیدی در افزایش ارزش افزوده این محصول بسیار حائز اهمیت است.

 

 

کمبود‌های پیش روی حرفه زنبورداری در قیروکارزین

او از نبود آزمایشگاه ارزیابی کیفی محصول تولیدی، کارگاه‌های بسته بندی عسل و تولیدی‌های ابزار و کندو به عنوان کمبود‌های پیش روی حرفه زنبورداری در این شهرستان نام برد و ادامه داد: زمینه فعالیت در این بخش‌ها به خوبی فراهم است.

به گزارش عسلنا، همتی بیان کرد: شرایط اقلیمی و سطح بیش از ۱۱ هزار هکتاری مرکبات در این شهرستان موجب شده قیروکارزین از نقاط قشلاقی مستعد برای پرورش زنبور عسل باشد.

بیش از ۵ درصد از فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی قیروکارزین به حرفه زنبورداری اشتغال دارند که در قالب یک تعاونی زنبورداران ساماندهی شده اند.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

۰
۰
منبع https://www.yjc.ir/00UmRK
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید