۸۲۴
۱
۰

افزایش تلفات کلنی‌های زنبور عسل کانادا در سال‌های 2019-2020

افزایش تلفات کلنی‌های زنبور عسل کانادا در سال‌های 2019-2020
آلبرتا کانادا بیشترین تلفات زنبورهای عسل را داشته است

اخبار زنبورداری کانادا - به گزارش واحد بین الملل پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، طی پنج سال گذشته، تلفات کلنی زنبورهای عسل در کانادا از 16.4 درصد تا 32 درصد بوده است و در سال‌های 2019-2020 این رقم به بالاتر از حد متوسط رسیده است.

حدود 40 درصد از کلنی های زنبورهای عسل کانادا در زمستان 2020 زنده نماندند و در میان تمام ایالت های کانادا، آلبرتا بیشترین تلفات را داشته است.

در 11 سپتامبر، انجمن زنبورداران حرفه ای کانادا گزارش سالانه خود را در مورد تلفات زنبور عسل در سراسر کانادا منتشر کرد. پس از بررسی های زنبورداران، آنها نتیجه گرفتند که 30.2 درصد از کندوهای زنبور عسل در زمستان زنده نمانده اند، به این معنی که یک کلنی زنبورهای عسل کافی برای ادامه حیات ندارد.

به گزارش عسلنا افزایش این تلفات از زمستان 19-2018، زمانی که 25.7 درصد از کندوها زنده نماندند، آغاز شد. طی پنج سال گذشته، تلفات کلنی زنبورهای عسل در کانادا از 16.4 درصد تا 32 درصد بوده است و در سال های 2019-2020 این رقم بالاتر از حد متوسط شده است.

 

 

زنبورداران آلبرتا که در این نظرسنجی شرکت کردند، سرمای هوای و کاهش دما در  بهار را دلیل اصلی تلفات زنبورهای عسل در زمستان در استان خود عنوان کردند. در گزارش CAPA آمده است: "زنبورداران گزارش دادند که تعداد قابل توجهی از کلنی ها در آوریل و اوایل ماه مه به احتمال زیاد در نتیجه هوای سرد بهار از بین رفته اند."

تلفات کلنی ها در ایالت های منیتوبا و ساسکاچوان نسبت به آلبرتا بسیار کمتر بوه است. زنبورداران منیتوبا گزارش کردند که 24.7 درصد کشتار زمستانی را تجربه کرده اند و تلفات در ساسکاچوان 20.1 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار واحد بین الملل عسلنا، هوای سرد زمستان و بهار همیشه عامل مهمی در تلفات زنبورها است، اما تعداد زیادی از زنبورداران می گویند که ملکه های ضعیف نیز یک مشکل عمده محسوب می شوند. در گزارش CAPA آمده است: "ملکه های ضعیف کلنی ها را ضعیف می کنند و زنبورهای عسل کافی به زمستان نخواهند رسید. اگر یک ملکه در زمستان نابارور شود یا بمیرد، کلنی نیز از بین خواهد رفت، زیرا فرصتی برای جایگزینی ملکه برای زنبوردار وجود ندارد. این موضوع نگرانی عمده زنبورداران است که جای بررسی بیشتر دارد. "

در حالی که خسارات زمستانی در 2019-20-20 بیش از حد متوسط بود ، گزارش CAPA حاوی اخبار مثبت نیز بود. طی 12 سال گذشته تعداد کلنی های زنبور عسل در کانادا افزایش یافته است. آمار کانادا گزارش داد، پاییز سال گذشته ،773 هزار کلنی زنبورعسل در این کشور وجود داشته است که این رقم نسبت به سال  2007 ، 34.8 درصد افزایش داشته است.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید