۱۵۰۹
۶
۱

3 خاصیت مهم گرده گل که کمتر به آن توجه شده است

3 خاصیت مهم گرده گل که کمتر به آن توجه شده است

گرده گل یک ماده کمتر شناخته شده و البته پرخاصیت است. در واقع این یک حقیقتی است که در مورد این غذای به ظاهر کم اهمیت اما مقوی وجود دارد. گرده گل زنبور عسل ارزش غذایی بالایی دارد زیرا بسیار مقوی و سالم است. این گرده به عنوان غذایی سالم، قرن ها در فرهنگ های شرقی وجود داشته است. اخیرا این ماده غذایی در فروشگاهای غربی به صورت حضوری و یا آنلاین به فروش می رسد.

اگر به دنبال کاهش وزن یا بهبود آلرژی‌های فصلی خود هستید، می‌توانید از این طلای زرد رنگ استفاده کنید تا تاثیر آن را بر سلامتی خود مشاهده کنید. خواص متعددی از گرده گل گزارش شده است. با این حال برخی از خواص گرده گل کمتر مورد توجه هستند. برای مثال شاید از خواص گرده گل برای درمان پروستات شنیده باشیم اما خواص ضد درد گرده گل برای ما جدید باشد.

در این مطلب بعد از معرفی مختصر گرده گل، به معرفی 3 کاربرد مهم گرده گل که کمتر مورد توجه و شناخت قرار گرفته است اشاره می کنیم. امیدواریم اطلاعات شما در مورد خواص این ماده طبیعی بیشتر شود.

گرده گل چیست؟

اسم دیگر گرده گل، نان زنبور عسل است که به طور طبیعی توسط زنبور عسل تولید می‌شود. این گرده پس از تولید به کندو بر می‌گردد تا بسته‌بندی شود و به عنوان یک منبع غذایی مفید مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، خصوصیات و ویژگی‌های گرده زنبور عسل به گیاهی بستگی دارد که این گرده از آن تولید شده است.

 

 

معمولا افراد به جای استفاده از گرده گل از مکمل‌های آن استفاده می‌کنند و یا به اندازه یک قاشق غذاخوری روی غذاهایی که از جو دوسر تشکیل شده باشد می‌پاشند. با این حال روش های متعددی برای مصرف گرده گل وجود دارد که در مجله عسلنا به تعداد زیادی از آن ها به صورت متنی یا به صورت ویدئویی اشاره کرده ایم.

روش های مختلف استفاده از گرده گل:

سالادهای خوشمزه را با گرده گل مقوی تر کنید

با گرده گل، نوشابه انرژی زا طبیعی بسازید

6 روش مصرف گرده گل برای استفاده از خواص این ماده شفابخش

با گرده گل این 5 معجون پرخاصیت را تهیه کنید

آیا مصرف ساده گرده گل هم مفید است؟

بهترین روش مصرف گرده گل

گرده گل را به ماسک صورت خانگی اضافه کنید

5 دستور فوق العاده برای رسیدگی به پوست و مو با گرده گل

ویدئو: با گرده گل سس سالاد درست کن!

ویدئو: اسموتی سالم و خوشمزه با میوه و گرده گل

ویدئو: سالادتان را با بمب انرژی یعنی گرده گل میل کنید

گرده گل زنبور عسل از کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها تشکیل شده است. یک قاشق غذاخوری گرده زنبور عسل دارای ۷ گرم کربوهیدرات، ۴۰ کیلو کالری، 1 گرم فیبر و ۴ گرم قند طبیعی است. علاوه بر این خاصیت‌ها، هر قاشق غذاخوری گرده زنبور عسل دارای دو گرم پروتئین است که این مقدار از پروتئین موجود در مرغ و گوشت گاو بیشتر است.

سوزان کورتیس، مدیر بهداشت طبیعی گفته است: «یک قاشق چای‌خوری گرده گل زنبورعسل دارای بیش از ۲.۵ میلیارد دانه غلات گل است که این دانه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند.» او همچنین در ادامه می‌گوید: «یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین در بین مواد غذایی، گرده زنبور است. یک ماده مغذی از 18 ویتامین تشکیل شده است که شامل مجموعه ویتامین‌های B، تمام اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب، اسیدهای نوکلئیک، آنزیم‌ها و حداقل ۲۵٪ پروتئین است. »

فواید گرده زنبور عسل برای سلامتی

در مورد فواید گرده زنبور عسل بر روی سلامتی، تحقیقات زیادی انجام شده است اما اکثر این مطالعات فقط بر روی حیوانات آزمایش شده است. علاوه بر این، برخی از این مطالعات در مرحله مقدماتی هستند و نیاز دارند تا آزمایشات بالینی بر روی آن‌ها انجام شود.

همانطور که گفته شد، گرده گل خواص بی نظیری دارد که در مقالات مختلف به آن ها اشاره کرده ایم. در ادامه به معرفی 3 خاصیت کمتر شناخته شده گرده گل اشاره می کنیم که احتمالا می تواند برای شما خواندنی باشد.

کاهش وزن به کمک گرده گل

تحقیقات نشان می‌دهد حیواناتی که سوتغذیه داشتند با گرفتن رژیم غذایی گرده زنبور عسل، توانستند وزن و توده عضلانی بدن خود را افزایش دهند. آیا می‌توانید با ریختن مقداری گرده زنبور عسل بر روی غذای خود، باعث کاهش چربی و افزایش عضله در بدنتان شوید؟ قطعا این رژیم به تنهایی کافی نیست.

البته این نکته وجود دارد که برخی مکمل‌های گرده زنبور عسل به فرد کمک می‌کند تا به سرعت وزن خود را کاهش دهد. اما خود گرده زنبور عسل باعث کاهش وزن نمی‎‎شود. استفاده از گرده گل در رژیم غذایی است که می تواند به لاغری کمک کند. در واقع شما می توانید با حذف برخی مواد غذایی در رژیم لاغری و جایگزین کردن گرده گل، علاوه بر دسترسی به مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدنتان، روند لاغری بدون عوارض جانبی را دنبال کنید.

کاهش درد با مصرف گرده گل

برخی از مطالعات نشان داده است که گرده زنبور عسل در مقایسه با داروهایی که می‌توان بدون نسخه آن هارا خریداری کرد، از خاصیت ضد التهابی خوبی برخوردار است. همچنین گرده زنبورعسل باعث بهبود زخم‌های ناشی از سوختگی، تسکین درد‌های یائسگی و کاهش علائم مولتیپل اسکلروزیس در بیماران می‌شود.

در این زمینه تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما استفاده از گرده زنبور عسل باعث بهبود بالینی در ۱۰۰٪ بیماران مولتیپل اسکلروزیس شده است و تقریبا ۷۳ درصد بیماران معلول بهبود یافتند. به طور کلی گرده گل یک ضد التهاب و یک ضد درد فوق العاده عالی است.

آلرژی را از خود دور کنید

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که عسل به آلرژی‌های فصلی کمک می‌کند. اما این طور که فکر می کنید نیست. عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که در مبارزه با عفونت‌ها به بدن کمک کند، اما اینکه عسل باعث بهبود آلرژی‌های فصلی می‌شود هنوز به اثبات علمی نرسیده است و نمی‌توان به طور قطعی از آن صحبت کرد.

با توجه به بعضی از مطالعات انجام شده، عسل می‌تواند به بهبود آلرژی‌های فصلی کمک کند؛ اما علت را می توان در گرده گل های موجود در آن پیدا کرد. پس چه بهتر که خودمان از گرده گل که یک ماده ضد آلرژی است به صورت مجزا استفاده کنیم. می توانید گرده را به شربت عسل اضافه کنید و نوشابه ای انرژی زا و طبیعی تولید کنید.

سخن آخر

گرده گل خواص بی نظیری دارد که می تواند به سلامتی بیشتر ما کمک کند. اگرچه خواص این ماده فراروان است اما تلاش شد تا به 3 مورد از مهمترین خواص این ماده اشاره کنیم که کمتر در مورد آن صحبت می شود. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنیم گرده گل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به ویژه اگر در رژیم لاغری هستید، اگر می خواهید دردهای عضلانی و استخوانی خود را کاهش دهید و اگر به دنبال یک ضد آلرژی طبیعی می گردید، گرده گل یک گزینه فوق العاده عالی برای شماست.

۶
۰
۱ دیدگاه
 
ir
نصیری | ۳ سال پیش
گرده گل را برای کبدچربم استفاده کرده خیلی خوب بوده
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید