۵۵۴۰
۲
۱

درمان خانگی آسم با عسل طبیعی

درمان خانگی آسم با عسل طبیعی

بیماری آسم از آن دست بیماری هایی است که هنوز علم نوین نتوانسته راهکار قطعی برای درمان آن پیدا کند. از این روز اهمیت به روش های جایگزین در طب سنتی کشورهای مختلف، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. روش هایی که از دیرباز مورد توجه بوده و مشکلات مختلاف تنفسی با آن ها درمان می شده است. از شرق دور گرفته تا اروپا و ایران از این روش های بی بهره نبوده اند و حکمای طب سنتی در تمامی این سرزمین ها راهکارهای اختصاصی یا مشترکی داشته اند. عسل درمانی یکی از مهمترین روش های درمان آسم در خانه است که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل ماده ای شگفت انگیز است که دارای ارزش غذایی و دارویی است که استفاده از آن به زمان های خیلی دور باز می گردد. حتی شخصیت های خیلی بزرگ چون جالینوس، ابوعلی سینا و فیثاغورت نه تنها از این ماده ارزشمند استفاده می کردند؛ بلکه خواص دارویی آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها متذکر شده اند.

عسلی که به عنوان دارو استفاده می شود باید توسط زنبور عسل و از شهد گلها باشد؛ زیرا عسل های تقلبی و غیر طبیعی از خواص عسل طبیعی برخوردار نخواهند بود و نباید از این نوع عسل ها انتظار بهبودی و درمان داشت.

بیشتر در مورد آسم بخوانید:

 

 

مراقبت هایی که یک بیمار مبتلا به آسم باید جدی بگیرد

درمان آسم؛ تنگی نفس مربوط به آسم شما را از پا در نمی آورد، اگر...

آسم دارید؟ ژل رویال مصرف نکنید!

درمان آسم بدون عوارض جانبی؛ با بره موم به جنگ آسم برویم

نقش عسل در درمان آسم

درمان آسم با گرده گل؛ یک درمان بدون ضرر

 

در این مطلب به صورت مختصر بیان می کنیم که چرا عسل طبیعی می تواند برای بیمارانی که درگیر بیماری آسم شده اند مفید باشد. اینکه عسل چگونه به تسکین و تعدیل آسم کمک می کند و راهکارهای درمان آسم را پشتیبانی می نماید، موضوعی است که می تواند برای شما هم جذابیت داشته باشد. این موضوع را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم

تاثیر عسل بر سرفه های بیماران مبتلا به آسم

همانطور که گفته شد، عسل ماده ای شفابخش که برای بهبودی و درمان انواع بیماری ها از جمله آسم و تنگی نفس مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مشکلات بیماران آسم، سرفه بخصوص سرفه های شبانگاهی است که برای رهایی از آن معمولا از داروهای شیمیایی استفاده می کنند. در صورتی که با استفاده از یک ماده شیرین و خوشمزه می توان از این مشکل نجات پیدا کرد.

عسل را می توان یک ضد سرفه قوی نامید که حتی تاثیراتش از شربت های سرفه چون دکسترومتورفان قوی تر است. بدون اینکه عارضه ای را برای فرد به دنبال داشته باشد. عسل تاثیر بسزایی بر روی سرفه مبتلایان به آسم هم در بزرگسالان هم در کودکان خواهد داشت.

برای بهره مندی از تاثیرات بیشتر عسل بهتر است عسل به صورت محلول یا شربت استفاده شود. در این صورت باعث نرمی گلو و کاهش سرفه در فرد خواهد شد. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و خواص ضد التهابی قوی که دارد باعث برطرف شدن سرفه و کاهش حملات آسم خواهد شد.

کاهش التهابات به کمک عسل طبیعی

بیماری آسم نوعی بیماری التهابی است که مجاری هوایی و تنفسی را درگیر می کند. پروستاگلاندین ها در بدن واسطه التهابات هستند که در سرکوب سیستم ایمنی بدن و ایجاد التهابات نقش مهمی دارند. مصرف عسل به طور منظم و مداوم قادر است سطح این دسته از پروستاگلاندین ها را کاهش دهد و زمینه را برای بروز انواع التهابات کاهش دهد و حتی سرکوب کند.

البته نباید از اثرات فوق العاده عالی بره موم در کاهش التهابات غافل شویم. اگر می خواهید درمان آسم را به صورت جدی پیگیری کنید، حتما از بره موم در کنار عسل طبیعی استفاده کنید. معجون عسل بره موم که ترکیبی از عسل طبیعی و عصاره بره موم است، به دلیل ترکیب دو ماده طبیعی فوق العاده عالی، می تواند گزینه ای بی نظیر برای درمان آسم باشد.

نقش عسل در رفع عفونت های ویروسی

مبتلا شدن به عفونت های ویروسی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی کرونا در افراد مبتلا به آسم منجر به تشدید حملات آسم خواهد شد. این دسته از افراد باید از سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از ابتلا برخوردار باشند.

مبتلایان به آسم، در صورت ابتلا برای جلوگیری از حملات، معمولا آنتی بیتویک استفاده می کنند. ولی متاسفانه آنتی بیوتیک ها تاثیر آنچنانی نخواهند داشت؛ زیرا میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک های شیمیایی مقاوم شده اند و دیگر نمی توانند به وسیله این دسته از داروها از بین بروند.

برای رهایی از این نوع مشکل می توان از عسل با خواص شفا بخشی آن استفاده کرد. عسل از قوی ترین زهرها، آنتی بیوتیک بیشتری دارد. همچنین به علت داشتن چندین آنتی بیوتیک خوراکی هیچ ضرری برای انسان ندارد.

عسل ذاتا دارای خواص آنتی بیوتیک است و جالب آن که هیچ گونه میکروب و عوامل عفونی قادر به رشد در آن نیستند. همچنین عسل به دلیل این خاصیت عجیب خود می تواند جهت محافظت از دیگر مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن ها ترکیب شود. عسل گرچه ماده غذایی است و باید مثل سایر مواد غذایی دیگر محیطی برای پرورش میکروب ها باشد؛ اما نه تنها این محیط را فراهم نمی کند بلکه باعث نابودی عوامل عفونی و میکروبی خواهد شد.

روش مصرف عسل برای درمان آسم

از این اثر ضد میکروبی، ضد التهابی دیگر خواص خارق العاده عسل طبیعی، می توان برای بهبودی و حتی درمان بیماری التهابی چون آسم و تنگی نفس بهره گرفت. استفاده عسل به صورت شربت همراه با ترکیباتی چون زنجبیل، آویشن و آب گوجه فرنگی می تواند آن را به معجون خارق العاده برای مبتلایان به آسم تبدیل کند.

حتی می توان برای نتیجه گیری بهتر از عسل به صورت استنشاق بهره گرفت. عسل را داخل آب جوشیده اضافه کرده و با بخار حاصل از عسل و آب بخور داده شود.

تذکر: البته این دستور، جهت مصرف خوراکی نیست؛ زیرا برای خوردن عسل نباید به آب داغ اضافه شود؛ زیرا آنزیم های آن دستخوش تغییر شده و ممکن است خواص زیادی از آن از بین برود. این روش صرفا جهت بخور و استنشاق است که بر مخاط بینی و گلو و ریه و مجاری هوایی تاثیر گذاشته و می تواند برای بیماران آسم بسیار کمک کننده باشد .

سخن آخر

درمان آسم و تنگی نفس به کمک عسل طبیعی از سال ها پیش در کشورهای مختلف مورد توجه بوده است و یکی از روش های خانگی درمان آسم محسوب می شود. اگر به این بیماری مبتلا هستید، با مشورت پزشک و به روش های بیان شده، می توانید به درمان آسم یا بهبود مشکلات ناشی از این بیماری بپردازید.

۲
۰
۱ دیدگاه
 
ir
زهرا قندهاری | ۳ سال پیش
برای مشکل آسم شربت عسل با آویشن معجزه می کنه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید