۲
PNAZAR

فراز و فرود های برند «عسل نوبهار» از گذشته تا اکنون

گفتگو با مدیر جوان شرکت طلای شیرین نوبهار اسپادانا
گفتگو با مدیر جوان شرکت طلای شیرین نوبهار اسپادانا
در این گفتگو با ابوالفضل کاظمی مدیر جوان شرکت طلای شیرین نوبهار اسپادانا به داستان پیشرفت برند «عسل نوبهار» از مغازه‌ای کوچک در خمینی‌شهر اصفهان تا رسیدن به شرکتی با پخش کشوری و فروشگاه آنلاین پرداختیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، در ادامه معرفی برندهای موفق صنعت زنبورداری و تولید عسل، این بار به سراغ شرکت تولیدی «طلای شیرین نوبهار اسپادانا» رفتیم که با برند «عسل نوبهار» فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون مالک چندین برند در این صنعت است.

این مجموعه پویای تولیدی با تجربه دیرینه پدر (حاج ابوالقاسم کاظمی) از پیشکسوتان زنبورداری در خمینی‌شهر و پسر (ابوالفضل کاظمی) اداره می‌شود که این مدیر جوان و خلاق توانسته این مجموعه را از سبک مدیریت سنتی به مدرن تبدیل کرده و هم‌اکنون آن را در زمره شرکت‌های موفق صنعت مواد غذایی استان اصفهان بنشاند.

 این واحد تولیدی در سال‌های اخیر موفق به اخذ کلیه پروانه‌های قانونی موردنیاز شده است که همه محصولات این واحد، دارای پروانه ساخت و مجوزهای بهداشتی و استاندارد است.

مجموعه طلای شیرین نوبهار اسپادانا در استان اصفهان، شهرستان خمینی‌شهر، کیلومتر ۶ جاده اصفهان - نجف‌آباد، روستای تیرانچی واقع‌شده است.

محدوده فعالیت‌های این شرکت شامل: پرورش تخصصی زنبورعسل، تولید و بسته‌بندی انواع عسل ارگانیک، تولید و بسته‌بندی گرده گل طبیعی، تولید و بسته‌بندی بره موم طبیعی، تولید و بسته‌بندی ژل رویال به‌صورت تخصصی و تحقیق و پژوهش، تولید دانش و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، پژوهشی در حوزه‌های مرتبط است.

به گزارش عسلنا، خرید تمامی مواد اولیه شرکت با نظارت مسئول فنی و با رعایت استانداردهای معاونت غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و نظارت دقیق بر کیفیت محصولات صورت می‌گیرد.

عزم و اراده مدیریت ارشد همواره به نحوی بوده که این مجموعه خصوصی را در جهت توسعه و تعالی رهنمون سازد و بخشی از دغدغه‌های کار و اشتغال جوانان را مرتفع نماید.

نوآوری و توسعه پایدار محصولات، مشتری مداری، متعهد به توسعه تولید تمرکز بر حفظ محیط‌زیست و کیفیت بالا جزو ارزش‌های اصلی این شرکت است.

برندهای حقیقی و حقوقی شرکت، عبارت‌اند از:. برند نوبهار، برند شیمبار، برند یارنوش، مسیر حیات، برندپارسی‌نوش و برند دیارام.

برای آشنایی با فرازوفرودهای برند نوبهار با مهندس ابوالفضل کاظمی، مدیر جوان این مجموعه به گفتگو نشستیم که مشروح آن ازنظرتان می‌گذرد:

  • جناب کاظمی، انگیزه و دلیل علاقه شما به صنعت زنبورداری چه بود و از جا شروع کردید؟

اولین علت علاقه ما برای ورود به این صنعت این بود که پدرم از حدود بیست‌سالگی وارد صنعت زنبورداری و تولید عسل شده بود. بیشترین زمان عمر پدرم در زنبورداری گذشته و تجربیات زیادی در این عرصه دارند. کوه تجربه ایشان پشتوانه فعالیت ماست و از بچگی علاقه داشتم که پادرجا پای پدر بگذارم، به همین منوال از کودکی سعی کردم فنون زنبورداری و شناخت این حرفه را از پدر فراگیرم. کار پدر من فقط تولید عسل طبیعی بود و بسیار به پاک بودن و خلوص عسل اهمیت می‌دادند و اصلاً عسل تغذیه‌ای و تهیه‌شده با تغذیه شکر را قبول نداشتند.

وقتی بزرگ‌تر شدم دیدم که پدرم با چه مشقتی عسل مرغوب تولید می‌کند ولی به‌صورت عمده و فله‌ای می‌فروشد و تنها سود سرشار آن نصیب دلالان و فروشندگان می‌شود، اینجا بود که علاقه پیدا کردم که برنامه‌ای برای فروش عسل تولیدی خودمان داشته باشم.

  • از بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغات شرکت و نقش آن در توسعه برند بگویید؟

ازاین‌رو در سال 92 با تلاش یک فروشگاه کوچک در خمینی‌شهر، راه‌اندازی و برند «عسل نوبهار» را به ثبت رساندم. در ابتدا تنها یک مغازه 2 در 3 متری داشتیم و یک‌میلیون تومان سرمایه در گردش و می‌بایست ماهی 200 هزار تومان هم اجاره مغازه را می‌دادیم.

از همان سال اهداف خود را نوشته بودم و سعی دررسیدن به آن‌ها داشتم. ولی خیلی‌ها می‌گفتند که عسل کالای لوکس است و مردم حتی توانایی خرید گوشت ندارند. در ابتدای کار و هفته‌های اول تنها روزی چند کیلو فروش داشتیم ولی ناامید نشدیم.

کم‌کم تصمیم گرفتیم به ‌صورت‌های مختلف تبلیغات کنیم از تبلیغات میدانی گرفته تا اسپانسر شدن در برنامه‌های مختلف شهر، مثل برنامه‌های شهرداری و اسپانسر برخی تیم‌های ورزشی محلی مثل تیم‌های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی‌شهر شدیم و در جشن‌ها و مجالس و سمینارها هم تبلیغات داشتیم.

در جشن‌ها و برنامه‌های خیریه‌ها هم مشارکت کردیم و از سازمان‌های مختلف، لوح سپاس دریافت کردیم. در مطبوعات هم تبلیغ داشتیم و روی تبلیغات میدانی و بنرها و تابلوهای شهری هم سرمایه‌گذاری کردیم تا اینکه با یک شیب صعودی در عرض 3 تا 4 سال به فروش بیشتری رسیدیم. در سال 96 اسپانسر یک تیم بسکتبال بانوان (سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی‌شهر) بودیم که در سطح کشور به مقام دوم رسید و تبلیغ خوبی برای ما بود.

 در شبکه‌های اجتماعی هم ورود پیدا کردیم و کانال و پیج ایجاد کردیم و کم‌کم با پتانسیل فضای مجازی به فروش بیشتری رسیدیم.

  • در دوره جدید فعالیت چه کردید و اکنون چه تولیداتی دارید؟

در سال 95 هم تولید ژل رویال را شروع کردیم و در سال اول به تولید 15 کیلو ژل رویال رسیدیم که برای اولین تولید، میزان خوبی بود. این کار را در شش‌ماهه اول سال تاکنون ادامه دادیم و به‌صورت علمی و تخصصی به این کار ورود پیدا کردیم.

فروش ما ابتدا به‌صورت سنتی و در داخل شهرستان بود ولی با شروع کار برندسازی در سال 92 اقدام به واگذاری نمایندگی به شهرستان‌های مختلف و فعالیت فروش در فضای مجازی نموده و در سال 96 نیز اقدام به ثبت شرکت طلای شیرین نوبهار کردیم.

در سال‌های ابتدایی ناچار بودیم که محصولات را در کارگاه‌های دارای مجوز و سیب سلامت بسته‌بندی کنیم ولی با ثبت شرکت و گرفتن مجوزهای لازم، اقدام به ایجاد کارگاه مجهز برای عسل نوبهار کردیم و بازاریابی را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های گیاه‌درمانی و عطاری توسعه دادیم.

عسل نوبهار

سال 98 کارگاه شرکت را توسعه دادیم و برندهای جدید ایجاد کردیم و چندین مورد اشتغال جدید ایجاد کرده و ظرفیت تولید را به روزانه یک و نیم تن، بسته‌بندی عسل رساندیم.

  • از برندهای جدیدتان و چگونگی رشد و توسعه برند «نوبهار» بگویید؟

برندهای «نوبهار» و «شیمبار» دو مارک اصلی شرکت ما هستند و بسته‌بندی عالی و کیفیت بالا را در کنار عرضه عسل وحشی و جنگلی، تصمیم داریم در برند جدید «شیمبار» عرضه و به نمایش بگذاریم.

برندهای دیگری هم برای عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نام «حیات برتر»، «پارسی نوش» و «یارنوش» داریم.

از اهداف و چشم‌اندازهای ما در سال 1400 می‌توان به تلاش برای گرفتن مجوز تولید و عرضه ژل رویال اشاره کرد که در پی تحقق آن هستیم. البته با توجه به اینکه مجوزی تاکنون در این عرصه داده نشده، کار سختی در پیش داریم که امیدواریم، بتوانیم به انجام برسانیم.

در بحث مشتری مداری ما روی عسل، برای مشتریان ضمانت‌نامه‌ای به نام رویال کارت گذاشتیم، این ضمانت‌نامه، کیفیت محصولات را تضمین می‌کند و ضامن آسودگی خاطر مشتری است که درصورتی‌که حس کند، این محصول مشکلی دارد می‌تواند آن را مرجوع و محصول جایگزین گرفته یا هزینه پرداختی را مسترد کند.

ما با مشتری‌های خود همیشه در تماس هستیم و نظرات و پیشنهادات آن‌ها را در کار لحاظ می‌کنیم. فروش آنلاین در سایت فروشگاهی و پیج اینستاگرام ما حدود یک سال است که انجام می‌شود.

به گزارش عسلنا، این شرکت اکنون بر روی پروژه‌های جدیدی در جهت تولید انبوه محصولات زنبورعسل و کشفیات راز و رمزهای دنیای زنبورعسل سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کند که این مهم می‌تواند روزنه‌ای باشد برای ورود انسان به دنیای پیشرفته زنبورها.

طرح حمایت از فروش محصول ویژه زنبورداران نیز از طرح‌های نوین این مجموعه تولیدی است که زنبورداران عزیز می‌توانند در سراسر ایران برای فروش محصولات تولیدی خود به شرکت مراجعه کرده و محصولات خود را با بسته‌بندی کاملاً بهداشتی با برند شرکت یا حتی برند زنبوردار از شرکت تحویل گرفته و به بازار عرضه کنند.

عموم زنبورداران و علاقه‌مندان می‌توانند در سایت asaleto.com یا در پیج nobahar.honey در اینستاگرام درباره جزئیات این طرح اطلاعات بیشتری کسب کنند./

 

۲
۰