۸۰۶
۰
۰

بازارهای کشاورزی استرالیا به احترام زنبورها زرد پوش شد

همگام با روز جهانی زنبور عسل
همگام با روز جهانی زنبور عسل
به گفته «جین آدامز» سخنگوی ملی انجمن بازارهای کشاورزان استرالیا (AFMA) بازارها و میدان‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در کشور استرالیا به احترام روز جهانی زنبورعسل و گرده‌افشان‌ها در روزهای منتهی به 20 می (30 اردیبهشت) به رنگ زرد درمی‌آید و کلیه مراجعان و فروشندگان لباس‌هایی به رنگ زرد پوشیده و فضای بازارها با تم زرد آذین‌بندی می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، در آستانه روز جهانی زنبورعسل در 20 می، اکثر کشورهای صاحب سبک جهان در زنبورداری با برنامه‌های ویژه به استقبال این روز رفتند. در کشور طبیعت دوست استرالیا که کشاورزی و زنبورداری دارای جایگاه مهم اجتماعی و اقتصادی است، بازارهای عرضه محصولات کشاورزان در نقاط مختلف کشور استرالیا، خریداران و فروشندگان را به پوشیدن رنگ زرد در این بازارها در ماه مه (15 تا 23 مه) تشویق می‌کنند و تی‌شرت‌هایی نیز به رنگ زرد توسط سازمان‌ها و شرکت‌های عرضه محصولات زنبورعسل توزیع‌شده است تا حمایت خود را از زنبورهای عسل و سایر گرده‌افشان‌های سخت‌کوش استرالیایی نشان دهند.

بخش اعظم امنیت غذایی ما مرهون گرده افشان هاست

جین آدامز، سخنگوی ملی انجمن بازارهای کشاورزان استرالیا (AFMA) که در کارزار آگاهی روز جهانی زنبورعسل با بنیاد Wheen Bee همکاری کرده است، گفت: «سه‌چهارم تنوع غذایی ما توسط زنبورها تا حدی گرده‌افشانی می‌شود.»

بازارهای محصولات کشاورزان یا همان میادین میوه و تره‌بار در سراسر استرالیا میزبان جشن‌های روز جهانی زنبور با شعار «ما به زنبورها نیاز داریم» هستند.

آقای آدامز افزود: مردم استرالیا مصمم هستند که به جهان بگویند؛ به زبان ساده، ما بدون زنبورهای عسل بازار کشاورزان نخواهیم داشت، بنابراین مهم است که نقش حیاتی زنبورهای عسل را در تأمین مواد غذایی برجسته کنیم.

 

 

از هر سه لقمه غذای ما یک لقمه مدیون فعالیت زنبورهاست

ایشان خاطرنشان کرد: تقریباً از هر سه لقمه غذایی که می‌خوریم، یک‌لقمه توسط زنبورهای گرده‌افشان تولید می‌شود و این حشره در به وجود آمدنش نقش اساسی داشته و محصولات وابسته به گرده‌افشانی 35٪ از زمین‌های کشاورزی جهانی را تحت تأثیر قرار داده و از تولید 87 محصول غذایی پیشرو در جهان حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه عسلنا، در این راستا، فیونا چمبرز، مدیرعامل بنیاد Wheen Bee که یک موسسه خیریه ثبت‌شده استرالیایی است که به زنبورهای عسل اختصاص دارد، می‌گوید: «زنبورهای عسل به‌عنوان گرده‌افشان‌های محصولات اساسی کشاورزی و باغی، برای زندگی ما ضروری هستند و آن‌ها نقش مهمی در امنیت غذایی و تنوع خوراک ما بازی می‌کنند و تنوع زیستی و سلامت اکوسیستم را پشتیبانی می‌کنند».

جشن بزرگ 30 بازار فروش عمده کشاورزی برای روز جهانی زنبور عسل

چمبرز می‌افزاید: زنبورعسل اروپایی گسترده‌ترین گرده‌افشانی کنترل‌شده در جهان را دارند و اکثر قریب به‌اتفاق گونه‌های گرده‌افشان وحشی هستند، ازجمله بیش از 20 هزار گونه زنبور استرالیا را به کانون تنوع زیستی و محل زندگی بیش از 10٪ از تنوع زنبورعسل بومی در جهان تبدیل کرده است.

جین آدامز نیز در ادامه اظهار داشت: بازارهای کشاورزان استرالیا افتخار دارند که از روز جهانی زنبورعسل 2021 حمایت می‌کنند و به رشد آگاهی از نقش حیاتی زنبورهای عسل در سیستم غذایی ما کمک می‌کنند.

 سازمان AFMA از تمام بازارهای کشاورزی که متعهد شده‌اند روز جهانی زنبور را جشن بگیرند استقبال می‌کند، اما بازهم با هر روشی این بازارهای پر جنب‌وجوش کشاورزان می‌تواند از سیستم‌های غذایی سالم و جوامع سالم حمایت کنند.

به گزارش عسلنا، بازارهای مضمون "WE NEED BEES" در چارچوب جشن‌های روز جهانی زنبورعسل 2021 در سراسر استرالیا برگزار می‌شود. هدف این است که آگاهی از این گرده‌افشان‌های قدرتمند، نقش‌های منحصربه‌فرد آن‌ها در محافظت از سیاره ما و آنچه هر یک از ما می‌تواند برای محافظت از آن‌ها درازای آن انجام دهیم را افزایش دهیم.

تاکنون بیش از 30 بازار بزرگ و میادین عمده و مشهور عرضه محصولات کشاورزی و دامی در شهرهای مختلف استرالیا از این طرح حمایت کرده و فضای خود را زرد پوش کردند./

۰
۰
منبع https://www.worldbeeday.org.au/farmers-markets-buzzing-to-celebrate-world-bee-day-2021/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید