۶۲۴
۱
۰

بررسی تلفات کلنی های کشور در برنامه زنده اینستاگرامی

با حضور عضو کمیته طرح پایش سلامت کلنی ها
با حضور عضو کمیته طرح پایش سلامت کلنی ها
گفتگوی زنده اینستاگرامی با موضوع سومین دوره طرح پایش وضعیت سلامت و تلفات کلنی های زنبور عسل کشور در ساعت 16 مورخ 27 اردیبهشت در صفحه زنبورداران پیشرو قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، برنامه زنده اینستاگرامی به همت موسسه زنبورداران پیشرو، با حضور دکتر علیرضا عرب، عضو کمیته پایش تلفات و برسی وضعیت سلامت کلنی های کشور در تاریخ دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 1400 در ساعت 4 عصر برگزار می شود که عموم علاقه مندان با مراجعه به صفحه زنبورداران پیشرو در اینستاگرام به آدرس (@ZANBORDARANPISHRO) می توانند در این گفتگو شرکت و سوالات خود را مطرح کنند.

به گزارش عسلنا، از سال 2006 پدیده فروپاشی کلنی‌های زنبورعسل در آمریکا و بالطبع آن در سراسر جهان، بروز کرده است، در این راستا گروهی از محققین و پژوهشگران حوزه زنبورعسل و گرده‌افشان‌ها از کشورهای مختلف گردهم آمدند تا با هم‌اندیشی راه‌حلی برای این مشکلات پیدا کنند و از سال 2008 این انجمن پایش های رسمی خود را به‌طورجدی و زیر نظر کارگروهی شروع کرد و به‌صورت بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرد.

ماحصل این تلاش‌ها تشکیل انجمن بین‌المللی تحقیقات زنبورعسل بود که مرکز آن در دانشگاه برن سوئیس است.کارگروه پایش این انجمن تلاش دارد تا وضعیت مرگ‌ومیر کلنی‌های زنبورعسل در سراسر جهان را مطالعه و رصد نماید و گزارش‌های سالانه دقیق و استانداردی از کشورها منتشر نماید. در ایران این طرح پایش وضعیت سلامت کلنی‌های زنبورعسل و بررسی علت و میزان تلفات برای سومین سال، زیر نظر دانشگاه تهران با همکاری انجمن علوم دامی ایران انجام می شود.

 

 

به گزارش عسلنا، دکتر علیرضا عرب، پژوهشگر، مدرس ژنتیک و اصلاح نژاد و عضو کمیته طرح ملی پایش سلامت کلنی‌های زنبورعسل کشور است./

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید