۱۰۲۶
۱
۰

از متولیان و مسئولین خواستارم با تمام توان به زنبورداران کمک کنند

گفتگوی عسلنا با خانم دکتر صدیقه نبیان + فایل صوتی پیام تبریک روز جهانی زنبورعسل
گفتگوی عسلنا با خانم دکتر صدیقه نبیان + فایل صوتی پیام تبریک روز جهانی زنبورعسل
دکتر صدیقه نبیان، استاد دانشگاه و چهره علمی صنعت زنبورداری در گفتگو با عسلنا ضمن تبریک روز جهانی زنبورعسل، از تمامی متولیان و متصدیان در سازمان‌های دولتی و صنفی تقاضا کرد با تمام توان، زنبورداران را کمک و مساعدت کرده و در پیگیری حل مشکلات آن‌ها نهایت مساعدت را داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، دکتر صدیقه نبیان، از مفاخر و چهره‌های علمی، دانشگاهی ماندگار صنعت زنبورداری ایران، دارای درجه دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران است و سال‌ها با رتبه استاد تمامی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و کرسی‌های دیگر علمی به تربیت شاگردان زیادی پرداخته است. کتاب آفات و بیماری‌های زنبورعسل و روش‌های تشخیص آن‌ها و تألیف و ارائه بیش از 70 مقاله علمی و پژوهشی در ژورنال‌های داخلی و خارجی و حضور در بیش از 30 کنگره بین‌المللی ازجمله فعالیت‌ها و دستاوردهای این شخصیت علمی برای صنعت زنبورداری است.

خانم دکتر نبیان، در گفتگوی اختصاصی با عسلنا به مناسبت روز جهانی زنبورعسل، ضمن سلام و خسته نباشید به همه دوستداران زنبورعسل و اهالی این صنعت، تولیدکنندگان، زنبورداران و فعالان این عرصه را محافظان و پاسداران راستین و حقیقی طبیعت خواند و گفت: سالروز جهانی زنبورعسل را صمیمانه خدمت همه عزیزان تبریک عرض کرده و برای همه اقشار شریف فعال در این صنعت آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

این استاد دانشگاه افزود: زنبورداری، صنعتی مقدس و پرفایده است که اهالی آن با عشق و نگاهی سرشار از محبت به طبیعت و بقای زمین، به فعالیت می‌پردازند.

وی بابیان اینکه شخصاً علاقه وافری به این حرفه مقدس و تمامی افراد مشغول در این صنف دارد، تصریح کرد: زنبورعسل این موجود الهی و مقدس و نعمت خداوند بر روی زمین را در این روز مهم ارج می‌نهیم و از خدای متعال توفیق روزافزون برای تمامی زنبورداران، دام‌پروران و دامپزشکان مشغول در این حرفه را خواستارم.

 

 

استاد گروه انگل‌شناسی دانشگاه تهران، ادامه داد: در این روز مهم باید نقش زنبورها در تولید محصولات باارزش کندو و همچنین حفظ تعادل اکوسیستم و امنیت غذایی ارج نهاده شده و حراست از این موجود ارزشمند نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این‌جانب به‌عنوان عضو کوچکی از این مجموعه بزرگ، در سالروز جهانی زنبورعسل از این فرصت استفاده می‌کنم و عاجزانه از دست‌اندرکاران محترم این امر در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، دانشگاه‌های کشور و مؤسسات وابسته، هرکدام با موقعیت خودشان و به نسبت توانایی در کمک و مساعدت، درخواست حمایت همه‌جانبه از زنبورداران و صنعت زنبورداری دارم و تقاضا می‌کنم با تمام توان به دست‌اندرکاران این حرفه برای عبور از مشکلات یاری کنند.

دکتر نبیان، یادآور شد: در صورت تحقق این کمک‌های همه‌جانبه، این قشر زحمتکش در سایه این خدمات با اطمینان خاطر و آرامش بیشتر می‌توانند به فعالیت در این شغل مهم و شفابخش که بقای کره خاکی را تضمین می‌کند، بپردازند و بتوانند هر چه بیشتر به توسعه و تعالی این صنعت کمک کنند.

 این استاد دانشگاه در پایان برای همه عزیزان و اهالی این صنعت آرزوی موفقیت و پیروزی کرد و افزایش تولیدات و حفظ تعادل محیط‌زیست و امنیت غذایی را مرهون تلاش زنبورداران و مدیون وجود این حشره قرآنی دانست.

به گزارش عسلنا، در ضمیمه این خبر، فایل صوتی پیام تبریک این استاد دانشگاه و از مفاخر صنعت زنبورداری تقدیم می‌شود./


۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید