۷۱۳
۱
۰

تصویب راه اندازی دپارتمان عسل در باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکوی ایران

تصویب راه اندازی دپارتمان عسل در باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکوی ایران
راه اندازی دپارتمان عسل در باشگاه غذا و خوراک شناسی کمیسون ملی یونسکوی ایران به تصویب رسید و طی حکمی از سوی رئیس این باشگاه «مزدک بهروش» جهت تشکیل و مدیریت این گروه انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از زنبورداران پیشرو، سازمان ملل متحد در اکثر کشورهای دنیا نماینده‌ای تحت عنوان کمیسیون ملی یونسکو دارد. در ایران نیز کمیسیون ملی یونسکو فعالانه به اقداماتی در راستای اهداف آموزشی و فرهنگی، حفظ میراث و دارایی‌های معنوی و اعطای گواهی‌نامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی می‌پردازد. این نهاد، ایجاد صلح، ریشه کن کردن فقر، توسعه پایدار و گفتگوی بین فرهنگی از طریق آموزش، علوم، فرهنگ، ارتباطات و اطلاعات را به عنوان اهدافش دنبال می‌کند.

باشگاه غذا و خوراک شناسی این نهاد نیز در خصوص غذاهای بومی و اصیل هر کشور و محصولات کشاورزی خاص و ظرفیت های ملی هر کشوری فعالیت می کند که در ایران با تمرکز بر چای، زعفران، زرشک، برنج، گندم و عسل و توسعه صنایع وابسته تشکیل شده است.

گروه عسل در این باشگاه نیز مسئولیت دارد تا بر ظرفیت های تولید این محصول و و باز کردن باب اطلاع رسانی و تعامل بین المللی در خصوص عسل ایران فعالیت کند.

مباحث علمی و آموزشی و ارتقای صادرات و شناساندن شدن عسل ایرانی و محصولات زنبور عسل ایران به دنیا از دیگر رسالت های این مجموعه است.

 

 

مهندس مزدک بهروش از فعالان صنعت زنبورداری کشور و دارای کارشناسی ارشد پرورش زنبور عسل است و در استان گلستان فعالیت های مفیدی در این حوزه داشته است.

به گزارش عسلنا، کمیسیون ملی یونسکو ایران حوزه‌هایی شامل صنایع دستی، صنایع غذایی، حوزه سلامت و تندرستی و طب سنتی، صنایع فرهنگی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، نهادهای مالی و اعتباری و پشتیبانی، و بخش خدمات را تحت پوشش فعالیت‌ها و ارزیابی‌های مستمر خود دارد. کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی کمیسیون ملی یونسکو ایران، بر موضوعات و دسته‌هایی شامل علوم اجتماعی و انسانی، آموزش، فرهنگ، اطلاعات و ارتباطات، و نیز توسعه کسب‌وکار و مفاخر کارآفرینی تمرکز دارند.

یونسکو همواره از مسیرهای مختلف و با هدف انتقال تجارب ماندگار افراد، کسب‌وکارها و جوامع، تجلیل از بزرگان عرصه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار می‌دهد. در همین راستا یکی از اقدامات یونسکو در ایران ارزیابی کسب‌وکارهایی است که از اعتبار و قدمت ویژه‌ای برخوردارند./

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید