۶۰۹۷
۴
۳

خواص ژل رویال برای افزایش قد را دست کم نگیرید

خواص ژل رویال برای افزایش قد را دست کم نگیرید

افزایش قد یکی از خواسته های نوجوانان و شاید برخی پدران و مادرها برای فرزندانشان باشد. به ویژه افرادی که در سنین کودکی علاقه مند به ورزش می شوند، دوست دارند قد بلندتری داشته باشند. ترفند های افزایش قد زیاد است و به وفور در مورد آن صحبت می شود. اگر بخواهید یک بسکتبالیست یا والیبالیست موفق شوید احتمالا نیاز به قد بلندی خواهید داشت. حتی برخی فوتبالیست ها نیز به دنبال افزایش قد هستند. ژل رویال ممکن است بتواند در این زمینه به شما کمک کند.

بسیاری از تحقیقات انجام شده در دنیا بر روی نوجوانان و حتی کودکان وجود دارد که نشان می دهد مصرف برخی خوراکی ها می تواند به افزایش قد کمک کند. البته بلندتر شدن قد تا حد بسیار زیادی به ژنتیک و مسائل دیگر نیز مرتبط است؛ اما نمی توانیم اثرات خوراکی ها بر افزایش قد را نادیده بگیریم. با این حال باید دقت داشته باشید که چنین ادعاهایی مبنی بر اثرگذاری یک خوراکی بر افزایش قد، به هیچ وجه قطعی نیست.

ژل رویال به عنوان یک ماده طبیعی و البته خاص، توانسته نتایج مثبتی بر روی بسیاری از افراد داشته است. اگرچه نتایج منفی آن هم قابل توجه است؛ اما به نظر می رسد اثرات آن بر روی افزایش قد بسیاری از نوجوانان قابل دفاع باشد. ژل رویال توانسته نظر بسیاری از محققان را مبنی بر تواناییش برای افزایش قد به خود جلب کند و حتی تحقیقات بالینی نیز در این زمینه انجام شده است.

بیشتر با ژل رویال آشنا شویم:

 

 

ژل رویال چیست؟

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

از روش های مصرف ژل رویال چه می دانید؟

اسرار حیرت انگیز از نقش ژل رویال در کندو

اگر قیمت ژل رویال شما را ناامید کرده، این مطلب را بخوانید

چرا روش های عرضه ژل رویال خاص است؟

داستان ژل رویال از گذشته تا امروز

ترفندهایی برای نگهداری ژل رویال

در این مطلب تلاش شد تا به صورت مختصر به بررسی بالینی و علمی اثرگذاری ژل رویال بر روی افزایش قد اشاره شود. اگر علاقه مند هستید تا قدتان در سنین نوجوانای به خوبی رشد کند یا اگر این خواسته را برای فرزند خود دنبال می کنید، احتمالا این مطلب می تواند برایتان جذاب باشد.

یک تحقیق بالینی؛ ژل رویال به عنوان یک مکمل برای بازیکنان جوان فوتبال

تحقیقاتی بر روی 25 بازیکن فوتبال تیم ستاره سرخ بلگراد که 12 ساله بودند انجام شد. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. دانش آموزان مقطع هفتم و هشتم دبستان. بنابراین این تحقیق می تواند فقط نشان دهنده یک افزایش نرخ رشد قد باشد و نه یک افزایش در قد بزرگسالان. با این حال می توانیم نتایج خوبی از این بررسی بالینی به دست آوریم.

گروه 1 مکمل ژل رویال را به صورت روزانه برای دو ماه دریافت کردند. گروه کنترل یا همان گروه 2 از مکمل استفاده نکردند. تمام آزمودنی ها در طول دو ماه یک رژیم تمرینی منظم داشتند (4بار در هفته) و در جوان ترین لیگ بلگراد رقابت کردند.

دانشمندان 13 مشخصه  ریخت شناسانه را در اندازه گیری اولیه و نهایی مشاهده کردند. بازیکنان فوتبال از گروه آزمایشی که از ژل رویال استفاده میکردند افزایش آماری معناداری در طول بدن و اجزای ماهیچه ها داشتند و کاهشی در اجزای چربی در اندازه گیری نهایی در مقایسه با اندازه گیری اولیه ثبت کردند. همچنین، نتایج از لحاظ آماری افزایش معناداری در محیط بالای زانو و محیط پایین پا در گروه آزمایش در پایان درمان آزمایشی نشان می دهند. آزمودنی های گروه آزمایشی مقادیر میانگین قد بیشتری در طول بدن، جرم بدن، ماهیچه و ترکیب استخوان و مقادیر میانگین پایین تری در ترکیب چربی داشتند.

تفاوت قد میان دو گروه 1.6 سانتی متر بود. میزان قابل توجهی که می تواند به اثرات ژل رویال برای افزایش قد در دوره نوجوانی اذعان کند. نکته جالب توجه اینجاست که نرخ رشد قد تمامی این افراد سرعت پیدا کرده بود؛ البته در برخی بیشتر و در برخی کمتر.

در معاینه افرادی که از ژل رویال استفاده کرده بودند هیچ تغییر مقادیر بیشتری در اندازه آرنج، مچ دست، زانو و مچ پا وجود ندارد. ژل رویال احتمالا تاثیراتش را بر روی استخوان اعمال نمی کند. تغییراتی در بالای زانو و بالای قوزک پا وجود داشت اما این موضوع احتمالا نتیجه افزایش توده ماهیچه بوده تا رشد استخوان. ژل رویال تاثیراتی بر روی استروژن دارد.

از نظر علمی، چرا ژل رویال برای افزایش قد مفید است؟

افزایش قد با ژل رویال

اسیدهای چرب مشتق شده از ژل رویال تعدیل کننده عملکردهای گیرنده استروژن هستند. ژل رویال که توسط زنبورهای عسل تولید و به عنوان یک عنصر غذایی و دارویی استفاده می شود، دارای اثرات استروژن مانند است. البته ژل رویال، چگالی استخوان که آن چیزی است که از استروژن انتظار داریم را افزایش نمی دهد.

در یک بررسی علمی، تاثیر احتمالی سه اسید چرب ژل رویال (اسیدهای چرب ژل رویال) (10-hydroxy-2-decenoic-10H2DA, 3,10-dihydroxydecanoic-3,10DDA, sebacic acid-SA) بر علامت دهی استروژن در سیستم های مختلف سلولی بررسی شد. در سلول های MCF-7، اسیدهای چرب ژل رویال، در غیاب استرادیول ((2)E)، جذب گیرنده های استروژن (ER) را به پروموتر pS2 و سطح mRNA pS2 فقط از طریق ERβ و نه ERα تعدیل می کند، در حالی که در حضور ((2)E) فاکتورها هر دو ERβ و ERα را تعدیل می کنند. توابع ERalpha که شامل AR-1 نیستند احتمالاً باعث کاهش قد می شوند؛ زیرا ژل رویال ممکن است فقط ERBeta را تعدیل کند که بسیار امیدوارکننده است.

به علاوه، در غیاب اسیدهای چرب ژل رویال، تجدید نیروی ((2)E) ناشی از پپتید EAB1 هم‌فعالساز به ERα پوشانده شده و فعالسازی واسطه با عنصر استروژن (ERE) ناشی از ((2)E) مهار می شود. در سلول های HeLa، در غیاب ((2)E)، فاکتورهای معاملاتی مهار ERE واسطه توسط ERβ را مهار می کنند اما ERα را مهار نمی کنند. در حالی که در حضور ((2)E) ، فاکتورهای ERE فعالیت ERE را توسط ERβ و ERα مهار می کنند.

مدل سازی مولکولی اتصال مطلوب اسیدهای چرب ژل رویال به ERα را در سایت اتصال فعال‌کننده نشان داد. در حالی که روش های اتصال نشان داد که اسیدهای چرب ژل رویال به کیسه اتصال لیگاند ERα یا ERβ متصل نمی شود.

در استئوبلاست های KS483 ، اسیدهای چرب ژل رویال ، مانند ((2)E) ، ساخت مواد معدنی را از طریق یک روش وابسته به ER ایجاد می کند. داده های ما مکانیسم مولکولی احتمالی را برای فعالیت های استروژنی اجزای ژل رویال پیشنهاد می کند که اگرچه از نظر ساختاری کاملاً متفاوت از ((2)E) است؛ اما حداقل تا حدودی با تعدیل در تجدید نیروی ERα ، ERβ و فعال کننده های مشترک جهت هدفگیری ژن ها ، واسطه علامت دهی استروژن می شود.

شاید ژل رویال با استرادیول برای گرفتن ERalpha رقابت کند پس بنابراین اتصال موجود برای استرادیول را تضعیف کند. اثرات استروژنی اسیدهای چرب ژل رویالی ژل رویال همچنین می تواند شامل علامت دهی با واسطه GPR30 باشد. ویرانیGR30  با افزایش قد همراه است.

همچنین 4ΟΗ-TMX یک آگونیست ضعیف ERα و یک آنتاگونیست قوی ERβ در این سیستم بود. اسیدهای چرب ژل رویال ممکن است به کیسه لیگاند [گیرنده های استروژن] متصل شود، بنابراین با E2 رقابت می کند. همه اسیدهای چرب ژل رویال از اثر E2 در تجدید نیروی ERα و ERβ جلوگیری می کنند.

10H2DA تأثیر کمی (حدود 20٪ مهار) بر توانایی E2 در اتصال به ERα و 50٪ مهار E2 در اتصال به ERβ در غلظت تقریبا 100 میکرومولار نشان می دهد. همچنین، استروژن ممکن است علامت دهی Smad3 را مهار کند که بخشی از کندروژنز ناشی از TGF-Beta است. بنابراین مصرف آن با LSJL نیز مفید خواهد بود.

توجه داشته باشید که اختلاف قد به مدت دو ماه 1.6 سانتی متر بود که بسیار زیاد است. به این معنی که ژل رویال ممکن است تأثیرات زیادی داشته باشد. با این حال، حجم نمونه مطالعه کم بود. اگر زیر 18 سال هستید، احتمالا ژل رویال اثرات قابل توجهی بر روی افزایش قد شما خواهد داشت.

آیا ژل رویال برای بزرگسالان نیز منجر به افزایش قد می شود؟

با توجه به ژل رویال و گرده زنبور عسل، کاهش احتمال از دست رفتن استخوان به دلیل پوکی استخوان در یک مدل موش اووفارکتومی شده می شود. ژل رویال میزان فسفات و کلسیم را افزایش می دهد. چهار گروه موش هیچ تفاوتی در BMD کلی نشان ندادند که اگر قد افزایش یابد افزایش می یابد. با این وجود هیچ گروهی نبود که ژل رویال را بدون هیچ چیز دیگری مصرف کند. همچنین تخمدان های موشهایی که ژل رویال مصرف کردند برداشته شدند. این مطالعه بیان می کند که ژل رویال باعث افزایش تستوسترون میشود.

اسید 10-هیدروکسی-2-دکنوئیک از ژل رویال: یک داروی بالقوه برای روماتیسم، مشخص کرده که ژل رویال ممکن است مسیرهای علامت دهی p38 کیناز و c-Jun N-terminal kinase-AP-1 را مسدود کند. اثرات مصرف طولانی مدت ژل رویال بر وزن هیپوفیز و بیان ژن در موش های ماده میانسال، نشان می دهد که ژل رویال ممکن است نقش های هیپوفیزی مربوط به تیروئید داشته باشد.

تأثیر اسید کافئین اسید فنوتیل استر (CAPE)، ژل رویال و کورکومین بر بیان ژن سلول های ADAMTS-1 ، -5 و -9 در سلول های کندروسارکومای OUMS-27: یک مطالعه مقدماتی اظهار داشت که CAPE، ژل رویال و کورکومین مانع افزایش IL-a (از طریق Nf-kappaB) در ADAMTS1 ، 5 و 9 میشود.

با توجه به اثرات مکمل ژل رویال بر وزن بدن و مصرف رژیم غذایی در زنان دیابتی نوع 2 ، ژل رویال TRPA1 و TRPV1 را فعال می کند. این مطالعه داده های قد را در بزرگسالان اندازه گیری کرد اما متأسفانه داده ها را منتشر نکرد.

به طور ملی اگرچه برای نوجوانان ممکن است ژل رویال منجر به افزایش قد شود؛ اما داده دقیقی مبنی بر اینکه ژل رویال باعث افزایش قد در بزرگسالان شود وجود ندارد. هرچند تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سخن آخر

افزایش قد با ژل رویال در دوران نوجوانی می تواند کمک کند تا افراد بیشتری از این ماده طبیعی استفاده کنند. با توجه به اینکه ژل رویال عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد؛ در نتیجه مصرف آن با کمترین ریسک ممکن بوده و همین موضوع کمک به افزایش قد را بیشتر می کند.

۴
۰
۳ دیدگاه
 
ir
عبدی | ۳ سال پیش
بچم سه سالشه ولی قدش به گفته دکترها اونطوری که باید رشد کنه ..نکرده میتونم به بچه سه سالم بدم استفاده کنه ؟
۰
۰
 
 
ir
ن.جابری | ۳ سال پیش
سلام خیلی خوب بود مطالب. من به بچه ۷ سالم برای افزایش قد گرده گل دادم واقعا خوب بود با این مطالبی ک خوندم مشتاق شدم ژل رویال را امتحان کنم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید