۰
۰

درجه بندی محصولات و نظارت بر آن باید فراگیر و ملی شود

یک فعال صنعت زنبورداری و تولید عسل، مطرح کرد:
یک فعال صنعت زنبورداری و تولید عسل، مطرح کرد:
ابوالفضل کاظمی، با بیان اینکه ساماندهی بازار عسل باید از متولیان دولتی، وزارت صمت، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان‌های نظارتی شروع شود، گفت: کیفیت‌سنجی و درجه‌بندی محصولات، باید به‌صورت فراگیر در سطح استانی و ملی انجام شود و باید این نظارت و درجه‌بندی از برندهایی شروع شود که تولید زیاد و تبلیغات فراگیر و سهم بازار ویژه‌ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، یک فعال صنعت زنبورداری در خصوص افزایش عسل‌های نامرغوب و ساماندهی به این بازار، درجه‌بندی محصولات و استاندارد اجباری، گفت: این ساماندهی باید از متولیان دولتی، وزارت صمت، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان‌های نظارتی شروع شود.

ابوالفضل کاظمی در گفتگوی اختصاصی با عسلنا تصریح کرد: اتحادیه‌ها و زنبورداران هم باید به این مسئله کمک کنند و ایجاد کارگروه‌ها و گذاشتن کنفرانس‌هایی برای تفکیک بازار و درجه‌بندی محصولات صنعت زنبورداری یک امر ضروری و مهم است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 4 تا 5 نوع بازار در صنعت عسل وجود دارد، مشکل فروشنده‌ها متأسفانه عدم وجود درجه‌بندی و کیفیت‌سنجی است که سبب شده هرکسی با هر سابقه و تجربه به بازار عسل ورود پیدا کند و این سبب فروش و تولید محصولات کم کیفیت و تقلبی در بازار شده است.

مدیر شرکت طلای شیرین نوبهار اسپادانا، ادامه داد: خریدار هم متأسفانه این وسط سرگردان مانده است و نمی‌داند که چه کند، اگر درجه‌بندی و کیفیت‌سنجی صورت پذیرد، مشتری مخیر می‌شود و می‌تواند عسل را بر اساس کیفیت از مثلاً کیلویی 40 هزار تا 150 هزار تومان خریداری کند.

کاظمی با اشاره به اینکه، بسته به توان مالی و ذائقه باید قدرت تصمیم‌گیری به خریدار داد و تنوع محصولات با نظارت و درجه‌بندی همراه باشد، اظهار کرد: در حال حاضر صدها نوع و مارک عسل در بازار وجود دارد که همه ادعای کیفیت و طبیعی بودن دارند، ولی درواقع بیشتر آن‌ها دارای حداقل‌های استاندارد هم نیستند.

درجه بندی از برندهای با تولید زیاد و سهم بازار ویژه شروع شود

وی پیشنهاد داد: می‌توانند سازمان‌های متولی، عسل را به سه دسته؛ کیفیت طبیعی، کیفیت متوسط و نوع ضعیف، طبقه‌بندی کنند تا مشتری هم بتواند اعتماد کرده و صداقت به بازار عسل برگردد.

مؤسس برند عسل نوبهار، یادآور شد: در تولید عسل نوبهار سعی کردیم عسل‌ها را درجه‌بندی کنیم و از A تا C برای مشتری تعریف کنیم که این درجه کیفی متناسب با کیفیت و قیمت به مشتری اعتماد و شفافیت می‌دهد تا بتواند آسان خرید کند و بداند که واقعاً چه محصولی با چه کیفیتی خریده است.

به گزارش عسلنا، کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت‌سنجی و درجه‌بندی محصولات، باید به‌صورت فراگیر انجام شود و سازمان غذا و دارو هم بر این کار نظارت کند تا بتوانیم در سطح استانی و ملی این کار انجام دهیم و باید این نظارت و درجه‌بندی از برندهایی شروع شود که تولید زیاد و تبلیغات فراگیر و سهم بازار ویژه‌ای دارند./

 

 

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید