۱۴۰۳
۰
۰

تأثیر شگفت انگیز زهر زنبور عسل در نابودی ویروس ها و بهبود زخم ها

تأثیر شگفت انگیز زهر زنبور عسل در نابودی ویروس ها و بهبود زخم ها
زهر زنبور عسل تأثیر شگرفی در نابودی ویروس ها و زخم ها دارد .

به عقیده دکتر Mkabwa Manoko زهر زنبور عسل می تواند برای کشتن ویروس های مرگبار در بدن استفاده شود . وی خاطرنشان کرد که عسل آن چنان ارزش دارویی دارد که می تواند برای بهبود زخم ها بدون هیچگونه عارضه جانبی استفاده شود.
 

فواید زهر زنبور عسل


زنبورها محصولات زیادی تولید می کنند که در صنایع دارویی، مواد غذایی و آشامیدنی صنعتی استفاده می شود.عسل خاصیت دارویی دارد. این را می توان برای بهبود زخم ها مورد استفاده قرار داد، که مقرون به صرفه است و نیز زمان کوتاهی برای بهبود لازم است و هیچ گونه اثر جانبی مانند سایر مواد شیمیایی ندارد.
مانوکو اظهار کرد: "زنبورها ، سم، گرده و بره موم تولید میکنند که همگی اینها بسیار با ارزش هستند."
وی اضافه کرد که: " در تحقیقات به روشنی مشخص شده است که زهر زنبور عسل قادر به کشتن ویروس HIV، اما نه سلول های انسانی است. بنابراین، این موضوع می تواند در تحقیقات مورد بررسی قرار بگیرد تا کشف شود که چگونه می توان با استفاده از عسل، HIV را درمان نمود. تحقیق بیشتر و کاربرد تحقیقات در زمینه زنبور و محصولات آن ضروری است. ما معمولا تحقیقات را انجام می دهیم، اما آنها را توسعه نمی دهیم."
بنابراین، مانوکو به دولت های آفریقایی درخواست کرد تا دانشمندان و شهروندان را در زمینه زنبورداری آموزش دهد و افزود که سرویس های گرده افشانی زنبورها هنوز به اندازه کافی مورد بررسی قرار نمی گیرند.
وی همچنین گفت: "ما به دانشمندان در زمینه حفظ زنبور عسل نیاز داریم تا سهم آن در تولید ناخالص داخلی (GDP) بتواند تحقق یابد".
مانوکو اشاره کرد که تا کنون دو میلیون زنبوردار در تانزانیا مشغول پرورش زنبورعسل هستند. وی افزود که این کشور دارای موسسات تحقیقاتی درباره زنبورها و دانشگاه هایی است که دوره های تخصصی در پرورش زنبورداری را ارائه می دهند.

 

 

 

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید