۱۱۷۳
۱
۰

آیا بره موم خام قابل مصرف نیست؟

آیا بره موم خام قابل مصرف نیست؟
این که بره موم خام قابلیت مصرف داشته باشد یا خیر، کاملا وابسته به نوع و روش مصرف بره موم دارد. به طور کلی بهتر است برای استفاده به صورت خوراکی از بره موم خام استفاده نشود.

بره موم به عنوان یکی از مواد شگفت انگیز طبیعی در دنیا شناخته می شود که امروزه در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص بره موم آنقدر زیاد است که تلاش می شود از این ماده به روش های مختلفی استفاده شود تا خواص مختلف آن به انسان منتقل گردد. یکی از مواردی که به ویژه در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته، شیوه های مصرف بره موم است.

یکی از مهمترین عواملی که باید در هنگام مصرف بره موم در روش های مختلف مورد توجه قرار دهیم، این است که آیا این ماده باید فراوری شده مورد استفاده قرار گیرد یا به صورت خام نیز می توان از بره موم استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که در چه مواردی مصرف بره موم خام صحیح است و در چه مواردی باید فراوری های لازم بر روی آن انجام شده یا با دیگر مواد ترکیب شود.

مصرف خوراکی بره موم

یکی از مهم ترین روش های مصرف بره موم خوردن آن است. با توجه به خواص مختلفی که برای بره موم وجود دارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا این ماده شگفت انگیز را میل می کنند تا از خواص آن بهره مند شوند. نکته قابل توجه این است که بره موم خام قابلیت هضم شدن در معده انسان را ندارد. اگرچه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که بره موم مشکل زیادی برای دستگاه گوارش ایجاد نمی کند؛ اما در برخی موارد به ویژه افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی هستند، ممکن است بره موم عاملی برای معضلات دیگر باشد.

 

 

علت هضم نشدن بره موم در معده انسان نیز این است که در بره موم ترکیباتی وجود دارد که معده انسان نمی تواند این ترکیبات را شکسته و در نتیجه باعث هضم این ماده در بدن شود. در نتیجه بره موم به همان صورت وارد روده و سپس دفع می گردد.

آیا هر نوع بره مومی برای گوارش انسان مناسب است؟

توصیه می شود برای استفاده از خواص بره موم از آن به صورت فرآوری شده استفاده شود. بره موم خام شاید در زمینه میکروب زدایی از روده و معده مفید واقع شود؛ اما نمی تواند اثرات مختلف درمانی بره موم را برای بدن انسان به همراه داشته باشد. در نتیجه بهتر است برای مصرف خوراکی بره موم از محصولاتی که به صورت فرآوری شده در بازار وجود دارد استفاده کنید.

به صورت کلی دو نوع بره موم فراوری شده وجود دارد. هر کدام از این بره موم های فراوری شده می تواند برای مصرف مناسب باشد. بره موم الکلی و بره موم آبی از جمله مهم ترین و پرکاربردترین بره موم های موجود هستند. بره موم الکلی نیز به دو روش سنتی و مدرن فرآوری می شود و به شکل های مختلفی مثل پودر، کپسول، قرص، عسل بره موم و... روانه بازار می گردد.

مصرف بره موم به صورت موضعی

برخلاف مصرف بره موم به صورت خوراکی، در استفاده از این ماده به صورت موضعی، لازم نیست بره موم صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار گیرد. در بسیاری از مواقع بره موم خام نیز می تواند به روش مصرف موضعی اثرات خود را به ارمغان بیاورد.

برای مثال اگر شما از بره موم برای کاهش التهاب مفاصل استفاده می کنید، می توانید این ماده را بدون هیچ افزودنی بر روی قسمت ملتهب گذاشته تا به مرور زمان خواص این ماده به این قسمت از بدن اعمال شود. مصرف بره موم به این صورت معجزه می کند.

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

با این حال توصیه می شود که از برخی روش های ساخت پمادهای موضعی با استفاده از بره موم استفاده کنید. به این صورت که شما از بره موم به عنوان یک ماده اولیه برای ساخت پمادهایی استفاده می کنید که می تواند اثرات بیشتری از بره موم خام برای مشکلات پوستی یا دیگر مشکلات داشته باشد

کاربردهای خاص بره موم

علاوه بر دو روش عمده استفاده از بره موم یعنی روش خوراکی و روش موضعی، کاربردهای مختلف دیگری نیز از بره موم وجود دارد. برای مثال یکی از روش های مصرف این ماده که امروزه مورد توجه بسیاری از پزشکان نیز قرار گرفته، استفاده از خمیر دندان بره موم است. طبیعی است که مصرف بره موم خام به عنوان خمیر دندان به این صورت که آن را بر روی دندان های خود بمالید، نمی تواند چندان جذاب به نظر برسد.

3 دلیل مهم برای اینکه از خمیر دندان بره موم استفاده کنیم

در کاربردهای این چنینی از بره موم، بهتر است به جای مصرف بره موم خام از ماده فرآوری شده استفاده شود. هرچند به نظر می رسد بسیاری از محصولاتی که با استفاده از این ماده تولید می شوند، هنوز نتوانسته اند اعتماد مردم را به خود جلب نمایند؛ اما بهتر است با شناخت برندهای معتبر به سراغ محصولات بره مومی برویم که به صورت کامل فراوری شده اند. در این صورت می توانیم از عملکرد دقیق و مناسب آن اطمینان حاصل کنیم

سخن آخر

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد، این که بره موم خام قابلیت مصرف داشته باشد یا خیر، کاملا وابسته به نوع و روش مصرف بره موم دارد. به طور کلی بهتر است برای استفاده به صورت خوراکی از بره موم خام استفاده نشود. استفاده خوراکی مخلوط هایی که با استفاده از این ماده تولید شده مثل عسل بره موم، می تواند بهترین گزینه برای افزایش عملکرد این ماده شگفت انگیز باشد.

در بقیه موارد نیز بهتر است با توجه به نوع عملکرد، تا جای ممکن از بره موم هایی استفاده شود که کیفیت لازم را داشته، آشغال ها و آلودگی های احتمالی از آن گرفته شده باشد. در برخی موارد نیز بهتر است برای افزایش عملکرد با دیگر مواد ترکیب شود.

اگر تا به حال تجربه ای برای استفاده از بره موم داشته اید، حتما با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید تا همه از تجربیات شما استفاده کنند. تجربیات شما و دیگر افراد است که می تواند میزان عملکرد بره موم برای بهبود بیماری های مختلف را افزایش دهد. همچنین شما می توانید نقطه نظرات دیگر افراد را نیز در مورد مصرف بره موم خام در قسمت نظرات مطالعه و تصمیم خود ار برای نوع مصرف این ماده حیات بخش بگیرید. بره موم معجزه می کند؛ البته اگر به صورت دقیق، صبورانه و صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید