۱۷۸۶
۳
۰

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

بره موم یک ضد التهاب قوی
بره موم یک ضد التهاب قوی
اگر می خواهید از خواص ضد التهاب بره موم استفاده کنید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که خواص این ماده خیلی دیر اثر خواهد کرد. در نتیجه امید خود را از دست ندهید و تا جای ممکن از این ماده طبیعی و حیات بخش استفاده نمایید.

خواص بره موم به عنوان یکی از مهم ترین مواد تولید شده توسط زنبور عسل بسیار زیاد و متنوع است. بسیاری از دانشمندان هنوز در حال تحقیق در مورد خواص بره موم هستند. نتایج این تحقیقات روز به روز منجر به آشنایی با خواص جدیدی از این ماده شگفت انگیز می شود. با این حال یکی از مهمترین خواص کشف شده بره موم که باعث درمان بیماری های مختلف می شود، خاصیت ضد التهابی بره موم است.

تقریبا تمامی تحقیقات نشان می دهد که به دلیل وجود مواد ساختاری که در درون این ماده وجود دارد، بره موم یک ضد التهاب قوی است. این مواد کمک می کنند تا التهاب های مختلفی که در داخل یا خارج از بدن انسان وجود دارد، با مصرف بره موم به صورت خوراکی یا به صورت موضعی برطرف شود.

در این مطلب قصد داریم به خاصیت ضد التهابی بره موم و نقش آن در درمان بیماری های مختلف اشاره کنیم.

بره موم و کاهش التهاب مفاصل

بیماری های مختلفی وجود دارد که به دلیل وجود آن ها، التهاب در مفاصل ایجاد می شود. این التهاب خود دلیلی است برای این که دردهای شدید به سراغ انسان آمده و مجبور به مصرف داروهای شیمیایی مسکن شود. از مهم ترین بیماری هایی که با التهاب مفاصل همراه است، مشکلات استخوانی مثل پوکی استخوان و همچنین بیماری های خود ایمن مفصلی مثل روماتیسم یا روماتوئید است.

 

 

چند نکته مهم از نقش بره موم در کندو

برای درمان این بیماری ها، راهکارهای شیمیایی زیادی وجود دارد که هر کدام مضرات فراوانی را برای بدن انسان به ارمغان می آورند. شاید به همین علت باشد که کشف خاصیت ضد التهابی بره موم در ابتدا برای درمان چنین بیماری هایی به کار گرفته شد. البته هنوز هم بسیاری از دانشمندان نمی توانند اثرات بره موم را به صورت کامل برای کاهش التهاب مفاصل تایید کنند؛ اما تجربه چیز دیگری را نشان می دهد!

برای درمان بیماری های ناشی از التهاب مفاصل روش های مختلفی برای استفاده از بره موم به کار گرفته می شود. مصرف موضعی بره موم و مصرف خوراکی این ماده، هر دو می تواند به کاهش التهاب و در نتیجه کاهش درد کمک کند.

در بیماری روماتیسم مصرف خوراکی بره موم در مدت مشخص می تواند به سادگی باعث کاهش التهابات و در نتیجه کاهش درد شود. یکی از دلایلی که پوکی استخوان را دچار مشکلات بیشتر می کند نیز التهاب مفاصل و افزایش درد ناشی از این التهاب است. مصرف بره موم هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی می تواند درد را کاهش داده و به درمان یا کاهش اثرات این بیماری کمک کند

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

کاهش التهاب درون دهان به کمک بره موم

یکی از مشکلات اساسی دهان و دندان ایجاد التهاب درون لثه است. این مشکل باعث می شود تا لثه متورم شده و همین موضوع علت اصلی دردهای شدید و جلوگیری از روند درمان به صورت سریع است. مصرف بره موم به صورت خوراکی کمک می کند تا التهاب درون لثه کاهش پیدا کند.

یکی از بهترین روش ها برای اینکه التهاب لثه با کمک پروپولیس کاهش پیدا کند، این است که عصاره بره موم را با میزان زیادی از آب مخلوط کرده و این معجون را در درون دهان خود بگردانید و پس از گرداندن آن را از دهان خود خارج نمایید. انجام این روش درمانی نیاز به زمان زیادی دارد و باید به طور مداوم در چند روز متوالی آن را انجام دهید. با این حال با انجام آن به مرور زمان التهابات درون دهان کاهش پیدا کرده و مشکلات لثه شما نیز به مرور زمان برطرف می شود.

3 دلیل مهم برای اینکه از خمیر دندان بره موم استفاده کنیم

ویژگی دیگری که قرقره کردن یا گرداندن بره موم در درون دهان دارد، این است که این کار کمک می کند تا پلاک های دندان و آلودگی های مختلفی که در درون دهان وجود دارد نیز در کنار رفع التهاب، از بین بروند. این یعنی شما با یک تیر چند نشان را می زنید. بهتر از این نمی شود!

کاهش التهاب سوختگی

سوختگی یکی از بدترین تجربیاتی است که هر کدام از افراد ممکن است در طول زندگی خود داشته باشد. داروهای مختلف زیادی برای برطرف شدن سوختگی وجود دارد. یکی از این داروها سولفادیازین نقره است. اگر چه این داروی شیمیایی در کاهش آلام سوختگی و درمان آن اثر گذار است؛ اما نمی تواند خواص ضد التهابی به اندازه بره موم داشته باشد. به همین علت بسیاری از اساتید طب سنتی تلاش می کنند تا با استفاده از بره موم التهاب ناشی از سوختگی را برطرف نمایند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از بره موم برای رفع سوختگی باید حتما زیر نظر پزشک انجام شود.

کاهش التهاب سیستم گوارش

از مهم ترین خواص بره موم، کاهش التهاب در سیستم گوارشی است. طبیعی است که برای بهره مندی از این خاصیت ضد التهابی بره موم باید حتما از روش مصرف خوراکی استفاده شود. همچنین اگر می خواهید خواص کامل ضد التهابی بره موم برای کاهش مشکلات مختلف در درون معده و روده به بدنتان منتقل شود، باید حتماً از بره موم فرآوری شده استفاده شود

بسیاری از بیماری هایی که در درون معده و روده به صورت خود ایمن تورم ایجاد می کنند، توسط بره موم قابل درمان هستند. یکی از مهم ترین بیماری هایی که متاسفانه علم نوین امروزی هنوز راه حلی برای درمان آن پیدا نکرده است، بیماری کولیت نام دارد.

درمان کولیت با بره موم، واقعیت یا رویا؟

در درمان کولیت با بره موم از نقش ضد التهابی این ماده استفاده می شود. با مصرف بره موم طبق دستور طبیب، می توان نقش موثری در درمان این بیماری یا کنترل آن ایفا کرد. نکته قابل توجه این است که بره موم در درمان کولیت نقش درمانی دارد و نه نقش مسکن بودن! در نتیجه ممکن است مصرف این ماده برای کاهش التهاب روده زمان ببرد و نیاز باشد تا فرد مبتلا از آن برای مدت زمان زیادی به صورت منظم استفاده کند. پس مصرف بره موم را با مواد شیمیایی مختلفی که در واقع نقش مسکن داشته و خیلی زود عمل می کنند، مقایسه نکنید!

کاهش التهاب گلو با بره موم

یکی از بیماری های زمستانه که در دیگر فصل های سال نیز ممکن است به سراغ افراد بیاید، سرماخوردگی و آنفولانزا است. از مهم ترین عوارضی که سرماخوردگی و آنفولانزا برای انسان به ارمغان می آورد و باعث می شوند که روند درمان آن به کندی انجام شود، متورم شدن گلو است. همین موضوع روند درمان را دچار اختلال می کند. مصرف بره موم می تواند به کاهش التهاب گلو کمک کند

برای این که بتوانید از این خاصیت بره موم استفاده کنید باید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید یا عصاره آن را با آب مخلوط کرده و به صورت منظم قرقره نمایید. البته اضافه کردن برخی مواد دیگر نیز می تواند به بهبود تورم گلو کمک کند. شربت عسل یکی از بهترین این گزینه ها محسوب می شود.

سخن آخر

بره موم یک ماده ضد التهاب تمام عیار است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، بسیاری از بیماری ها تنها به دلیل خاصیت ضد التهابی این ماده می تواند درمان شود. با این حال باید توجه داشته باشید که بره موم یک ماده گیاهی است و در درمان های طبیعی با استفاده از مواد گیاهی صبر و مداومت در مصرف حرف اول را می زند. اگر می خواهید از خواص ضد التهاب بره موم استفاده کنید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که خواص این ماده خیلی دیر اثر خواهد کرد. در نتیجه امید خود را از دست ندهید و تا جای ممکن از این ماده طبیعی و حیات بخش استفاده نمایید.

اگر تجربه ای از بهره مندی از خواص ضد التهابی بره موم داشته اید در نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید. همچنین اگر از بره موم برای خواص ضد التهاب آن استفاده کرده و نتیجه نگرفته اید هم آن را با ما مطرح کنید. تجربیات شما می تواند کمک بزرگی برای استفاده از این ماده در درمان بیماری های التهابی باشد. علاوه بر این اگر می خواهید از بره موم برای کاهش التهاب قسمتی از بدن خود استفاده کنید، می توانید علاوه بر خواندن این مطلب، به نظرات مختلفی که توسط کاربران نوشته شده توجه نمایید.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید