۴۹۵۷
۳
۰

6 روش مصرف گرده گل برای استفاده از خواص این ماده شفابخش

روش های مصرف گرده گل را می شناسید؟
روش های مصرف گرده گل را می شناسید؟
یکی از مشکلات گرده گل که باعث شده بسیاری از افراد از خواص فوق العاده این ماده چشم پوشی کنند، بو و طعم خاص گرده گل است. بسیاری از افراد نمی توانند طعم این ماده پرخاصیت را تحمل کرده و در نتیجه از خوردن آن منصرف می شوند. با این حال روش های مختلفی برای استفاده از گرده گل وجود دارد.

وقتی یکی از بسته بندی های گرده گل را خریداری می کنید، قطعا از خواص درمانی آن آگاه هستید. گرده گل یکی از مواد طبیعی و پرخاصیت است که توسط زنبور عسل تولید می شود و کاربردهای زیادی در زندگی ما انسان ها دارد. خواص گرده گل کمک می کند تا بسیاری از بیماری ها درمان شده و از بروز بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری به عمل آید. به همین علت دانشمندان توصیه می کنند مصرف گرده گل به عنوان یک ماده طبیعی در سبد غذایی روزانه انسان ها جای گیرد. روش های متعددی برای مصرف گرده گل وجود دارد تا شما بتوانید این ماده غذایی پرانرژی را بدون این که دل شما را بزند، استفاده کنید

یکی از مشکلات گرده گل که باعث شده بسیاری از افراد از خواص فوق العاده این ماده چشم پوشی کنند، بو و طعم خاص گرده گل است. بسیاری از افراد نمی توانند طعم این ماده پرخاصیت را تحمل کرده و در نتیجه از خوردن آن منصرف می شوند. با این حال روش های مختلفی برای استفاده از گرده گل وجود دارد. در نتیجه می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید تا کمتر مزه آن را بفهمید و بیشتر از خواص آن استفاده نمایید.

جویدن ساده ترین روش استفاده از گرده گل

یکی از روش های مصرف گرده گل که ساده ترین روش مصرف این ماده خوراکی است، جویدن آن است. دانه های گرده گل از فشرده شدن گرده گل های مختلف توسط زنبور عسل به یکدیگر تشکیل شده اند. زنبوردار، گرده ها را جمع آوری کرده و آن را خشک می کند. البته خشک کردن گرده گل در آن حد نیست که شما نتوانید آن را بجویید. در نتیجه می توانید گرده گل را به صورت قاشقی در درون دهان خود قرار داده و آن را میل کنید.

چقدر از ارزش غذایی گرده گل اطلاع دارید؟

 

 

مشکلی که این روش مصرف گرده گل دارد، این است که کاملاً با طعم و بوی آن درگیر خواهید شد. اگر با طعم و عطر گرده گل مشکل داشتید، این روش مناسبی برای شما نخواهد بود. اما جای نگرانی نیست، روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای شما مناسب باشد.

مخلوط گرده گل با آب گرم

دومین روش ساده مصرف گرده گل این است که گرده گل را با آب ولرم یا گرم مخلوط کنید. در این صورت نیازی به جویدن نخواهید داشت؛ چرا که گرده ها درون آب حل شده و دیگر نیاز به جویدن ندارند. در این روش مصرف نیز همچنان بوی گرده گل ممکن است شما را اذیت کند و مصرف آن به مذاق شما خوش نیاید. البته این روش طعم کمتری از گرده گل را زیر دندانتان می آورد و زمان کمتری نیز برای حس کردن بوی آن خواهید داشت؛ اما اگر همچنان با این نوع روش مصرف هم مشکلی دارید، بهتر است به سراغ روش های دیگر بروید.

ساخت نوشابه انرژی زا با گرده گل

یکی از روش های مهم مصرف گرده گل که پزشکان و اطبای طب سنتی توصیه می کنند از این روش برای مصرف این ماده خوراکی استفاده شود، مخلوط کردن آن با شربت عسل است. بسیاری از افراد ترکیب شربت عسل با گرده گل را یک نوشابه انرژی زا می دانند که می تواند انرژی های لازم برای زندگی روزمره روزمره انسان را فراهم کند. به همین علت اگر می خواهید نهایت استفاده را از گرده گل برده و خواص آن را به صورت مستقیم وارد بدن خود کنید، شربت عسل و گرده گل گزینه بسیار خوبی است.

با گرده گل، نوشابه انرژی زا طبیعی بسازید

یکی از ویژگی های مهم این روش مصرف گرده گل این است که اگر گرده گل با شربت عسل ترکیب شود، دیگر خبری از بو و عطر خاص آن وجود ندارد. اگر با طعم و عطر گرده گل مشکل دارید، ساده ترین روشی که می توانید از این ماده شفابخش استفاده کنید و هم بوی آن و هم طعم آن را کمتر متوجه شوید، مخلوط کردن آن با شربت عسل است.

استفاده از گرده گل در آشپزی

روش های مختلفی وجود دارد تا شما از گرده گل برای پخت و پز استفاده کنید یکی از ساده ترین کاربردهای گرده گل استفاده از این ماده خوراکی برای تهیه انواع سالاد است. می توانید گرده گل را بر روی سالاد های مختلف ریخته و از خواص و طعم آن لذت ببرید. بسیاری از رستوران هایی که به کیفیت غذا توجه می کنند، از دانه های گرده گل برای بالا بردن سطح انرژی سالادهای سرو شده استفاده می نمایند.

آیا می دانید چطور از گرده گل در آشپزی استفاده کنید؟

البته فقط سالاد نیست که در آشپزی با گرده گل کاربرد دارد. بسیاری از انواع دسرها، کیک ها و حتی برخی از غذاها می توانند محل مناسبی برای استفاده از گرده گل باشند. در مجله عسلنا تلاش خواهیم کرد تا روش های مختلف استفاده از گرده در آشپزی را با شما در میان بگذاریم. مطمئنا مصرف گرده گل در آشپزی کمک می کند تا سطح خواص غذاهای مختلف افزایش پیدا کند.

کپسول گرده گل برای مصرف بی دردسر

خوشبختانه امروزه روش های متعددی از مصرف فراورده های زنبور عسل در پیش پای شما قرار دارد. بسیاری از افراد به دلیل برخی حساسیت ها از کپسول بره موم استفاده می کنند. شما نیز می توانید برای استفاده از خواص بی نظیر گرده گل، این ماده را به صورت کپسول مصرف کنید. البته متاسفانه کپسول گرده گل به صورت بسته بندی شده در بازار ایران وجود ندارد.

برای استفاده از این روش مصرف، می توانید با خرید کپسول های بهداشتی، خودتان آن را با گرده گل پر کرده و به صورت روزانه مصرف کنید. در این صورت گرده گل در بدن شما تاثیرات لازم خود را خواهد داشت و دیگر خبری از مضمضه کردن طعم این ماده پر انرژی نخواهد بود.

روش مصرف گرده گل به صورت موضعی

بد نیست در کنار روش های مختلفی که برای مصرف خوراکی گرده بیان شد،  به روش مصرف گرده گل به صورت موضعی نیز اشاره کنیم. از این ماده در ساخت بسیاری از پمادهای گیاهی و خانگی  استفاده می شود. به این صورت می توان از گرده گل برای بهره مندی از خواص مختلفی که این ماده دارد استفاده کرد.

برای مثال گرده گل می تواند در تولید کرم های مناسب برای پوست مورد استفاده قرار گیرد. در مجله عسلنا به برخی از پمادهای خانگی با گرده گل اشاره خواهیم کرد. البته بسیاری از تولیدکنندگان داروهای گیاهی، تلاش می کنند تا از گرده گل برای ساخت پمادهای مختلف استفاده کنند.

جادوی گرده زنبور عسل برای زیبایی پوست و مو

سخن آخر

آنچه که گفته شد، تنها بخشی از روش های مصرف گرده گل به صورت کلی بود. آنچه که مشخص است تنوع زیادی در هر کدام از روش های مصرف وجود دارد برای مثال حتی در روش جویدن که ساده ترین روش مصرف گرده است، کافیست شما این ماده را با عسل و موم ترکیب کنید و سپس مشغول به جویدن مخلوط شوید. در این صورت هم طعم آن بهتری را تجربه خواهید کرد و هم خواص بیشتری را به بدن خود منتقل می کنید. در مطالب آینده مجله عسلنا تلاش خواهیم کرد تا موارد مختلف مصرف گرده گل را به صورت دقیق تر با شما در میان بگذاریم.

اگر شما هم از روش های مختلف مصرف گرده گل استفاده کرده اید، حتما این روش ها را با ما در میان بگذارید. تجربیات شما در استفاده از گرده گل می تواند به خوانندگان این مطلب و همچنین همه انسان ها کمک کند تا از خواص این ماده شگفت انگیز بیشتر استفاده کنند. در نتیجه تا می توانید تجربیات خود را در اختیار عاشقان سلامتی قرار دهید

۳
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید