۱۷۰۵
۱
۰

با بهترین آدامس طبیعی آشنا شوید

چرا هنوز از ادامس های مضر استفاده می کنید؟
چرا هنوز از ادامس های مضر استفاده می کنید؟
در گذشته موم به عنوان یک آدامس طبیعی مورد استفاده قرار می گرفته و بعدها با انقلاب صنعتی، این ماده پرخاصیت به حاشیه رفته است. در واقع آدامس های اصلی در گذشته سقز و موم بوده اند که خواص درمانی زیادی داشته اند.

همه ما علاقه زیادی به جویدن آدامس داریم. بسیاری از افراد از آدامس به عنوان ماده ای برای هضم شدن غذا بعد از خوردن غذاهای مختلف به ویژه غذاهای چرب استفاده می کنند. علاوه بر این، لذت جویدن آدامس برای بسیاری به ویژه کودکان آنقدر زیاد است که جویدن آدامس نوعی تفریح محسوب می شود.

البته این تنها بخشی از کاربردهای آدامس است. کاربردهای درمانی زیادی برای آدامس وجود دارد. برای مثال برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند، آدامس یک ماده حیاتی به شمار می رود.

آدامس های موجود در بازار همگی به صورت شیمیایی و با استفاده از مواد غیرطبیعی تولید و روانه بازار می شوند. مضرات زیاد این آدامس ها به گونه ای است که ممکن است برای بدن مشکلات زیادی به همراه داشته باشد.

آنچه باید در مورد موم عسل بدانیم

 

 

آدامس های شیمیایی باعث ایجاد برخی مشکلات به ویژه برای افرادی که مبتلا به بیماری های قندی هستند یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند به وجود می  آورد. به همین علت توصیه می شود افراد مبتلا یا در خطر ابتلا به دیابت تا جای ممکن از خوردن آدامس های شیمیایی خودداری کنند.

لازم نیست نگران باشید! خوشبختانه راهکار مناسبی که برای این قضیه وجود دارد. مصرف موم تولید شده توسط زنبور عسل به عنوان یک آدامس طبیعی جایگزین مناسبی برای آدامس های موجود در بازار است. این ماده طبیعی می تواند جای آدامس های مضری را بگیرد که با اسانس ها و رنگ های شیمیایی در اختیار افراد قرار می گیرند.

افراد می توانند با جویدن موم عسل به عنوان یک آدامس طبیعی، نه تنها نگران وارد کردن مضرات به بدنشان نباشند، بلکه خواص مختلفی را به بدن خود منتقل نمایند و لذت جویدن آدامس را نیز حس کنند. در این مطلب به نکاتی در مورد خواص جویدن موم عسل و اینکه تا چه اندازه آدامس موم زنبور عسل می تواند برای انسان مفید باشد اشاره خواهیم کرد. قطعاً با خواندن مطالبی که در ادامه خواهد آمد علاقه شما به مصرف موم و حذف آدامس های غیرطبیعی بیشتر خواهد شد.

چرا آدامس های موجود در بازار مضر هستند؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که آدامس های موجود در بازار به چه علت مضر هستند؟ آیا همین آدامس ها نمی توانند هضم بهتر معده را در ایجاد و باعث سبک شدن معده شوند؟ پاسخ به این سوال مثبت است. آدامس غیرطبیعی دقیقاً بر مبنای عملکرد آدامس های طبیعی تولید شده و می توانند مکانیسم خوبی برای هضم شدن بهتر غذا باشد. اما هضم بهتر غذا به چه قیمتی؟

آدامس های موجود در بازار عموما با استفاده از اسانس های مختلف و رنگ های متنوع تولید شده و همین موضوع باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود. اولین و مهم ترین ضرری که آدمس های غیر طبیعی برای بدن انسان دارند، آسیب به دندان ها است. زمانی که در حال جویدن این آدامس ها هستید، در واقع کار انتقال مواد شیمیایی و مواد قندی مختلف را به لا به لای دندان هایتان انجام می دهید. اگر این کار را به صورت مداوم و طولانی انجام دهید، مطمئن باشید که نمی توانید به زودی این مواد قندی که به لای دندان هایتان رفته اند را پاکسازی کنید. در نتیجه احتمالا دندان هایتان به مرور زمان دچار آسیب می شود.

3 دلیل مهم برای اینکه از خمیر دندان بره موم استفاده کنیم

پس از جویدن، اتفاق دیگری می افتد. انتقال مواد قندی به معده و هضم آنها مشکلات بیشتری را برای بدن شما به وجود می آورد. از مهم ترین آن ها مضر بودن قندی است که به درون بدن رفته و قابلیت شکسته شدن ندارد. در نتیجه خوردن مداوم آدامس می تواند به عامل اصلی برای بروز بیماری های قندی به ویژه دیابت نوع دوم شود.

بهتر است به جای اینکه به فکر درمان دیابت باشیم، از بروز آن پیشگیری کرده و نگذاریم بدن ما در معرض چنین بیماری قرار گیرد. یکی از مواردی که ممکن است بدن شما را در معرض این بیماری قرار دهدف مصرف همین آدامس های شیمیایی است.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که آدامس های شیمیایی و آدامس های که به صورت غیرطبیعی تولید می شوند، علاوه بر آسیب هایی که به معده و دندان ها زده و باعث بالا رفتن قند خون می شوند، مشکلات دیگری نیز ایجاد می کنند. این آدامس ها ممکن است در درازمدت اثرات نامطلوبی بر روی قسمت های مختلف بدن مثل کبد بگذارند. نارسایی کبدی یا بروز کبد چرب به عوامل مختلفی وابسته است که خوردن مداوم ادامس نیز می تواند بخشی از این عوامل باشد.

بهترین آدامس موم طبیعی است

اگر عاشق آدامس هستید، می توانید از جایگزین آدامس های موجود در بازار استفاده کنید. جایگزینی که در سال های گذشته بیشتر مورد توجه بوده اما متاسفانه با توجه به نگاه تجاری شرکت های تولید آدامس در دنیا، استفاده از این نوع آدامس طبیعی به حاشیه رفته است. موم تولید شده توسط زنبور عسل بهترین آدامس طبیعی است.

شما با استفاده از موم می توانید هم جویدن ماده ای که به این سادگی ها تمام نمی شود را به خوبی حس کنید و هم خواص مختلفی را به بدن خود برسانید. خواص مختلفی برای موم زنبور عسل کشف شده که بیشتر این خواص را می توانید با جویدن آن به بدن خود منتقل کنید.

بهترین خواص موم که به فراموشی سپرده شده اند

از مهمترین خواص موم که با جویدن برای بدن انسان به ارمغان می آید، نقش آن در نگهداری دندان ها است. دقیقا برخلاف آدامس های غیر طبیعی، موم کمک می کند تا سلامت دهان و دندان حفظ شود. در واقع موم با لایه برداری از روی دندان ها و همچنین خارج کردن مواد مختلفی که در لابلای دندان قرار گرفته اند، کمک می کند تا مشکلات کمتری برای دهان ایجاد شود. کاهش التهاب لثه نیز از جمله خواص جویدن موم برای دهان است.

علاوه بر این، به دلیل طبیعی بودن تمامی مواد موجود در موم، خبری از بالا رفتن قند خون و مشکلات دیگری که آدامس های غیر طبیعی برای بدن انسان داشتند وجود نخواهد داشت. با بررسی کوتاهی بر روی خواص دیگر موم، متوجه خواهید شد که اکثر این خواص را می توانید با جویدن موم به دست بیاورید.

کافیست این کار را به جای خوردن آدامس های موجود در بازار تجربه کنید. بهترین آدامس طبیعی یعنی موم زنبور عسل می تواند شما را برای سلامتی بیشتر آماده کرده و خیالتان را از بابت عدم بروز مشکلات دیگر در بدن راحت کند. بیخیال آدامس های مضر شوید و لذت خوردن آدامس را با موم عسل تجربه کنید.

سخن آخر

توجه داشته باشید که در گذشته موم به عنوان یک آدامس طبیعی مورد استفاده قرار می گرفته و بعدها با انقلاب صنعتی، این ماده پرخاصیت به حاشیه رفته است. در واقع آدامس های اصلی در گذشته سقز و موم بوده اند که خواص درمانی زیادی داشته اند. از خواص موم این است که اگر به صورت تنها و بدون نان یا مواد دیگر مصرف شود، نمی تواند به راحتی در بزاق دهان حل شده و به سمت معده حرکت کند و همین موضوع از گذشته مورد توجه قرار گرفته بود.

از کاربرد موم عسل در گذشته چه می دانید؟

با استفاده از موم به عنوان یک آدامس طبیعی کار جدیدی انجام نمی دهید. فقط به سنت های گذشته خود باز می گردید و به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از ماده ای مفید و کاملا سالم استفاده می کنید.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که موم زنبور عسل زمانی به عنوان آدامس مناسب است که طبیعی باشد. بسیاری از موم های موجود در کندوها طبیعی نیست و از مواد غیر طبیعی تشکیل شده اند. در نتیجه اگر می خواهید یک آدامس طبیعی بجوید، باید حتماً از مومی استفاده کنید که از طبیعی بودن آن اطمینان دارید.

شما به ما بگویید، آیا تا به حال از موم به عنوان آدامس طبیعی استفاده کرده و این تجربه لذت بخش را داشته اید؟ به نظر شما چطور می شود موم را به عنوان یک آدامس طبیعی در جامعه رواج داده تا همه افرادی که علاقه به مصرف آدامس دارند، به جای خوردن آدامس های مضر از آدامس های طبیعی موم عسل استفاده کنند؟ نظرات و تجربیات شما می تواند به ما برای ترویج استفاده از بهترین آدامس طبیعی یعنی موم زنبور عسل کمک کند. در این صورت کمتر شاهد بسیاری از بیماری های مختلفی خواهیم بود که به علت جویدن این نوع آدامس های مضر ایجاد می شود.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید