۵۴۶۴
۴
۱

شاید مصرف ژل رویال برای شما هم مضر باشد!

موارد منع مصرف ژل رویال را بشناسید
موارد منع مصرف ژل رویال را بشناسید
قبل از مصرف ژل رویال بهتر از موارد منع مصرف این ماده طبیعی پرخاصیت را بدانید

وقتی از یک ماده به عنوان ماده ای دارویی برای درمان بیماری استفاده می کنیم، باید توجه داشته باشیم که این ماده ممکن است عوارض زیادی برای ما داشته باشد. این موضوع در مورد داروهای شیمیایی بیشتر صدق می کند.  با این حال مواد طبیعی نیز بدون عوارض و موارد منع مصرف نیستند.

برخی گمان می کنند وقتی یک ماده طبیعی استف دیگر هیچ ضرری ندارد. شاید بسیاری از مواد طبیعی و داروهای طبیعی عوارضی را برای بدن انسان ایجاد نکنند؛ اما ممکن است تداخلاتی با برخی بیماری ها یا داروهای شیمیایی داشته باشند. علاوه بر این، ممکن است برخی مواد طبیعی برای برخی از مزاج ها مناسب نباشد. در نتیجه باید موارد منع مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیز مورد توجه قرار گیرد.

یکی از مواد طبیعی که در درمان بسیاری از بیماری ها اثر می گذارد، ژل رویال است. این ماده طبیعی می تواند به کمک بیمارانی برود که حتی علم نوین نیز نتوانسته راهکاری برای درمان آن ها بیابد. با این حال در برخی موارد نباید از ژل رویال استفاده شود. در این مطلب از مجله عسلنا تلاش شده تا به این موارد اشاره شود. لطفا قبل از مصرف ژل رویال به صورت خوراکی، حتما این موارد را بررسی کنید

افراد مبتلا به آلرژی با احتیاط ژل رویال مصرف کنند!

افرادی که بدن آنها به مواد غذایی طبیعی هم آلرژی نشان می دهد، باید مراقب باشند که ژل رویال را با احتیاط مصرف کنند. به ویژه برای افرادی که نسبت به خوردن عسل طبیعی آلرژی دارند، مصرف ژل رویال می تواند با مشکلات تنفسی و حتی شوک های عصبی خطرناک همراه باشد. خارش، تورم گلو و در برخی موارد افت فشار خون، از علائم مصرف ژل رویال برای افرادی است که نسبت به عسل طبیعی آلرژی دارند.

 

 

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

به طور کلی برای افرادی که مشکلات آلرژیک دارند، مصرف ژل رویال توصیه نمی شود. بهتر است ابتدا مشکل آلرژی خود را برطرف کنید و سپس به سراغ درمان دیگر بیماری های خود بروید.

ژل رویال برای زنان باردار و شیرده ممنوع است

فرقی نمی کند که به چه دلیل قصد دارید در دوران بارداری یا دوران شیردهی به نوزاد از ژل رویال استفاده کنید، در هر صورت اقدام خطرناکی را انجام می دهید. در دوران بارداری ممکن است مصرف ژل رویال حتی به سقط جنین منجر شود. در ایام شیردهی نیز ممکن است مصرف ژل رویال توسط مادر، هم برای خود او و هم برای نوزادی که از شیر مادر تغذیه می کند، مضر باشد.

کودکان ژل رویال نخورند

کودکان زیر 1 سال و در برخی منابع کودکان زیر 3 سال از خوردن ژل رویال منع شده اند. این موضوع را جدی بگیرید. چراکه مصرف ژل رویال برای نوزادان و کودکان ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. معده کودکان توانایی هضم و همچنین گلبول های سفید موجود در بدن آن ها توانایی مبارزه با برخی سموم موجود در ژل رویال را ندارد. در نتیجه به هیچ وجه نباید به صورت خوراکی برای کودکان مصرف شود.

به طور کلی مصرف فراورده های زنبور عسل برای کودکان مناسب نیست. از عسل طبیعی گرفته تا گرده گل و ژل رویال باید برای کودکان بالاتر از 3 سال مورد استفاده قرار گیرند. به طور کلی پیشنهاد می کنیم برای اینکه به کودکانتان از فراورده های زنبور عسل بدهید، حتما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

 ژل رویال برای بانوان مستعد سرطان سینه مضر است

یکی از گروه هایی که نباید از ژل رویال استفاده کنند، بانوانی هستند که مستعد سرطان سینه هستند. با اینکه ژل رویال یک ماده موثر برای درمان انواع سرطان است؛ اما محققان بر این باورند که افراد مستعد سرطان سینه، نباید از ژل رویال استفاده کنند. مصرف ژل رویال برای این افراد ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کرده و حتی احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش دهد.

درمان ناباروری زنان با مصرف ماده شگفت انگیز ژل رویال

اگر مستعد سرطان سینه هستید یعنی در اطرافیان خود کسانی را می شناسید که به این بیماری مبتلا شده اند و یا پزشک تشخیص نوعی توده در سینه شما داده است، بهترین کار برای شما این است که از مصرف ژل رویال خودداری کنید.

بیماران گوارشی ژل رویال را با احتیاط مصرف کنند

مصرف ژل رویال ممکن است برای برخی از افراد، مشکلات گوارشی ایجاد کند. چنین افرادی به صورت پنهان یا پیدا برخی مشکلات گوارشی را در معده یا روده خود دارند که ژل رویال ممکن است آن را تشدید کند. تشدید بیماری های گوارشی به وسیله ژل رویال اگر به طور جدی مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است مشکلات بیشتری برای بدن فرد به همراه داشته باشد.

به همین علت است که افراد متخصص در زمینه طب سنتی توصیه می کنند قبل از اینکه یک دوره کامل مصرف ژل رویال را شروع کنید، حتما یکی دو بار به صورت تست آن را مصرف کنید تا اگر عوارضی داشت، خیلی سریع مشخص شده و از مصرف آن پرهیز شود. این موضوع را جدی بگیرید تا مشکلات گوارشیتان بدتر از قبل نشود.

مبتلایان به آسم، ژل رویال نخورند

تحقیقات دانشمندان نشان داده که مصرف ژل رویال در مبتلایان به آسم نه تنها باعث درمان آسم نمی شود؛ بلکه ممکن است آسم را شدت ببخشد. در نتیجه استفاده از ژل رویال برای مبتلایان به آسم ممنوع خواهد بود. خوشبختانه روش های زیادی برای درمان این بیماری در طب سنتی وجود دارد که این بیماران می توانند از آن روش ها استفاده کنند.

ناگفته نماند که در برخی موارد تجربی که علم نوین به هیچ وجه آن را اثبات نکرده، ژل رویال توانسته به کاهش علائم آسم کمک کند. این تناقضی است که بین طب سنتی و طب نوین وجود دارد. با این حال ریسک استفاده از ژل رویال برای درمان آسم بسیار زیاد است. در نتیجه به جز مواردی که زیر نظر یک طبیب طب سنتی باتجربه و حاذق درمان می شوید، برای درمان آسم از ژل رویال استفاده نکنید.

در بین فراورده های زنبور عسل، بره موم یکی از بهترین گزینه ها برای درمان آسم است. در نتیجه به جای استفاده از ژل رویال برای درمان آسم، می توانید از بره موم و فراروده های تولید شده با استفاده از این ماده استفاده کنید.

بره موم چیست؟

سخن آخر

آنچه که گفته شد تنها بخشی از موارد منع مصرف ژل رویال بود. اگر شما هم می خواهید از ژل رویال استفاده کنید، بهتر است حتما با طبیب طب سنتی یا پزشکتان مشورت کنید تا تداخلی با دیگر داروها یا اساسا تداخلی با بیماری های دیگر موجود در بدنتان نداشته باشد. حتی ژل رویال ممکن است برای برخی از مزاج ها نیز خوب نباشد. در نتیجه حتما در این زمینه مشورت های لازم را با افراد حرفه ای انجام دهید.

اگر تجربه ای از مصرف ژل رویال و حادتر شدن بیماری خود داشته اید، حتما با ما در میان بگذارید. نظرت و تجربیات شما به ما و خوانندگان این مطلب کمک می کند تا از عوارض جانبی ژل رویال در امان باشند و با خیال راحت تری برای درمان بیماری های مختلف از ژل رویال استفاده کنند.

۴
۱
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید