۱۳۱۴۱
۱۰
۴

8 خاصیت شنیدنی از عسل بهارنارنج

از خواص عسل بهارنارنج چه می دانید؟
از خواص عسل بهارنارنج چه می دانید؟
عسل بهارنارنج خواص قوق العاده ای دارد. با این حال بهتر است از عسلی مورد نیاز خود استفاده کنید.

یکی از بهترین عسل های تک گلی که در بازار ایران وجود دارد، عسل بهارنارنج است. این عسل که از شهد شکوفه های درخت نارنج به دست می آید، خواص مختلفی را برای بدن انسان به همراه دارد. در نتیجه بسیاری از افراد برای درمان بیماری های خود از این عسل تک گل استفاده می کنند.

اگر شما هم می خواهید اقدام به خرید عسل بهار نارنج کنید، بهتر است قبل از خرید، اطلاعات کاملی در مورد خواص این نوع از عسل طبیعی داشته باشید. در این مطلب به برخی از مهم ترین خواص عسل بهار نارنج اشاره خواهد شد. علاوه بر این خواص، خواص عمومی عسل طبیعی نیز در عسل بهار نارنج وجود دارد. امید است با اطلاع بیشتر از خواص این عسل طبیعی بتوانید انتخاب صحیح تری برای خرید عسل تک گل داشته باشید

عسل بهار نارنج سرشار از ویتامین C

همان طور که می دانید درخت نارنج از جمله درختان مرکبات به شمار می رود. اصولاً انواع مرکبات مملو از ویتامین های مختلف به ویژه ویتامین سی هستند. نارنج نیز از جمله میوه هایی است که مملو از ویتامین c است. نکته قابل توجه اینجاست که عسل بهار نارنج که تولید شده از شهد بهار نارنج است هم سرشار از ویتامین C و دیگر ویتامین های مفید برای بدن انسان است.

اگر با کمبود ویتامین سی مواجه هستید یا بیماری هایی دارید که با وارد شدن ویتامین c به بدن، درمان آنها تسریع پیدا می کند، می توانید از عسل بهارنارنج استفاده کنید.

 

 

ناگفته نماند که عسل بهار نارنج مملو از آنتی اکسیدان بوده و در نتیجه می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشد. به طور کلی به دلیل همین خواص عسل بهارنارنج است که آن را برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مفید کرده است.

عسل بهار نارنج آرامبخش طبیعی

شاید برایتان جالب باشد که بهار نارنج با تمام بو و عطر بسیار زیادی که دارد، یک ماده مقوی اعصاب و روان بوده و می تواند به آرامبخشی افراد کمک کند. از عسل بهار نارنج نیز برای تقویت اعصاب و همچنین آرامش بیشتر استفاده می شود.

کافی است روزانه مقداری عسل بهار نارنج را در آب ولرم حل کرده و آن را بنوشید. مطمئناً آرامش بیشتری را در طول روز تجربه خواهید کرد. همچنین اگر عسل بهار نارنج را قبل از خواب میل کنید، خواب راحت تر و بدون مشکلی را تجربه می کنید.

بهتر است به جای مصرف قرص های آرام بخش که ضرر و زیان فراوانی برای بدنتان داشته و باعث اعتیاد شما به خود می شوند، دمنوش بهارنارنج را به همراه عسل بهارنارنج امتحان کنید.

تقویت حافظه با عسل بهار نارنج

گفته می شود حتی بوییدن عطر بهار نارنج نیز باعث تقویت حافظه می شود. حالا اگر قرار باشد عصاره ای از بهار نارنج که همان شهد بهار نارنج است را به صورت عسل میل کنید، بدون شک به این خاصیت یعنی تقویت کنندگی حافظه دست خواهید یافت.

محققان بر این باورند که اگر در دوران جوانی و میانسالی از عسل بهار نارنج استفاده شود، احتمال بروز آلزایمر در پیری به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. البته باید توجه کنید که این ادعا زمانی محقق می شود که مصرف عسل بهار نارنج به صورت منظم در دستور کار شما قرار گیرد.

عسل بهارنارنج و بهبود مشکلات گوارشی

عسل بهار نارنج از جمله عسل های طبیعی است که گفته می شود می تواند برای بهبود و حتی درمان سرطان های گوارشی نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر از درمان سرطان گوارش با استفاده از عسل بهارنارنج بگذریم، این ماده تقویت کننده بسیار مناسبی برای معده و روده و به طور کلی سیستم گوارشی شما خواهد بود.

اگر معده یا روده شما دچار بیماری های مختلف است، می توانید با مصرف منظم عسل تک گل بهار نارنج این مشکلات را برطرف نمایید. البته فراموش نکنید که در این زمینه باید مداومت در میل کردن عسل داشته باشید. همچنین عسل غیرطبیعی، ممکن است مشکلات شما را بیشتر هم کند.

تصفیه خون با عسل بهار نارنج

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عسل بهار نارنج به عنوان یک تصفیه کننده خون مورد استفاده قرار می گیرد. درست است که بسیاری از پزشکان اعتقادی به مصرف عسل برای تصفیه خون ندارند؛ اما به طور کلی عسل بهار نارنج به عنوان یک ماده طبیعی موثر می تواند اثرات خود بر روی تصفیه خون شما را نشان دهد.

اگر تصفیه خون توسط این عسل تک گل طبیعی به خوبی انجام شود، از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری به عمل می آید. خون تصفیه شده دیگر خطری برای قلب و عروق انسان نخواهد داشت.

عسل بهارنارنج و کاهش کلسترول خون

یکی از خواص فوق العاده عسل بهار نارنج که باعث شده این ماده مورد توجه بسیاری از بیماران قرار گیرد، نقش عسل بهارنارنج برای کاهش کلسترول خون است. اگر شما هم به بیماری کلسترول خون مبتلا هستید، حتما می دانید که داروهای شیمیایی مضری برای تنظیم کن کلسترول تجویز می شود.

این داروها مشکلات و معضلاتی دارند که ممکن است در دراز مدت اثرات بسیار بدی برای بدن انسان به همراه داشته باشد. در نتیجه می توانید بر روی عسل بهارنارنج برای کاهش کلسترول خون خود حساب کنید

افزایش اشتها با عسل بهار نارنج

کودکان و حتی افراد بزرگسال به دلایل مختلف با کمبود اشتها مواجه می شوند. این کاهش اشتها که خود به دلایل متعددی در بدن انسان ایجاد می شود، ممکن است آغازی برای بروز بسیاری از بیماری های دیگر در بدن انسان شود. در نتیجه اگر می خواهید از بروز بیماری های بعدی پیشگیری کنید، بهتر است از مواد اشتهاآور استفاده نمایید.

یکی از انواع عسل های تک گل که می تواند برای افزایش اشتها به شما کمک کند، عسل بهار نارنج است. مصرف این ماده به صورت های مختلف مثل شربت عسل استفاده با نان یا اضافه کردن به کیک و شیرینی می تواند به افزایش اشتهای شما کمک کند.

مبارزه با بیماریهای عفونی

پیشگیری از انواع بیماری های عفونی و ویروسی با مصرف مداوم عسل بهارنارنج امکان پذیر است. امروزه با توجه به رشد بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا، کرونا و دیگر بیماری ها، شاهد مرگ و میر بسیار زیادی در سراسر جهان هستیم. این در حالی است که مصرف برخی از عسل های تک گل می تواند به پیشگیری یا درمان انواع بیماریهای عفونی و ویروسی کمک کند.

عسل بهار نارنج از جمله عسل هایی است که در این زمینه نقش بسیار تعیین کننده ایفا می کند. این نوع عسل، ضد میکروب و باکتری، ضد عفونت و قارچ است. در نتیجه می تواند به برطرف کردن عفونت کمک کند.

سخن آخر

خواص عسل بهارنارنج بیشتر از آن است که بتوان در مطلبی کوتاه به تمامی آن ها پرداخت. در این مطلب تنها به بخشی از مهمترین خواص عسل بهارنارنج اشاره کردیم.

اگر شما هم خواصی را از عسل بهارنارنج می شناسید که به صورت تجربی یا با مطالعه مراجع علمی آن را کشف کرده اید، حتما از طریق نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

 

۱۰
۱
۴ دیدگاه
 
ir
سیما | ۲ سال پیش
برای خرید عسل بهارنارنج چطوری اقدام کنیم؟ شما نمی فروشین انگار که...
۰
۰
 
 
ir
صادق | ۳ سال پیش
عسل بهارنارنج یکی از بهترین عسلای شماله. هم خوشمزه ست هم ارامبخشه کلا خیلی خوبه بهش عسل مرکبات هم میگن اومدین شمال حتما بخرین. ما در آمل در خدمتتون هستیم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید