۷۷۴
۱
۰

آیا مصرف ساده گرده گل هم مفید است؟

آیا مصرف ساده گرده گل هم مفید است؟

خواص زیادی در مورد گرده گل بیان می شود. خواصی که می تواند اثرگذاری فوق العاده بر روی بیماری های مختلفی داشته باشد و این بیماری ها را درمان کند. با این حال سوال اینجاست که آی خوردن ساده گرده گل خام می تواند تمامی خواص موجود در این ماده را به بدن انسان برساند یا خیر.

مصرف ساده گرده گل نه به معنای مصرف این ماده به تنهایی، بلکه مصرف آن بدون هیچ تغییری در ماهیت آن است. در واقع زمانی که ما گرده گل را می جویم یا درون سالاد از گرده گل استفاده می کنیم یا آن را در شربت عسل مخلوط می کنیم، با ذرات شکسته نشده گرده گل مواجه هستیم. این در حالی است که ممکن است این ذرات قابلیت هضم کامل در معده انسان را نداشته باشند.

گرده گل به عنوان یک ماده موثر می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. با این شرط که مواد درونی این ماده طبیعی به خوبی به بدن انسان برسد. این سوالی است که اخیرا ذهن بسیاری از محققان را به خود مشغول کرده است که آیا گرده گل به شکل فعلی می تواند برای درمان بیماری ها نهایت اثرگذاری را داشته باشد؟

پوسته ذرات گرده گل، مانعی برای آزاد شدن تمامی خواص

همانطور که می دانید گرده گل یک ماده پروتئینی و پرخاصیت است که توسط زنبور عسل برای تغذیه کلنی جمع آوری شده و در شان ذخیره می شود. به نظر می رسد در هنگام مصرف گرده گل در کندو و توسط هر زنبور، پوسته رویی گرده گل خرد شده یا درون معده زنبور هضم می شود. در نتیجه تمامی خواص گرده گل به زنبور منتقل می گردد. به همین علت است که زنبور علاقه ای به مصرف هیچ ماده پروتئینی جایگزین گرده گل ندارد. بسیاری از خواص گرده گل مثل کمک به زنبوران پرستار برای ترشح ژل رویال نیز به دلیل وجود همین خواص درون ذرات گرده گل است.

 

 

با این وجود، تحقیقات نشان می دهد که معده انسان توانایی هضم یا شکستن تمامی ذرات موجود درون گرده گل را ندارد. این تحقیقات نگرانی هایی را ایجاد کرده که آیا ما می توانیم از خواص گرده گل استفاده کنیم یا خیر؟ در واقع پوست ذرات گرده گل به عنوان مانعی برای رسیدن خواص این ماده به بدن انسان است که باید از بین برود.

روش هایی برای اثربخشی بیشتر گرده گل

کارهای متفاوتی در دنیا برای شکست پوست ذرات ریز گرده گل انجام شده است. در واقع محققان در تلاش هستند تا به شکسته شدن این ذرات قبل از ورود به معده، هضم مواد درونی ذرات گرده گل را ساده تر کنند. در این صورت می توان امید بیشتری برای اثرگذاری خواص گرده گل بر روی بیماری داشت.

یکی از روش هایی که در حال اجرا است، پودر کردن گرده گل است. البته پودر کردن گرده گل نه با دستگاه های ساده خانگی یا حتی صنعتی؛ بلکه با دستگاه های فوق پیشرفته ای که می تواند یک ذره را در حدی پایین تر از نانو ریز کند. در این صورت، پوست رویی گرده گل شکسته شده و خوصا آن در دسترس خواهند بود.

برخی از مجموعه های عرضه کننده گرده گل در دنیا با استفاده از چنین دستگاهی و سپس فراوری گرده گل به صورت های مختلف، تلاش می کنند تا از گرده گل نهایت استفاده را ببرند. خوشبختانه در ایران نیز تحقیقاتی در همین راستا در حال پیگیری است و نتایج اولیه خیره کننده ای از اثرات گرده گل پودرشده در حد نانو، گزارش شده است.

با توجه به پیچیده بودن فناوری دستگاه هایی که بتواند گرده گل را پودر کند و قیمت بالای این دستگاه ها، هر شرکت فراوری کننده گرده گل توانایی استفاده از این دستگاه ها را ندارد. به همین علت، روش های دیگری نیز توسط برخی محققان در حال پیگیری است. به نظر می رسد در سال های آتی شاهد اختراع چندین روش دیگر برای شکستن پوسته رویی گرده گل برای اثرگذاری بیشتر این ماده باشیم.

آیا گرده گل های موجود خاصیتی برای بدن ندارند؟

شاید با خواندن این مطلب این موضوع را ذهن خودتان آورده باشید که با این وجود گرده گل های موجود هیچ خاصیتی برای انسان ندارند. پس چرا گفته می شود مصرف گرده گل توانسته بر روی برخی بیماری ها اثر بگذارد؟ این در حالی است که تمامی این افراد از گرده گل ساده استفاده کرده اند!

بهتر است در پاسخ به این سوال توجه داشته باشید که پژوهشگران و دانشمندان همواره در حال تحقیق و بررسی برای بهتر کردن اثرات یک ماده طبیعی هستند. گرده گل در حال حاضر خواص فراوانی برای بدن انسان به همراه دارد. این ماده می تواند به درمان بیماری های مختلفی کمک کند و به عنوان یک ماده انرژی زا مورد استفاده قرار گیرد. اما این دلیل نمی شود که پژوهشگران تلاش خود را برای افزایش اثرگذاری گرده گل تمام کنند.

تمامی تحقیقات و روش ها تنها به منظور افزایش اثرگذاری گرده گل و سرعت بخشیدن به بروز نتایج مصرف این ماده است. طبیعتا اگر شما گرده گلی را مصرف کنید که پوست رویی آن شکسته شده باشد، اثرگذاری بیشتری داشته و در نتیجه طول درمان کاهش و احتمال درمان بیماری افزایش پیدا می کند. در نتیجه تمام تلاش ها برای افزایش کارایی گرده گل در درمان بیماری است.

با این حال باید توجه داشته باشید که گرده گل ساده هم خواص لازم را برای بدن شما به همراه دارد. در نتیجه بدون هیچ نگرانی آن را مصرف کنید. اما اگر زمانی به گرده گل پودر شده در حد خیلی ریز دسترسی پیدا کردید، حتما آن را جایگزین گرده گل های فعلی کنید.

سخن آخر

گرده گل خواص مختلفی را به صورت خام به بدن انسان منتقل می کند. با این حال اگر پوسته رویی ذرات گرده گل شکسته شود، خواص بیشتری به بدن منتقل شده و با مصرف حجم بسیار کمی از گرده گل، درمان بیماری ها محقق می شود. با این حال به دلیل پیچیده بودن و گران قیمت بودن روش های شکستن این پوسته بسیار ریز، ممکن است خرید گرده گل با این ویژگی ها کمی سخت باشد.

توصیه می کنیم تا جای ممکن از گرده گل های خام برای درمان بیماری ها استفاده کنید. با این حال تلاش کنید برای یک بار هم که شده، گرده گل هایی بدون پوست رویی را نیز امتحان کنید. مطمئنا از خواص آن شگفت زده خواهید شد.

 

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید