۵۷۶
۱
۰

بره موم را به آشپزی خود راه دهید

استفاده از بره موم در آشپزی یک موضوع جدید در دنیا است
استفاده از بره موم در آشپزی یک موضوع جدید در دنیا است
کاربرد بره موم در آشپزی تنها در چند سال اخیر که روش های بهتری از فراوری بره موم شکل گرفته، مورد توجه آشپزیان به ویژه بانوان مطلع قرار دارد. به همین علت در کمتر رسپی اسمی از پودر بره موم برای آشپزی به میان می آید.

بره موم به عنوان یکی از مواد طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل توانسته جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند. امروزه دیگر خبری از اطلاعات غلط و شایعات در مورد اثرگذار نبودن این ماده نیست و بسیاری از مردم به ویژه پزشکان به خواص بره موم ایمان پیدا کرده اند. همین موضوع کمک می کند تا استفاده از بره موم نیز بیشتر در زندگی مردم جریان یابد. یکی از بهترین روش های استفاده از بره موم که می تواند به افزایش مصرف این ماده منجر شود، استفاده از بره موم در آشپزی است.

اگر بتوان به نحوی از بره موم در آشپزی استفاده کرد، می توانیم امیدواری بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشیم که بسیاری از بیماری ها در دنیای کنونی به سمت درمان پیش می روند. با توجه به اینکه بره موم یک ماده طبیعی است که اثرگذاری دراز مدتی دارد، تنها در صورتی می توانیم به خواص آن امید داشته باشیم که در مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع با وارد شدن بره موم در آشپزی امکان پذیرتر خواهد بود.

در این مطلب به نکات در مورد ورود بره موم به آشپزی اشاره خواهیم کرد. در دیگر مطالب منتشر شده در مجله عسلنا به روش های استفاده از بره موم و رسپی هایی که می توان به آن بره موم اضافه کرد پرداخته ایم. مطمئن هستیم این نکات می تواند برای شما جالب توجه باشد.

چرا از بره موم در آشپزی استفاده نمی شود؟

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چرا تاکنون از بره موم در آشپزی به ندرت استفاده شده و رسپی های تخصصی آشپزی سالم هم از این ماده استفاده نکرده اند! پاسخ این سوال روشن است.

 

 

تنها چند سالی بیشتر نیست که تکنولوژی های پیشرفته وارد فراوری بره موم شده است. تا همین چند سال پیش روش های سنتی برای فراوری و عصاره گیری بره موم در جریان بود. این در حالی است که امروزه شرایط بهتری برای تهیه بره موم قابل مصرف خوراکی فراهم شده است.

امروزه هم بره موم الکلی و هم بره موم آبی به صورت مکانیزه فراوری می شوندو به همین علت امکان استفاده از این مواد طبیعی بهتر از گذشته مسیر خواهد بود. علاوه بر این، امروزه شاهد اضافه شدن محصولاتی مصثل پودر بره موم و عصاره مایع بره موم هستیم. طبیعتا استفاده از این نوع فراورده ها به شدت راحت تر از خود بره موم حتی از نوع فراوری شده است.

موضوع بعدی طعم تند و بوی نچندان مطلوب بره موم است. با توجه به اینکه بره موم بوی جوبی ندارد و طعم آن نیز تند و تیز است، بسیاری از افراد حاضر نیستند آشپزی خود را با بره موم خراب کنند! این در حالی است که اضافه کردن بره موم در واقع می تواند به بالارفتن کیفیت آشپزی کمک کند. حال این آشپزی مربوط به طبخ غذا باشد یا درست کردن کیک و شیرینی و دسر! بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر استفاده درست از بره موم باشیم.

به نظر می رسد علت اصلی عدم استفاده از بره موم در آشپزی، عدم آگاهی افراد است. افراد به ویژه بانوانی که وظیفه آشپزی را بر عهده دارند، یا از خواص بره موم مطلع نیستند یا نمی دانند چطور می توان از این ماده در آپشزی استفاده کرد. با افزایش آگاهی بانوان سرآشپز ایرانی شاهد استفاده هرچه بیشتر از بره موم در خواهیم بود.

به چه نکاتی برای استفاده از بره موم در آشپزی توجه کنیم؟

اگر شما هم با ما هم عقیده هستید که باید از بره موم در آشپزی استفاده شود، پیشنهاد می کنیم خلاقیت خود را به کار ببندید. استفاده از بره موم در آشپزی بیش از آنکه نیاز به مطالعه رسپی و بررسی برخی موراد داشته باشد، نیاز به خلاقیت در آشپزی خواهد داشت. اینکه از بره موم که ماده ای نه چندان خوشمزه اما پر خاصیت است، چطور در آشپزی استفاده کنیم.

یکی از مهمترین نکاتی که باید برای استفاده از بره موم در آشپزی مورد توجه قرار دهید، توجه به میزان مصرف بره موم است. هم اینکه استفاده بیش از اندازه از بره موم باعث می شود غذا یا هر نوع خوراکی دیگری که درست کرده اید مزه بدی داشته باشد و هم دوز بالای بره موم ممکن است به مرور زمان مشکلاتی را در فرد ایجاد کند.

بهترین روش مصرف بره موم کدام است؟

مهمترین پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید بره موم را به سفره های خود وارد کنید، استفاده متعادل از این ماده است. یعنی شما باید سعی کنید تا از بره موم به اندازه ای استفاده کنید که طعم غذا یا کیک و دسر را بد نکند. فقط بره موم نیست که اینگونه است؛ برای مثال ماده هل که ماده ی پرخاصیت و ادویه ای برای غذا به شمار می رود، باید به اندازه متعادلی استفاده شود تا غذا را تلخ و بد مزه نکند.

نکته بعدی این است که حتما از بره موم فراوری شده و تمیز استفاده کنید. با توجه به اینکه قصد دارید از بره موم در تولید خوراکی استفاده کنید، حتما مطمئن شوید که از کیفیت کافی برخوردار باشد. ترجیحا استفاده از پودر بره موم بهترین گزینه برای استفاده از بره موم در آشپزی خواهد بود.

سخن آخر

کاربرد بره موم در آشپزی تنها در چند سال اخیر که روش های بهتری از فراوری بره موم شکل گرفته، مورد توجه آشپزیان به ویژه بانوان مطلع قرار دارد. به همین علت در کمتر رسپی اسمی از پودر بره موم برای آشپزی به میان می آید. در نتیجه این خود ما هستیم که باید با خلاقیت بیشتر خود پای این ماده گیاهی را به سفره های خود باز کنیم.

مطمئن باشید اگر بتوانید از بره موم در آشپزی استفاده کنید و دوز مناسبی از این ماده دارویی را به بدن خودتان منتقل نمایید، از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری خواهید کرد. از بره موم هم در غذاهایی که در مواد اولیه آن بره موم وجود دارد می توانید استفاده کنید و هم به صورت عمومی با مصرف هر نوع غذایی از این ماده استفاده نمایید. در مجله عسلنا به تعدادی از رسپی هایی که در آن بره موم نیز وجود دارد اشاره خواهیم کرد.

اگر تجربه ای در زمینه استفاده از بره موم در آشپزی داشته اید، حتما با ما در میان بگذارید. با توجه به جدید بودن استفاده زا بره موم در آشپزی، تجربیات تک تک افراد می تواند به افزایش سلامتی جامعه کمک کند.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید