۱۱۵۹
۳
۱

خواص عسل کنار را دست کم نگیرید!

عسل کنار یکی از پرخاصیت ترین عسل های تک گل است
عسل کنار یکی از پرخاصیت ترین عسل های تک گل است

عسل های تک گل همگی به عنوان عسل های درمانی شناخته می شوند؛ چرا که هر کدام از آنها خواص مختلفی دارند که می توانند در درمان بسیاری از بیماری ها نقش ایفا کنند. آشنایی با خواص درمانی هر کدام از عسل های تک گل می تواند به شما برای انتخاب هوشمندانه در هنگام خرید عسل کمک کند. یکی از عسل های پرطرفدار در ایران و همچنین در کشورهای عربی عسل کنار یا همان عسل سدر است.

این عسل خواص شگفت انگیزی با خود به همراه دارد و همین موضوع باعث شده تا از گذشته مورد توجه سلاطین و پادشاهان قرار گیرد. در بسیاری از کشورهای عربی عسل کنار به عنوان هدیه و پیشکش به محضر پادشاهان و امرای شهرهای کشورهای مختلف در نظر گرفته می شده که نشان دهنده اهمیت بسیار بالایی این نوع از عسل طبیعی بوده است.

چقدر در مورد عسل کنار اطلاعات دارید؟

خواص فراوان این نوع عسل تک گل باعث شده تا به صورت خلاصه به برخی از مهم ترین خواص عسل کنار اشاره کنیم. البته خواص بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که در این مطلب آورده نشده؛ اما شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد خواص عسل کنار را در مجله عسلنا در قالب مقالات تخصصی پیدا کنید.

 

 

تقویت کننده و محرک قوای جنسی

احتمالا برای شما هم جالب باشد که بدانید عسل کنار در کشورهای عربی به عنوان عسل جنسی شناخته می شود. علت این موضوع این نیز این است که عسل کنار یک محرک فوق العاده برای تقویت قوای جنسی و افزایش میل جنسی به شمار می رود. ترکیب عسل کنار با برخی مواد دیگر آن را همانند داروهای شیمیایی می کند که برای درمان انواع مشکلات جنسی مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل کنار در مقایسه با بسیاری از داروهای تقویت کننده قوای جنسی که به صورت شیمیایی تهیه می شوند، این مزیت را دار که این ماده هیچ گونه عوارضی برای بدن انسان ندارد. در مقابل این نوع عسل تک گل می تواند به همان اندازه سریع بر روی قوای جنسی و میل جنسی فرد اثر بگذارد.

هم مشکلات جنسی مردانه و هم مشکلات جنسی زنانه قابلیت برطرف شدن و درمان با کمک عسل کنار را دارند. این ماده اگر با استفاده از مکمل هایی مثل جینسینگ، ژل رویال و برخی مواد دیگر انجام شود تاثیرگذاری بیشتری از خود نشان خواهد داد.

وقتی ژل رویال وظیفه تقویت قوای جنسی را بر عهده می گیرد

تقویت مغز و اعصاب

به جرات می توان گفت که در بین عسل های تک گل یکی از بهترین عسل ها برای تقویت مغز و اعصاب و جلوگیری از برخی بیماری ها مثل افسردگی و وسواس و... عسل کنار است. عسل کنار طبع نسبتاً گرمی داشته و کمک می کند تا مغز شما شرایط گرمای بیشتری را در درون خود تجربه کند. در نتیجه نباید تعجب کنیم که مصرف عسل کنار به مرور زمان باعث تقویت حافظه، افزایش انرژی و همچنین افزایش سطح نشاط و شادابی در شما شود.

اگر می خواهید بسیاری از داروهای شیمیایی که برای برطرف کردن مشکلات روحی و مغزی تجوز شده اند را به کنار بگذارید، بهتر است عسل کنار را امتحان کنید. عسل کنار روح و روان شما را تقویت می کند!

برطرف کننده انگل و کرم دستگاه گوارش

تحقیقات تجربی نشان می دهد که مصرف منظم عسل کنار می تواند به برطرف کردن انگل و کرم روده و معده کمک کند. در واقع شما می توانید با استفاده از این نوع عسل طبیعی به جنگ انگل ها و کرم هایی بروید که در درون دستگاه گوارشی شما خانه کرده اند. مصرف عسل کنار را در بلند مدت امتحان کنید تا نتایج را لمس نمایید.

تقویت کننده موی سر

یکی از خواص خاص و جالب عسل کنار خاصیت این نوع عسل تک گل در تقویت موی سر است. اگر می خواهید ریزش موی خود را کاهش دهید یا از نازک شدن تارهای موی تان جلوگیری به عمل آورید، مصرف خوراکی و همچنین مصرف موضعی عسل کنار می تواند گزینه مناسبی باشد.

می توانید ماسک هایی را که برای تقویت موی سر به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرند و در آنها از عسل استفاده شده را انتخاب کرده و به جای عسلی که در دستور تهیه آن ها وجود دارد و عموما عسل چهل گیاه استفاده می شود، از عسل کنار استفاده کنید.

درمان کم خونی

هرچند به طور قطع نمی توان گفت که عسل کنار می تواند به تنهایی به درمان کم خونی بپردازد؛ اما با توجه به اینکه گیاه کنار سرشار از آهن است عسل تولید شده از شهد این گیاه نیز مملو از آهن خواهد بود. در نتیجه می توان ادعا کرد عسل کنار مشکلات کم خونی را در افراد مختلف برطرف می کند.

ویدئو: یک معجون ساده برای درمان کم خونی

با این حال باید توجه داشته باشید که مصرف عسل کنار برای درمان کم خونی باید به صورت مداوم و منظم باشد و برای رسیدن به نتیجه حتماً باید صبر داشته باشید. مصرف چند روزه هیچ راهکار مناسبی برای درمان کم خونی نخواهد بود.

کاهش حرارت بدن

بسیاری از ما تجربه کردیم که در برخی از فصول سال و حتی در مواقع مختلف سال شاهد افزایش گرمی و حرارت بدن خود هستیم. یکی از عسل هایی که می تواند به کاهش حرارت بدن کمک کند و از گرگرفتگی های احتمالی جلوگیری به عمل آورد، عسل کنار است. همچنین گفته می شود عسل کنار عنوان عسلی برای برطرف کردن تب مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی عسل کنار از گذشته تا امروز مورد توجه دانشمندان و طبیبان طب سنتی بوده است.

کمک به بهبود کمردرد

خواص درمانی عسل کنار به گونه ای است که می تواند به افرادی که با کمردرد یا انواع درد مفصل دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند. اگر بتوانید عسل کنار را بر روی کمر خود به صورت موضعی نیز بمالید، ممکن است درد نواحی کمر شما را کشیده و به بهبود آن کمک کند.

البته ترکیب های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می تواند به عنوان ضماد مورد استفاده قرار گیرد که در مطالب مختلفی در مجله عسلنا به آنها اشاره کرده ایم.

سخن آخر

عسل کنار خواص زیادی را به خود اختصاص داده است که نمی توان به تمامی آن ها به صورت یکجا اشاره کرد. برای مثال بهبود آبله و سرخچه، رفع عطش، پیشگیری از برخی سرطان ها و... نیز به عنوان خواص عسل کنار مورد توجه هستند. با این حال تلاش کردیم تا به معرفی برخی از خواص مهم عسل کنار بپردازیم که بیشتر مورد توجه است.

اگر شما هم از عسل کنار استفاده کرده و خواص و کاربرد هایی از آن را می دانید که در این مطلب به آن اشاره نشده، پیشنهاد می کنیم حتماً از طریق نظرات، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. در این صورت دیگران نیز می توانند با استفاده از تجربیات شما سالم تر زندگی کنند و بهتر از عسل کنار برای سلامت خود استفاده نمایند

۳
۰
۱ دیدگاه
 
ir
اسماعیل وکیلی | ۳ سال پیش
سلام از شما سپاسگذارم بخاطر مطالب مفیدتون ......من خودم یکی از مصرف کنندگان عسل کنارم واقعا هم طعمش خیلی خوشمزست هم خیلی فوق العاده به بدنم انرژی میده کلا وقتی میخورم بدنم تقویت میشه ....
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید