۱۷۲۲
۶
۰

علی آقایی پیشکسوت صنعت زنبورداری ایران درگذشت

علی آقایی پیشکسوت صنعت زنبورداری ایران درگذشت
علی آقایی پیشکسوت صنعت زنبورداری ایران و زنبوردار نمونه سال 1391 کشور براثر بیماری در استان البرز درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، علی آقایی که از پیشکسوتان سرشناس تولید عسل کشور و زنبوردار نمونه بود، روز گذشته براثر عوارض بیماری در کرج درگذشت.

زنده‌یاد علی آقایی از بنیان‌گذاران اتحادیه مرکزی، سوابقی همچون بازرسی اتحادیه سراسر زنبورداران ایران و ریاست سابق اتحادیه استان البرز و تعاونی شهرستان کرج بود.

او از دلسوزان صنعت زنبورداری کشور و از باتجربه‌ترین زنبوردارانی بود که عمر بابرکت خود را درراه خدمت به این صنعت شفابخش و اعتلای زنبوردارانی ایران وقف کرد.

مرحوم آقایی که ساکن بخش آسارای کرج بود، دارای یک زنبورستان موفق در طالقان است و توانسته بود در سال 1391 از هر کندو حدود 25 کیلو عسل برداشت کند که این دو برابر میزان میانگین کشوری در آن زمان بود.

 

 

همچنین این تولیدکننده موفق البرزی توانسته بود، با مدیریت مناسب، جایگزینی ملکه مناسب با گونه‌های قدیمی و انتخاب مناطقی که بهترین شهدها را دارد به این رتبه مهم دست پیدا کند.

او با حدود 40 سال سابقه در زنبورداری، بین 800 تا 1200 کندوی عسل را مدیریت می‌کرد و باانرژی تمام، ساعت‌هایی را هم وقف امور صنفی و حل مشکلات زنبورداران کرده بود.

پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران فقدان این سرمایه ارزشمند صنعت زنبورداری و پیشکسوت متعهد کشور را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم و عموم فعالان و متولیان صنعت زنبورداری کشور تسلیت عرض کرده و برای آن یار سفرکرده علو درجات را از بارگاه الهی خواستاریم، روحش شاد و یادش گرامی باد.

۶
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید