۶۰۷
۰
۱

۸۰ کیلو ژل رویال در قم تولید شد

۸۰ کیلو ژل رویال در قم تولید شد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم می‌گوید: سال گذشته بیش از ۳۲۰ تن عسل و ۸۰ کیلو ژل رویال در ۲۶ هزار کندو فعال قم تولید شد؛ کندوهای زنبور در همه بخش‌های ۵ گانه قم شامل کهک، جعفریه، سلفچگان و خلجستان و مرکزی از سوی زنبورداران استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور متوسط ۱۵ کیلوگرم عسل از هر کندو به دست می‌آید.

اخبار زنبورداری قم - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، سال گذشته بیش از ۳۲۰ تن عسل و ۸۰ کیلو ژل رویال در ۲۶ هزار کندو فعال قم تولید شد

علی اصغر همت می‌افزاید: در سال جاری در جریان هجوم ملخ‌ها و پروانه‌ها و شرایط جوی در هفته‌های اخیر و به دنبال تغذیه کافی کلونی‌های زنبور در استان بحث تأمین و توزیع شکر مورد نیاز بهره‌برداران این صنعت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، ۱۱۰ تن شکر با نرخ یارانه‌ای برای جبران کمبود منابع تغذیه‌ای و کاهش خسارت‌ها میان زنبورداران توزیع شد.

ضررهای عسل‌های تقلبی برای مصرف کنندگان

 

 

به گزارش عسلنا، یک متخصص تغذیه می‌گوید: میزان تقاضا برای عسل از سوی مصرف کنندگان با آگاهی از خواص عسل بیشتر شده است و در کنار این امر سودجویانی هم هستند که برای به دست آوردن منابع بیشتر هم‌چنین به منظور ساخت عسل‌هایی با طعم و عطر جدید اقدام به ساخت عسل‌هایی می‌کنند که از شکل طبیعی آن دور است.

حسین مظفری می‌افزاید: افزودن موادی مانند شکر و شیره و چغندر و یا گلوکز و دکستروز به عسل طبیعی غیر از شهد گل منجر به تولید عسل‌های تقلبی می‌شود این عسل‌ها به سرعت و حتی بدون ذره‌ای دخالت زنبور عسل ساخته می‌شود که نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضراتی را برای مصرف کننده هم به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، عسل‌های طبیعی حدود ۱۸۰ نوع ماده مؤثر مختلف در آن شناخته شده است که بسیاری از آن‌ها منحصراً در عسل وجود دارند و در مواد غذایی دیگری دیده نمی‌شود اما در مقابل عسل‌های تقلبی تعادل در بین ویتامین‌های آن وجود ندارد و این امر باعث بر هم زدن ویتامین بدن شده و در سیستم ایمنی بدن اخلال خواهد می‌شود.

افزایش قند خون با عسل تقلبی

به گزارش عسلنا، این متخصص تغذیه بیان می‌کند: عسل‌های طبیعی قند فروکتوز آن به گلوکز بالاتر است، بنابراین می‌تواند جایگزین خوبی برای قند و شکر باشد اما در عسل‌های تقلبی از قند و شکر و قندهای مصنوعی استفاده می‌شود که به سرعت می‌تواند میزان قند خون فرد را بالا ببرد در حالی که مشکل اکثر بیماران دیابتی اضافه وزن است و این عسل تقلبی با افزایش کالری وزن را اضافه و خطرات آن را دو چندان می‌کند.

۰
۰
منبع https://www.mehrnews.com
۱ دیدگاه
 
ir
سیروس نعمتی | ۴ سال پیش
بسیار عالی موفق باشید
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید