۱۵۲۳
۴
۱

آخرین نتایج علمی در مورد اثرگذاری گرده گل بر روی پروستات

آخرین نتایج علمی در مورد اثرگذاری گرده گل بر روی پروستات
مطالعات در مورد درمان پروستات با گرده گل به ویژه بیماری پروستاتیت در جریان است. با این حال همین تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که درمان پروستاتیت و BHP یا همان پروستات متورم، اگر هم به صورت قطع امکان پذیر نباشد، حداقل می توان به بهبود یا کنترل علائم این بیماری ها با گرده گل امیدوار بود.

از خواص گرده گل تولید شده توسط زنبور عسل می توان به نقش آن در ترمیم سلامت پروستات و ارتقاء سلامت مجاری ادراری اشاره کرد. همچنین گرده گل اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در مردان مبتلا به پروستاتیت، درد مزمن لگن CPPS و پروستات بزرگ شده BPH دارد.

به طور کلی، تفاوت عمده گرده های گل موجود در بازار در نحوه جمع آوری و نوع گیاهانی است که زنبور عسل از آنها به جمع آوری گرده پرداخته است. در این بین، برخی شرکت های اروپایی با استانداردسازی گرده گل و تولید عصاره هایی از این ماده، محصولات اختصاصی موثر برای درمان پروستات تولید کرده اند. این محصولات به گونه ای است که در هر محصول، به اندازه کافی مواد موثر وجود دارد.

در این مطلب قصد داریم تا به برخی نکات در مورد آخرین نتایج تحقیقات در مورد نقش گرده گل برای درمان مشکلات پروستات اشاره کنیم. این یافته های علمی، قطعا شما را برای مصرف منظم گرده گل برای درمان بیماری پروستاتیت و دیگر بیماری های های مرتبط با پروستات ترغیب خواهد کرد.

گرده گل به سلامت عمومی پروستات کمک می کند

عصاره گرده گل بیش از 35 سال است که برای مدیریت پروستاتیت و BPH در اروپا استفاده می شود. در چندین مطالعه بالینی در مدیریت BPH و همچنین در درمان طبیعی پروستاتیت، گرده گل به خوبی عمل می کند. میزان موفقیت کلی در بیماران مبتلا به BPH حدود 70 درصد است. در این افراد مشکل تکرر ادرار و باقی ماندن ادرار با درصد بالایی برطرف شده یا عوارض آن در حد بالایی کاهش یافته است.

 

 

به طور کلی گفته می شود که گرده زنبور عسل حاوی برخی فعالیت های ضد التهابی بوده و باعث انقباض مثانه و همزمان آرامش مجرای ادرار می شود. علاوه بر این، حاوی ماده ای است که رشد سلول های پروستات را مهار می کند.

نگرانی از بیماری پروستات کافی است؛ کمی گرده گل مصرف کنید

مطالعات علمی بیشماری در مورد خواص گرده زنبور عسل از آمریکای شمالی و اروپا به بررسی اثرات فواید مختلف گرده برای سلامت پروستات پرداخته است. اگرچه همیشه تمایز بین فرمول ها یا اصطلاحات مختلفی که برای عصاره گرده در این مطالعات استفاده می شود، آسان نیست، اما نکته مهم درمورد این مطالعات این است که همه آنها عصاره گرده را موثر می دانند. تقریبا تمامی این مطالعات که در سال های اخیر انجام شده توانایی این مکمل را در بهبود علائم پروستاتیت یا BPH نشان داده اند که بسیار خوشحال کننده است.

آیا گرده گل می تواند پروستاتیت را درمان کند؟

تاثیر گرده گل بر درمان پروستات

یک مطالعه اولیه بر روی 90 مرد مبتلا به پروستاتیت مزمن انجام شده است. در این مطالعه مردان به دو گروه تقسیم شدند: افراد فاقد عوارض جانبی (72 مرد) و افراد دارای عوارض جانبی (18 مرد). همه شرکت کنندگان به صورت مصرف 3 بار در روز به مدت شش ماه از گرده گل تهیه شده از گیاهی که در فارسی به آن چچم گفته می شود، استفاده کرده و تحت آزمایش های مختلف قرار گرفتند. آزمایش ها شامل آزمایش های مختلفی  مثل معاینه دیجیتال رکتال، آزمایش خون باکتریایی، مطالعات باکتریایی و.. بود تا ببینند آیا مزایای خاص سلامتی گرده گل برای پروستات روی آن ها اثر می گذارد یا خیر.

  • در بین مردانی که عوارض جانبی نداشته اند، 56 نفر (78٪) پاسخ مطلوبی به این گرده نشان دادند. از این بین 26 مرد (36٪) علائم خود را از بین بردند و 30 نفر (42٪) گفتند که از پیشرفت قابل توجهی برخوردار هستند، از جمله افزایش ادرار و بهبود میزان جریان ادرار.
  • در گروه 18 مردی که دارای عوارض جانبی بودند، فقط یک بیمار پاسخ مطلوب گزارش داد. با این حال به طور کلی، 97 درصد از بیماران از خوب بودن گرده گل گزارش دادند

8 خاصیت گرده گل که شما را برای مصرف آن ترغیب می کند

مجله اورولوژی European Urology گزارشی از یک مطالعه 3 فازی ارائه داد که در آن 130 بیمار به صورت تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند. از این بین، 70 بیمار با کپسول گرده گل و 60 نفر با داروهای معمول تجویز شده برای درمان پروستات، روند درمانی خود را طی کردند. این مردان با پروستاتیت مزمن یا درد لگن شدید مواجه بوده اند.

مردانی که کپسول عصاره گرده گل (دو کپسول هر 8 ساعت) را به مدت 12 هفته دریافت کردند در مقایسه با داروهای رایج، از نظر علائم، درد و کیفیت زندگی، پیشرفت چشمگیری داشتند و همچنین عوارض جانبی جدی را تجربه نکردند.

همچنین در ژانویه 2006، در موسسه تخصصی ارولوژی، محققان 60 بیمار مبتلا به پروستاتیت مزمن غیر باکتریایی یا بیماران مبتلا به سندرم درد لگن مزمن را گزارش کردند. به این افراد به مدت 6 ماه دو نوع دارو یکی گرده و دیگری یکی از داروهای رایج داده شد. پس از گذشت شش ماه، مردانی که از داروها استفاده کردند، هیچ علامت و یا بهبود قابل توجهی در علائم ندارند. در حالی که گرده گل باعث بهبودی آنها شده بود.

محققان نتیجه گرفتند که عصاره گرده در تهیه تسکین علامت در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن غیر باکتریایی / سندرم درد مزمن لگن بهتر از داروهای معمول است. البته این به شرطی است که یک گرده گل خوب و باکیفیت در دسترس داشته باشیم که مواد درونی آن به صورت یکنواخت باشد.

خوشبختانه مطالعات محققان ایرانی نیز در این زمینه در حال اجرا است. این محققان بر این باورند که به زودی به ساخت عصاره ای از گرده گل دست می یابند که بتواند پروستاتیت را درمان کن. این یک موضوع مهم برای مردان میانسالی است که متاسفانه به شدت درگیر بیماری پروستاتیت هستند و راهکار درمانی مشخصی نیز برای آن ها وجود ندارد.

سخن آخر

مطالعات در مورد درمان پروستات با گرده گل به ویژه بیماری پروستاتیت در جریان است. با این حال همین تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که درمان پروستاتیت و BHP یا همان پروستات متورم، اگر هم به صورت قطع امکان پذیر نباشد، حداقل می توان به بهبود یا کنترل علائم این بیماری ها با گرده گل امیدوار بود. به طور کلی گرده گل از گذشته تا امروز به عنوان یک ماده ضد التهابی برای پروستات مورد استفاده قرار گرفته و هر روز ابعاد تازه ای از خواص این ماده شگفت انگیز برای درمان پروستات مشخص می شود.

اگر تجربه ای در زمینه استفاده از گرده گل برای درمان پروستات داشته اید، حتما از طریق نظرات آن را با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند نتایج علمی را تکمیل و به افرادی که قصد استفاده از گرده گل دارند کمک کند.

۴
۰
منبع https://prostate.net
۱ دیدگاه
 
ir
حسام | ۳ سال پیش
گرده گل برای پروستات عالیه عالی قشنگ PSA را تنظیم کرد
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید