۴۵۸۴
۳
۱

درمان درد استخوان با استفاده از موم زنبور عسل

درمان درد استخوان با استفاده از موم زنبور عسل

درمان های طبیعی همیشه از بهترین روش های درمانی بوده اند. به ویژه در مقابل برخی دردها که طب نوین هیچ راه درمانی برای آن جز تجویز مسکن ندارد. متاسفانه مردم نیز عادت کرده اند به جای مصرف مواد طبیعی برای کاهش درد و آلام؛ از قرص های مسکن برای کاهش درد استفاده کنند. یکی از دردهایی که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود، درد استخوان است که اکثر افراد آن را با خوردن قرص هایی مثل ژلوفن و... تسکین می دهند.

درد استخوان پیر و جوان نمی شناسد. بسیاری از جوانان به دلایل مختلف به این درد مبتلا هستند و راهی هم برای درمان آن پیش پای خود ندارند. حتی اگر قرار نیست روشی به عنوان یک روش درمانی باشد، بهتر است روش های مسکن طبیعی را مورد استفاده قرار دهید تا از مضرات احتمالی قرص های شیمیایی که بسیار مخرب هستند، اجتناب کنید.

موم زنبور عسل یکی از فراورده های فوق العاده مناسب برای درمان درد استخوان یا حداقل کاهش درد است. شما با استفاده موضعی از موم می توانید درد های مختلفی که در استخوان هایتان وجود دارد را درمان کنید. این یکی از خاص ترین خواص موم زنبور عسل برای درمان بیماری ها است. البته روش استفاده از آن و مداومت در مصرف نیز اهمیت زیادی دارد.

در این مطلب به صورت کاملا خلاصه به نکاتی برای کاربرد موم زنبور عسل در درمان درد استخوان پرداخته ایم. این نکات می تواند دیدگاه شما را نسبت به خواص موم برای درمان دردهای استخوانی تکمیل کند و آن را در کنار دیگر مواد طبیعی برای مبارزه با این دردها قرار دهد.

 

 

چرا موم می تواند برای درمان درد استخوان مفید باشد؟

درد استخوان اگرچه یک بیماری رایج در بین افراد میانسال است؛ اما این مشکل ممکن است برای جوانان نیز پیش بیاید. به همین علت است که نباید این بیماری و علائم آن را دست کم گرفت. برخی علائم درد استخوان با علائم بسیاری از بیماری ها مشابه هستند. ممکن است حتی شما درد استخوان را با رماتیسم اشتباه بگیرید. با این حال بهتر است این علائم جدی گرفته شوند.

برخی از مهمترین دلایل بروز درد استخوان به گونه ای است که موم زنبور عسل نمی تواند تاثیر مستقیمی بر روی آنها داشته باشد. برای مثال اگر فرد به دلیل ابتلا به سرطان استخوان دچار دردهای شدید بشود، قطعا موم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. در این شرایط نیاز است تا از برخی مواد طبیعی دیگر برای کنترل سرطان استفاده شده و سپس به درد استخوان پرداخته شود.

با این حال بسیاری از موارد درد استخوان را می توان با استفاده از موم برطرف کرده و در نتیجه باعث از بین رفتن درد استخوان شد. در این شرایط بدون هیچ گونه عوارضی می توانیم به درمان درد استخوان در فرد امیدوار باشیم.

موم یک ماده مسکن طبیعی است

یکی از دلایلی که موم می تواند بر روی درد استخوان اثر بگذارد، خواص تسکین دهنده این ماده طبیعی است. موم در واقع همانند یک مرم عمل می کند که می تواند درد را اصطلاحا از درون استخوان به بیرون بکشد. این یک موضوع اثبات شده علمی نیست؛ اما کافی است یکبار استفاده از موم را به عنوان یک ضماد تجربه کنید تا به آنچه گفته می شود ایمان بیاورید. مطمئنا استفاده از موم برای کاهش درد، حتما نیاز به زمان لازم و کافی دارد و نمی توان به این سادگی انتظار داشت که با یک مصرف کوتاه مدت، شاهد درمان درد استخوان باشیم.

انتقال مواد مورد نیاز بدن از طریق پوست

انتقال مواد معدنی و ویتامین ها از طریق پوست، موضوع دیگری است که بسیاری از محققان رد حال بررسی ابعاد آن هستند. در واقع پیش بینی می شود که موم می تواند از طریق انتقال مواد مورد نیاز استخوان از طریق پوست، مشکل درد استخوان را برطرف کند. همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی درد استخوان، کمبود مواد معدنی و ویتامین ها است. موم می تواند این مشکل را برطرف کند. البته یافته ها در این زمینه کاملا آزمایشگاهی است و به مطالعات بیشتری نیاز است.

کاهش التهاب با موم عسل

موم زنبور عسل یک ضد التهاب است. این دلیل دیگری است تا یکی از مهمترین عوامل بروز درد استخوان یعنی التهاب درمان شود. این التهاب ممکن است بر اثر ضربه ایجاد شده باشد یا به دلایل دیگر، در هر صورت موم می تواند به کاهش التهاب کمک کند. البته برای استفاده زا خواص ضد التهابی موم، می توانید این ماده را به همراه عسل طبیعی میل کنید. در این صورت خیلی زودتر به نتایج مطلوب می رسید.

دلایل در دست بررسی است

این موارد تنها بخشی از خواص موم برای درمان درد استخوان است که مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از دلایل احتمالی علت اثرگذاری موم بر روی کاهش درد استخوان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. برای مثال بسیاری از محققان در حال تحقیق بر روی اثرات امواج ساطع شده از موم برای کاهش درد استخوان هستند. این مطالعات از شبیه سازی امواج موم با فیزیوتراپی حکایت دارد. با این حال برای نتیجه گیری در این زمینه نیاز به تحقیقات وسیع تری وجود خواهد داشت.

روش مصرف موم زنبور عسل برای درمان درد استخوان

برای اینکه بتوانید موم را به چرخه درمانی برای برطرف کردن درد استخوان وارد کنید، باید آن را ذوب کنید. روش ذوب کردن موم آنقدرها سخت نیست اما باید دقت کنید که باعث از بین رفتن خواص آن نشوید. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به آموزش ذوب کردن موم خواهیم پرداخت.

برای استفاده، موم ذوب شده را پس از سرد شدن باید بر روی دستمالی پارچه ای یا بانداژهای معمول بمالید و آن پارچه را در محل درد بپیچید. بهتر است هر چند ساعت یک بار این بانداژ را تغییر داده و موم جدید به آن یا پارچه ای دیگر اضافه کنید.

اگر در استفاده از موم به عنوان یک مرهم مداومت داشته باشید، خیلی زود شاهد از بین رفتن درد استخوان خواهید بود. با این حال باید دقت کنید که اولا موم زنبور عسل طبیعی تهیه کنید و هم آن را به خوبی ذوب کرده و دقیقا بر روی محل درد بمالید. این کار فوق العاده معجزه آسا عمل می کند.

سخن آخر

هنوز تحقیقات زیادی برای درمان درد استخوان با کمک موم زنبور عسل در جریان است. به نظر می رسد موم می تواند این مشکل را درمان کند. با این حال برای استفاده از این خاصیت موم زنبور عسل باید حتما مداومت در مصرف را فراموش نکنید.

 شما از چه روش هایی برای کاهش درد استخوان استفاده می کنید؟ لطفا روش هایدرمانی که استفاده یم کنید را با ما در میان بگذارید.

 

۳
۰
۱ دیدگاه
 
ir
حسن | ۳ سال پیش
استفاده از موم زنبور عسل نیاز به تحقیقات نداره این یک روش باستانی هست که ما در روستاهای جنوب استان فارس نسلها هست که انجام میدیم و برای پینه پا و ترک پاهم استفاده میکنیم و از تمام داروهای دکتر ها بهتر هست
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید