۱۵۹۸
۶
۰

آیا ژل رویال برای کودکان مفید است؟

آیا ژل رویال برای کودکان مفید است؟
ژل رویال خواص فوق العاده ای برای کودکان به همراه دارد؛ البته اگر به درستی و هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرد.

ژل رویال یک ماده مقوی و موثر برای درمان بیماری های مختلف است که امروزه توجه بسیار زیادی به آن شده است. اما سوال اینجاست که آیا ژل رویال برای کودکان نیز موثر است؟ اینکه کودکان هم می توانند از ژل رویال به صورت خوراکی مصرف کنند یا خیر، یکی از دغدغه های والدین است.

شاید یکی از دلایلی که بسیاری افراد را به استفاده از این ماده برای کودکان مشکوک کرده، ذهنیت اشتباهی است که ژل رویال را تنها ماده ای برای بهبود مشکلات جنسی و درمان ناباروری می داند. این تصور اشتباه، باعث شده حتی بسیاری از مردان نیز از ژل رویال استفاده نکنند. ابن در حالی است که تنها یکی از خواص ژل رویال کمک به درمان مشکلات باروری و تقویت قوای جنسی است.

ژل رویال می تواند خواص فوق العاده ای برای کودکان و نوجوانان داشته باشد. در نتیجه بهتر است کودکانمان را از خوردن ژل رویال محروم نکنیم. البته باید توجه داشته باشید که ژل رویال به هیچ وجه نباید به کودکان زیر 2 سال داده شود. برخی از محققان نیز معتقدند که کودکان زیر 3 سال نباید از ژل رویال استفاده کنند. به طور کلی پیشنهاد می کنیم اگر کودکتان بیماری خاصی ندارد که بخواهید آن را با ژل رویال درمان کنید، ژل رویال را بعد از 7 سالگی به او بدهید

ژل رویال چیست؟

 

 

در این مطلب به برخی از خواص ژل رویال برای کودکان اشاره می کنیم. البته توجه داشته باشید که اگر ژل رویال در دوز بیش از اندازه برای کودکان استفاده شود، عوارض جانبی زیادی به همراه دارد. در نتیجه حتما با مشورت پزشک و طبیب طب سنتی میزان مصرف را مشخص کنید.

ژل رویال چه خواصی برای کودکان دارد؟

خواص ژل رویال برای درمان بیماری های کودکان مشابه با بسیاری از خواص ژل رویال برای بزرگسالان است. با این حال به نظر می رسد برخی خواص این ماده به صورت اختصاصی برای کودکان اهمیت پیدا می کند. البته این در شرایطی است که از ژل رویال بر اساس اصول استفاده شود تا مشکلی برای کودک پیش نیاید.

افزایش انرژی کودک

یکی از ویژگی های ژل رویال که برای کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است، تقویت انرژی بدن کودک است. البته قطعا دوز مصرفی ژل رویال برای کودک با بزرگسال متفاوت است. در نتیجه باید با مشورت پزشک این میزان دوز مصرفی مشخص شود تا مکودک دچار مشکل نشود.

بسیاری از کودکان با کمبود انرژی مواجه بوده و در نتیجه نمی توانند روند خوبی را در زندگی طی کنند. مصرف ژل رویال مشابه یک مکمل غذایی عمل می کند که کمبودهای غذایی کودک را برطرف می نماید. کودک با خودن ژل رویال به دلیل برطرف شدن کمبود مواد غذایی موجود در بدنش، انرژی بیشتری پیدا می کند.

با ژل رویال، راحت و سریع سطح انرژی خود را افزایش دهید

تقویت سیستم ایمنی

سرماخوردگی به دلیل کم بودن توان سیستم ایمنی بدن کودک، از مشکلات همیشگی والدین و کودک است. تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا کودک به راحتی سرما نخورد و ویروس های دیگر بر روی او اثر نگذارند. البته قطعا مصرف ژل رویال تنها نمی تواند سطح ایمنی بدن را افزایش دهد. بهتر است کودک شما در کنار مصرف ژل رویال از دیگر مواد طبیعی مثل عسل برای بهبود سیستم ایمنی بدن خود استفاده کند.

ژل رویال به طور کلی یک محرک فوق العاده عالی برای سیستم ایمنی بدن است. این ماده می تواند پاسخ های آلرژیک بدن را در برابر آلرژی های فصلی افزایش داده و کودک را در برابر برخی حمله های ویروسی واکسینه کند. حداقل این ماده را به جای یک واکسن سرماخوردگی برای فرزندتان مورد استفاده قرار دهید.

ژل رویال ماده ای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک به رشد کودک

شاید یکی از مهمترین دلایل استفاده از ژل رویال برای کودکان در دنیا، کمک به رشد کودک باشد. تحقیقات جالبی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد ژل رویال یک ماده موثر برای رشد کودک است. در برخی تحقیقات به کودکانی که رشد کندی داشته اند، ژل رویال داده شده است. نتایج هم در سرعت رشد و هم در تامین تعداد گلبول های قرمز، شگفت انگیز گزارش می شود.

در واقع محققان خاصیت ژل رویال برای کودک را از کاربرد این ماده در کندو برای لاروهای زنبور عسل دریافته اند. جالب است که این ویژگی بر روی انسان نیز جواب داده است. در نتیجه می توان با اطمینان گفت که ژل رویال می تواند به رشد کودک کند. البته تفاوتی که وجود دارد این است که نوزادان نمی توانند از ژل رویال استفاده کنند و حتما باید ژل رویال به کودکان بالای 2 تا 3 سال داده شود. حتی اگر کودک شما رشد معمولی دارد، بهتر است تا 7 سالگی او صبر کنید و از 7 سالگی مصرف ژل رویال را برای او شروع کنید.

عوارض ژل رویال برای کودک که باید جدی بگیرید

ژل رویال در کنار تمامی خواص فوق العاده ای که برای کودکان دارد، عوارض جانبی هم برای کودک ایجاد می کند. به همین علت است که باید در هنگام استفاده از ژل رویال با احتیاط عمل کنید.

برای برخی کودکان به طور کلی مصرف ژل رویال توصیه نمی شود. این موضوع را بهتر است پزشک تشخیص دهد؛ اما برخی از این کودکان را به این صورت می توان دسته بندی کرد:

  • کودکان زیر 2 سال
  • کودکان حساس به محصولات زنبور عسل
  • کودکان مبتلا به آدیسون
  • کودکانی که تب دارند
  • کودکان بیش فعال
  • و...

البته این یک دسته بندی کلی است و ممکن است کودکان زیادی در این دسته بندی قرار گیرند. اگر اصرار به استفاده از ژل رویال برای این کودکان دارید، حتما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

علاوه بر این، استفاده بیش از اندازه ژل رویال می تواند عوارض جانبی مختلفی برای کودک به همراه داشته باشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • واکنش های آلرژیک
  • بیش فعالی
  • اختلال در خواب
  • به هم ریختگی اعصاب
  • واکنش های آلرژیک
  • و...

در نتیجه به طور کلی توصیه می کنیم حتما برای مصرف ژل رویال با پزشک معالج مشورت کرده و دوز مناسبی را برای کودک خود برگزینید.

سخن آخر

ژل رویال خواص فوق العاده ای برای کودکان به همراه دارد؛ البته اگر به درستی و هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید از ژل رویال برای درمان بیماری های مختلف فرزند خود استفاده کنید، حتما به پزشک مشورت کرده و بر اساس دستورالعمل اقدام کنید. دوز بالای ژل رویال ممکن است آسیب های جدی به کودک شما بزند.

اگر تجربه ای از مصرف ژل رویال برای درمان بیماری های کودکان داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. ما منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

۶
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید