۲
۰

افتتاح مرکز تحقیقات گرده‌افشانی زنبورعسل در شرق واشنگتن

افتتاح مرکز تحقیقات گرده‌افشانی زنبورعسل در شرق واشنگتن
به‌تازگی در آمریکا، دانشگاه ایالتی واشنگتن، مرکزی تحقیقاتی برای مطالعه گرده‌افشانی زنبورهای عسل در یک زنبورستان واقع در شرق واشنگتن افتتاح کرده است.

اخبار زنبورداری بین المللی - به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، باب لارسون خبرنگار که به‌تازگی از این مزرعه دیدن کرده از این‌همه وزوز زنبورها هیجان‌زده شده و می‌گوید این آغاز تحقیقات مهمی برای حفظ زمین و محیط‌زیست و کشف اثرات این حشره سودمند بر زمین است.

لورا لاوین، رئیس دانشکده حشره شناسی ((WSU Pt 1دانشگاه ایالتی واشنگتن که در افتتاح این زنبورستان تحقیقاتی نقش داشته می‌گوید: این خبر بسیار خوبی است و ما خوشحال و بسیار هیجان‌زده هستیم! ما از طریق برخی حمایت‌های اهدایی سخاوتمندانه از افرادی که واقعاً به آموزش گسترش تحقیقات اعتقاددارند و شخصاً در زندگی از آن‌ها سود برده‌اند، بهره گرفتیم تا این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

 باهمت دانشگاه ایالتی واشنگتن با این خیرین علم دوست رابطه برقرار کردیم و توانستیم با کمک این افراد و برخی تسهیلات دانشگاهی و علمی دولتی، امکانات این زنبورستان را مهیا و خریداری کنیم.

لاوین گفت: از این مرکز برای گسترش ظرفیت تحقیقات روی زنبورعسل و نحوه و فواید گرده‌افشان استفاده می‌شود.

 

 

در حال حاضر ما اعضای هیئت‌علمی، عمدتاً در گروه حشرات دانشکده، در اینجا فعالیت می‌کنیم، اما همچنین سایر مراکز دانشگاهی، سلامت، کشاورزی و حشره‌شناسی و فعالان صنعت تولید عسل هم می‌توانند با ما ارتباط گرفته و در این تحقیقات شرکت کنند.

لاوین همچنین می‌افزاید: همه می‌دانند که زنبورهای عسل و سایر گرده‌افشان‌ها، برای منابع غذایی ما و سایر موجودات از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ بنابراین، ما در حال برنامه‌ریزی این هستیم که این مرکز تحقیقاتی زنبورعسل به قطب تحقیقات گرده‌افشانی برای منطقه و ایالت متحده تبدیل شود و خدمات علمی شایانی به نام آن ثبت شود و فراموش نکنیم بدون زنبورها جهان چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد./

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید