۳۳۴۴
۲
۰

درست کردن مام خانگی با موم زنبور عسل

درست کردن مام خانگی با موم زنبور عسل
شاید وقت آن رسیده باشد که به جای استفاده از مواد مضر موجود در بازار، به سراغ طبیعت زیبای خداوند و فراورده های طبیعی برویم. مام یا دئودورانت نیز می تواند با استفاده از مواد طبیعی ساخته شود که موم زنبور عسل نیز یکی از این مواد است.

ساخت مام خانگی بسیار آسان است! این مام ها حاوی مواد طبیعی مختلف مانند روغن نارگیل، کره، موم زنبور عسل و... هستند و کاملا شبیه به مام های موجود در بازار عمل می کنند. تفاوت مام هایی که با مواد طبیعی تولید می شوند این است که این مام ها هیچ گونه عوارض جانبی برای بدن شما به همراه ندارند.

موم زنبور عسل یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مام یا دئودورانت طبیعی در خانه است. متاسفانه بسیاری از شرکت های تولیدکننده مام حاضر به استفاده از موم و دیگر مواد طبیعی در تولید این نوع مام ها نیستند. با این حال برخی از مام های طبیعی نیز در بازار موجود است که قیمت بالایی دارند. پس شاید بهتر باشد خودتان دست به کار شوید و با موم طبیعی زنبور عسل به همراه دیگر مواد، مام طبیعی در خانه تولید و استفاده کنید.

آیا استفاده از موم در مام خانگی خوب است؟

قبل از اینکه به روش درست کردن مام خانگی بپردازیم، بهتر است به خواص مام خانگی ای که در آن از موم زنبور عسل استفاده شده است، اشاره کنیم. به طور کلی مواد استفاده شده در مام خانگی، موادی است است هم باعث از بین رفتن بوی بد زیر بغل می شوند و هم می توانند تعریق را کاهش دهند.

اضافه شدن موم زنبور عسل به دئودورانت خانگی، یک خاصیت مهم دیگر را به ترکیب اضافه می کند و آن ضدعفونی کردن و باکتری زدایی است. موم زنبور عسل می تواند ناحیه زیر بغل را که مستعد ایجاد قارچ و... است را پاکسازی و گندزدایی کند. این یک موضوع مهم است که می تواند باعث افزایش خاصیت مام شود. همچنین موم به سلامت پوست ناحیه حساس زیر بغل کمک می کند که بسیار مهم است.

 

 

تنها نکته منفی استفاده از موم زنبور عسل برای تهیه مام این است که ممکن است بر روی برخی لباس ها ایجاد لکه کند. این مشکلی است که نمی توان آن را به راحتی برطرف کرد. در نتیجه اگر قصد دارید لباس های حساسی بپوشید، می توانید از دئودورانتی استفاده کنید که موم زنبور عسل در آن استفاده نشده است.

روش درست کردن مام با موم زنبور عسل

روش های مختلفی برای درست کردن مام با استفاده از موم زنبور عسل وجود دارد. این بستگی به شما دارد که از چه روشی استفاده کنید. در اینجا سعی کرده ایم تا به یکی از روش های ساده و کاربردی برای درست کردن مام خانگی با استفاده از موم زنبور عسل اشاره کنیم. اگر شما روش دیگری می شناسید حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

مواد مورد نیاز:

  • 6 تا 7 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 4 تا 5 قاشق غذاخوری پودر ذرت یا پودر چغندر سفید
  • 2 تا 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • موم زنبورعسل
  • 6 قطره روغن اسطوخودوس و دیگر روغن های مفید

داشتن یک دیگ بخار دوتایی (یا یک کاسه شیشه ای درون یک قابلمه کوچک)، یک ترازو دیجیتال آشپزخانه برای وزن کردن مواد و یک قالب برای تهیه مام نیز ضروری است.

مراحل درست کردن مام با استفاده از موم زنبور عسل

  • مرحله 1: موم را در یک دیگ بخار ذوب کنید. برای این کار کافی است یک ظرف که درون آن موم را قرار داده اید را درون یک قابله مملو از آب قرار دهید. خیلی ساده مومم به مرور زمان ذوب می شود.
  • مرحله 2: در حالی که موم ذوب می شود، روغن نارگیل ، پودر ذرت و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. بعضی از افراد نسبت به جوش شیرین روی پوست حساس هستند. اگر جزء آن دسته از افراد هستید، بیشتر از 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه نکنید.
  • مرحله 3: مخلوط روغن نارگیل را به موم ذوب شده اضافه کنید و بگذارید با هم مخلوط شوند. می توانید آن ها را با یک چوب به هم بزنید تا بهتر در هم مخلوط شوند.
  • مرحله 4: مخلوط ذوب شده خود را به آرامی اما به شدت هم بزنید تا ذرات پودر ذرت و جوش شیرین به طور یکنواخت در آنها مخلوط شوند. پس از اینکه از مخلوط شدن مواد اطمینان پیدا کردید، باید آنها را درون قالب بریزید. توصیه ما این است که بگذارید مام خانگی تولید شده توسط شما قبل از خارج شدن از قالب کاملاً خنک شوند. توصیه می کنم قبل از ریختن مخلوط، قالب سیلیکونی خود را روی یک ورق روغنی یا تخته برش بزرگ قرار دهید تا راحت تر آن را جداسازی کنید. می توانید برای خنک شدن مام آن را به یخچال منتقل کنید تا سریع تر ببندد.

نکاتی در مورد مام خانگی

یکی از نکاتی که باید در مورد مام خانگی با استفاده از موم زنبور عسل بدانید، پاک کردن این نوع مام از بدن است. با توجه به اینکه موم می تواند باعث ایجاد لکه روی لباس شما شود، بهتر است بعد از اینکه به خانه بازگشتید، آن را از زیر بغل خود بشویید. بهترین راه شستشو نیز استفاده از آب گرم و صابون است.

نکته دیگر این است که این نوع مام چرب تر از مام های موجود در بازار است. در نتیجه اگر با چربی زیر بغل خود مشکل دارید، بهتر است از میزان روغن نارگیل آن بکاهید. هرچند خود موم هم چربی دارد و ممکن است برای شما ناخوشایند باشد. با این حال بد نیست برای یکبار هم که شده امتحان کنید.

اگر به تولیدکنندگان مام خانگی با موم و دیگر مواد طبیعی اطمینان دارید، می توانید به جای تهیه آن در خانه، اقدام به خرید کنید. با این حال توجه کنید که استفاده از مواد طبیعی به ویژه موم طبیعی مهمترین نکته برای تولید مام خانگی است. پس به هر تولید کننده مام خانگی اطمینان نکنید.

سخن آخر

شاید وقت آن رسیده باشد که به جای استفاده از مواد مضر موجود در بازار، به سراغ طبیعت زیبای خداوند و فراورده های طبیعی برویم. مام یا دئودورانت نیز می تواند با استفاده از مواد طبیعی ساخته شود که موم زنبور عسل نیز یکی از این مواد است. مطمئن باشید با استفاده از موم زنبور عسل، خواص زیادی را به بدن و پوست خود منتقل می کنید. پس برای یکبار هم که شده مام طبیعی درست کنید.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به بهتر درست کردن مام های خانگی کمک کند.

 

۲
۰
منبع https://www.mommakesjoy.com/all-natural-deodorant-bars/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید