۶۷۶
۰
۰

تولید بیش از ۷۰ تن عسل در دامغان | جای خالی صنایع بسته بندی عسل در این شهرستان

کارشناس مسئول عسل در جهاد کشاورزی دامغان
کارشناس مسئول عسل در جهاد کشاورزی دامغان
در سال ۹۸ بیش از ۷۰ تن عسل از ۱۳ هزار کلنی در شهرستان دامغان تولید شده است ولی این شهرستان از نبود واحدهای بسته بندی رنج می برد و عمده این عسل خام فروشی و فله فروشی می شود.

اخبار زنبورداری سمنان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عباسیان مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی دامغان با اشاره به تولید بیش از ۷۰ تن عسل در شهرستان دامغان گفت: میانگین تولید از هر کلنی ۷ کیلوگرم است که در شهرستان دامغان ۲۸۰ زنبور دار به کار پرورش زنبور عسل مشغول هستند.

او مناطق مهماندوست، طزره، دروار، دیباج، برم، قهاب رستاق را مهمترین مناطق پرورش زنبور عسل دانست و گفت: به علت تنوع گیاهی فراوان در شهرستان و رویش گیاهان نظیر گون، زنیان، آفتاگردان، خار شتر و یونجه عسل دامغان بسیار مطلوب و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی دامغان ارزش عسل‌های تولیدی شهرستان دامغان را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

همچنین چندی قبل، مجتبی حافظی اظهار داشت: نبود نقدینگی مناسب برای خدمات رسانی گسترده، مهاجرت بدون هماهنگی تعدادی از زنبورداران استان های مجاور به این شهرستان، مشکلات ناشی از استقرار کلونی ها در مجاورت مزارع و باغ‌ها از دیگر مشکلات شرکت زنبورداران شهرستان دامغان است.

 

 

به گزارش عسلنا، وی بیان کرد: هر ساله سرشماری سراسری کلونی‌ها ی زنبور عسل در نیمه دوم مهرماه توسط کارشناسان جهادکشاورزی انجام می شود و طبق آخرین سرشماری ۱۵ هزار کلونی زنبور عسل در مناطق مختلف روستاهای  شهرستان دامغان پراکنش دارند.

حافظی با بیان اینکه  شرکت زنبورداران دامغان  پیگیر حل مشکلات اعضای خود است، تصریح کرد:  بیش از ۱۵۰ تن شکر و سایر تجهیزات زنبورداری در ۹ ماه سال ۹۸ در بین اعضای  این شرکت توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت زنبورداران دامغان اظهار داشت: شرکت تعاونی زنبورداران دامغان با بیش از ۵۰۰ عضو و بیش از سه دهه فعالیت یکی از شرکت‌های فعال شبکه تعاون روستایی شهرستان دامغان به شمار می‌رود که خدمات مختلفی را به اعضا خود ارائه می دهد.

 سال گذشته ۱۰۰  تن عسل از ۱۰ هزار کندوی زنبور عسل در شهرستان دامغان تولید شد که میانگین تولید هر کلنی ۱۰ کیلوگرم بود.

۰
۰
منبع https://www.yjc.ir/00Uapa,www.irna.ir/news/8361781 /
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید