۱۸۸۶
۱۲
۰

بره موم به درمان سرطان روده کمک می کند

بره موم به درمان سرطان روده کمک می کند

سرطان روده یکی از بدترین انواع سرطان به شمار می رود که متاسفانه در ایران رواج زیادی پیدا کرده است. شاید به جرئت بتوان گفت که یکی از مهمترین دلایل بروز این بیماری، سبک زندگی غلط است. سرطان روده البته دلیل مشخصی ندارد و در بسیاری از موارد به ژن افراد مرتبط می شود؛ با این حال تغییر در سبک زندگی احتمال ابتلا به این نوع سرطان را کاهش می دهد.

هنوز هیچ راه درمانی برای درمان انواع سرطان کشف نشده است. درماذن سرطان روده نیز به صورت علمی راهکار مشخصی ندارد. با این حال برخی درمان های مکمل برای درمان چنین بیماری هایی تجویز می شود که شواهد نشان دهنده اثرگذاری این روش ها است. به همین علت باید تا جای ممکن در کنار روش های شیمیایی، از روش های جایگزین استفاده شود.

یکی از خواص بره موم که توانسته نظر بسیاری از مجامع علمی را به خود جلب کند، خواص ضد تومور و ضد سرطانی آن است. علاوه بر این، بره موم نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات سیستم گوارش به ویژه برخی التهاب های خاص مثل درمان کولیت ایفا می کند. به همین علت به نظر می رسد خاصیت بره موم برای درمان سرطان روده، یک کاربرد تخصصی از این ماده باشد.

البته ادعای درمان سرطان روده با بره موم ادعای بسیار بزرگی است. با توجه به اینکه نتایج علمی اثبات شده ای نیز در این زمینه در دسترس نیست، نمی توانیم این ادعا را اثبات کنیم. با این حال می توان ادعا کرد که بره موم برای کند کردن پیشرفت سرطان، بهبود عوارض ناشی از سرطان روده و تا حدودی کم کردن علائم این بیماری موثر است. حتی تا این میزان از خواص بره موم نیز فوق العاده به نظر می رسد.

 

 

در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به برخی نکات در مورد اثرگذاری بره موم بر روی درمان سرطان روده اشاره شود. پیشنهاد می کنیم در کنار دیگر روش های درمانی، از بره موم نیز استفاده کنید تا خواص آن برای مبارزه با سرطان روده را حس کنید.

چرا بره موم می تواند به درمان سرطان روده کمک کند؟

به طور کلی می توان گفت که بره موم به دلیل خواص کشف شده و کشف نشده ای که در درون خود دارد، می تواند به مبارزه به سرطان روده بپردازد. ترکیبات خاص بره موم فراوری شده به گونه ای است که پس از جذب در بدن انسان می تواند برای مبارزه با سلول های سرطانی دست به کار شده و به درمان این بیماری کمک کند.

خاصیت ضد تومور

تحقیقات نشان داده که بره موم یک ماده ضد تومور است. این یعنی که بره موم می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کرده و آنها را از بین ببرد. البته این موضوع به صورت علمی تنها در برخی از انواع بره موم مشاهده شده و به همین علت نمی توان نتیجه گیری کلی در مورد آن کرد. با این حال به نظر می رسد اکثر بره موم ها، اثرگذاری مناسبی بر روی کشتن سلول های سرطانی و از بین بردن تورمورها داشته باشند.

خاصیت ضد التهابی

شاید یکی از مهمترین و اصلی ترین خواص بره موم، خاصیت ضدالتهابی آن است. به همین علت است که این ماده در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت ضدالتهابی بره موم در مبارزه با سرطان روده نیز اثرگذار است. عموما سرطان روده با التهاب همراه بوده و در نتیجه این التهاب، مشکلات و عوارض دیگری به سراغ فرد می آید. بره موم می تواند به سرعت جلوی رشد التهاب را گرفته و سپس به کاهش التهاب کمک کند.

در واقع خاصیت ضد التهابی بره موم بیشتر برای کاهش عوارض است تا درمان سرطان روده. با این حال، برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، حکم یک ماده حیات بخش را ایفا می کند. البته بهتر است برای تعیین دوز بره موم حتما با پزشک مشورت کنید و از خوردن بره موم خام هم تا جای ممکن خودداری کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بره موم یک ماده اثرگذار بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن انسان است. کمتر پیش می آید که کسی از بره موم استفاده کند و سیستم ایمنی قوی نداشته باشد. به همین علت به افرادی که در خطر ابتلا به سرطان روده هستند توصیه می شود برای پیشگیری از سرطان روده از بره موم استفاده کنند.

البته در کنار پیشگیری، برای مبارزه با این نوع از سرطان نیز تقویت شدن سیستم ایمنی بدن مفید به نظر می رسد. با قوی شدن قوای ایمنی، کاربرد سلول های دفاعی بدن انسان در مواجهه با سلول های سرطانی بیشتر شده و غلبه بر این بیماری یا کم کردن عوارض سرطان روده ساده تر می شود.

چطور از بره موم برای مبارزه با سرطان روده کمک بگیریم؟

به طور کلی بهترین نوع از بره موم برای مبارزه با انواع سرطان، عسل بره موم است. ترکیب عسل بره موم که امروزه به عنوان یک محصول مجزا وارد بازار شده است، به دلیل دوز بالای بره موم در این ماده و نوع مصرف، بیشتر مورد توجه بیماران سرطانی شده است. برای درمان سرطان روده یا کاهش علائم و عوارض این بیماری نیز عسل بره موم گزینه خوبی است. البته اگر مشکل هضم غذا در معده دارید، کپسول بره موم نیز ممکن است برای مبارزه با این سرطان دستگاه گوارش مناسب باشد.

نکته مهم در مورد مصرف بره موم برای درمان سرطان روده، نظم در مصرف و مداومت در مصرف است. به هیچ وجه مداومت در مصرف را فدای ناامیدی از درمان سرطان نکنید. مزمئن باشید این ماده اگر به صورت مداوم مصرف شود، می تواند اثرات حیرت انگیزی بر روی مهار سرطان داشته باشد. فقط ناامید نشوید و مصرف منظم بره موم را ادامه دهید.

سخن آخر

درمان سرطان روده با بره موم شاید به طور علمی اثبات نشده باشد؛ اما شواهد نشان می دهد که این ماده می تواند به بهبود علائم یا کنترل سرطان روده کمک کند. درمان سرطان روده هم آنقدرها غیر قابل دسترس نیست. فقط کافی است نامید نشوید و تا جای ممکن نظم و مداومت در مصرف را فراموش نکنید. قطعا بر این بیماری سخت غلبه خواهید کرد.

اگر تجربه ای از مصرف بره موم برای درمان سرطان داشته اید، حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. بگویید که چقدر از بره موم استفاده کردید و به نظر شما آیا بره موم اثری هم بر روی سرطان داشت یا خیر.

 

۱۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید