۵۲۱
۰
۰

افزایش تولید عسل با اصلاح نژاد و پرورش ملکه زنبور عسل

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اگر زنبورداران از ملکه مناسب و اصلاح نژاد شده استفاده کنند می‌توانند میانگین تولید عسل را به ۲ برابر افزایش دهند.

اخبار زنبورداری فارس - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: اگر زنبورداران از ملکه مناسب و اصلاح نژاد شده استفاده کنند می‌توانند میانگین تولید عسل را به ۲ برابر افزایش دهند.

او گفت: پرورش ملکه زنبور عسل با کیفیت مناسب یکی از شاخص‌های مهم در صنعت زنبورداری بوده و این امر نیازمند دانش تخصصی و تجربه لازم است.

حمید رشیدی اضافه کرد: سالانه بالغ بر ۷ هزار فروند ملکه اصلاح شده زنبور عسل بوسیله یکی از پرورش دهندگان ملکه زنبور عسل در شهرستان کازرون تولید و در بین زنبورداران این شهرستان توزیع می‌شود.

او افزود: تولید ملکه زنبور عسل، اهمیت ویژه‌ای دارد و پرورش این ملکه‌ها دارای صفات برتری مانند عدم بچه دهی زیاد، تولید عسل بیشتر، مقاومت در برابر بیماری، آرامش، زمستان گذرانی مطلوب و جمع آوری خوب گرده و شهد هستند.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۸ از ۱۳۳ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان کازرون، بالغ بر هزار و ۱۸۰ تن عسل تولید شده و این شهرستان دارای رتبه دوم تولید عسل در استان فارس است.

شهرستان کازرون در سال 97 دارای ۷۳ هزار و ۷۰۰ کلنی مدرن زنبورعسل با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفری بوده  است.

وی افزود: این شهرستان با تولید ۶۵۰ تن عسل، رتبه دوم تولید عسل در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که صنعت زنبورداری جزء یکی از صنایعی است که اشتغال پایدار و و سودآوری فراوانی را به دنبال دارد، افزود: به این صنعت باید بیش از گذشته توجه کرد، چرا که ارتقاء وتوسعه صنایع این چنینی نقش بسزایی در کاهش وابستگی‌ها دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

۰
۰
منبع https://www.yjc.ir/00UbXG
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید