۱۷۵۹
۰
۰

سرقت نزدیک به 100 کندوی عسل از باغی در شمال کالیفرنیا

سرقت نزدیک به 100 کندوی عسل از باغی در شمال کالیفرنیا
مقامات محلی شهر یوبا، در حال بررسی دزدی نزدیک به 100 کندوی عسل از باغی در شمال کالیفرنیا هستند که جمعه گذشته به سرقت رفته و موجب تعجب اهالی و پلیس شده است.

اخبار زنبورداری بین الملل - به گزارش سرویس اخبار بین‌الملل پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از آسوشیتدپرس، یک زنبوردار از اهالی شهر «یوبا» در کالیفرنیا می‌گوید: روز جمعه گذشته مشخص شد که این کندوها که در گرده‌افشانی زنبورها برای باغ‌های بادام استفاده می‌شوند، به سرقت رفته‌اند.

وی تخمین می‌زند که دزدی 92 کندو که تقریباً یک‌سوم کل کندوهای وی بوده‌اند باعث ضرری 44 هزار دلاری برای وی خواهد شد.

مایک پاتس به تلویزیون KCRA گفت: زنده نگه‌داشتن زنبورها به‌اندازه‌ی کافی مشکل هست و حالا شخص یا اشخاصی کندوهای مرا به سرقت برده‌اند. این موضوع بسیار ناراحت‌کننده و ناامیدکننده است.

پاتس که خود در ایالت اورگان زندگی می‌کند حدس می‌زند که زنبوردار دیگری که زنبورهای خود را ازدست‌داده است می‌تواند مسئول این دزدی باشد و ممکن است قبلاً هم از کندوهای وی دزدیده باشد. وی فکر می‌کند که با توجه به وزن بالای کندوها، علاوه بر جعبه‌هایی که این کندوها در آن‌ها قرار می‌گیرند، دزد احتمالاً از یک کامیون برای بار کردن کندوها استفاده کرده است.

 

 

به گزارش عسلنا، قطعاً کندوهای خالی به دردسر سرقت نمی‌ارزند و سارق قصد دارد زنبورها را هم که قطعاً به دنبال خانه خود می‌گردند، جلب کند.

این‌یک سرقت عجیب است و قطعاً بامنظور خاصی انجام‌شده و پلیس منطقه درصدد یافتن راه‌حلی برای دستگیری سارق است.

در مناطقی که زنبورستان ها وجود دارند، سرقت یک یا چند کندو دیده‌شده ولی سرقت این تعداد کندو، یک رکورد و اتفاقی عجیب است، قطعاً استفاده مجدد یا فروش کندوها به شناسایی سارق منجر خواهد شد./

۰
۰
منبع https://www.kxan.com/news/nearly-100-beehives-stolen-from-northern-california-orchard
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید