۱۹۳۵
۴
۱

چرا پودر ژله رویال بهتر از ژل رویال خام است؟

چرا پودر ژله رویال بهتر از ژل رویال خام است؟
پودر ژل رویال بخریم یا ژل رویال خام؛ این سوالی است که احتمالا شما در هنگام خرید ژل رویال از خود پرسیده اید.

ژل رویال به عنوان یک ماده درمانی توانسته سال ها مورد توجه درمان گران قرار گیرد. این ماده طبیعی اما به دلایل مختلفی، در قدیم به صورت گسترده استفاده نمی شده است. علت اصلی این موضوع را می توان در نحوه نگهداری و همچنین ماندگاری این ماده با شرایط و امکانات موجود در گذشته جستجو کرد.

با توجه به این که ژل رویال نمی تواند در دمای اتاق به صورت سالم نگه داشته شود و در برخی موارد حتی باید در دماهای بین منفی ۲ درجه تا منفی ۵ درجه سانتی گراد نگهداری شود، در گذشته امکانات لازم برای این نوع از نگهداری در اختیار مردم نبوده است. به همین علت، مصرف ژل رویال نیز در حد بسیار کم در بین افراد رایج بود. بسیاری از افرادی هم که از ژل رویال برای درمان بیماری های خود استفاده می کردند، تاثیر کافی را نمی دیدند؛ چراکه افراد توجه کافی به شرایط نگهداری و حساسیت آن به دمای بالا نداشتند. این در حالی است که اگر ژل رویال در دمای مدنظر و به صورت اصولی نگهداری شود، حتماً اثرات فوق العاده بر روی سلامت ما انسان ها خواهد گذاشت.

یکی از دلایلی که باعث شده در عصر حاضر ژل رویال تا این حد مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر مصرف خوراکی، در تولید انواع محصولات نیز مورد استفاده قرار گیرد، روش فراوری ژله رویال است. با توجه به اینکه این ماده امروزه می تواند به پودر تبدیل شود، به راحتی قابل مصرف بوده و دیگر خبری از فاسد شدن سریع یا از دست رفتن خواص به میان نمی آید. به همین علت مصرف ژل رویال نیز در بین افراد مختلف افزایش پیدا کرده است.

ترفندهایی برای نگهداری ژل رویال

 

 

در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر بگویید که چرا بهتر است از پودر ژله رویال استفاده کنیم. هم پودر ژل رویال و هم کپسول ژل رویال از جمله محصولاتی هستند که به راحتی قابل نگهداری بوده و ما نگرانی خاصی از بابت فاسد شدن و کاهش خواص آن نداریم؛ اما بد نیست بدانیم که چرا پودر ژل رویال بهتر از شاه انگبین خام است.

ماندگاری در دمای محیط

اولین و مهم ترین دلیلی که برای استفاده از پودر ژله رویال وجود دارد این است که این ماده می تواند در دمای محیط ماندگار باشد. برخلاف ژل رویال مایع یا همان رویال خام که تنها در مدت چند ساعت در دمای محیط فاسد می شود، پودر ژله رویال به سادگی می تواند در دمای محیط قرار گرفته و نیاز به نگهداری در فریزر ندارد.

به همین علت، نگهداری ژله رویال به مراتب ساده تر و راحت تر از ژل خام است و همین موضوع باعث می شود تا اطمینان بیشتری در مورد خرید پودر ژله رویال داشته باشیم. در خرید پودر ژل رویال، نگرانی ها در مورد عدم توجه فروشنده به نکات نگهداری این ماده از میان رفته و احتمالاً پودری که خریداری می کنیم، تمامی خواص لازم برای بدن ما را به همراه دارد.

به همین علت است که توصیه می شود برای درمان بیماری ها حتماً از ژل رویال پودر شده استفاده کنیم تا مطمئن شویم که خواص کافی را دارد. با توجه به اینکه درمان با ژل رویال یک درمان بلند مدت است، باید از کیفیت و مرغوبیت محصول خریداری شده اطمینان داشته باشیم تا پس از یکسال مصرف، متوجه بی خاصیت بودن ژل رویال خریداری شده نشویم. در نتیجه پودر ژل رویال قطعا گزینه بهتری برای خرید خواهد بود.

مشخص بودن مواد موثر در پودر ژل رویال

یکی از ویژگی های بسیار مهم ژل رویال پودر شده این است که مواد موثر آن به طور کامل مشخص است. در ژل رویال خام به صورت دقیق مشخص نیست که چه میزان رطوبت وجود داشته و در نتیجه نمی توانیم به طور دقیق ماده موثر آن را تخمین بزنیم.

این در حالی است که در ژله رویال پودر شده به دلیل اینکه رطوبت آن گرفته شده و فقط ماده موثر باقی مانده، دقیقا مشخص است که یک گرم پودر ژله رویال چه میزان ماده موثر داشته و HAD10 آن چقدر است. این موضوع به ویژه برای پزشکان و اطبا طب سنتی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که می توانند دقیقاً مشخص کنند چه میزان از ژل رویال را برای درمان بیماری تجویز کنند.

مصاحبه: در خواص شگفت‌انگیز و درمانی هیچ محصولی به‌ پای ژل رویال نمی‌رسد

به طور میانگین گفته می شود که هر 3 گرم ژل رویال خام از نظر ماده موثر برابر با یک گرم پودر ژله رویال است. در واقع می توان گفت که ارزش هر 3 گرم ژل رویال مایع با یک گرم پودر ژله رویال برابری می کند و خواص یکسانی را به بدن انسان منتقل می نماید. اما این یک موضوع تقریبی است که نمی توانیم به صورت دقیق در مورد همه ژل رویال ها مطرح کنیم. در نتیجه بهتر است حتما از پودر استفاده کنیم تا مطمئن باشیم که دقیقا چقدر ماده موثره درون ژل رویالی که مصرف می کنیم وجود دارد.

حفظ خواص ژل رویال

یکی از مهم ترین ویژگی های درست کردن پودر ژله رویال به روش های اصولی این است که خواص این ماده به طور کامل حفظ می شود. این موضوع کمک می کند تا در کنار استفاده از مزایایی که به برخی از آنها در بالا نیز اشاره کردیم، به خواص این ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل دسترسی کامل داشته باشیم. به نظر می رسد پودر ژله رویال به عنوان یک ماده ارگانیک که هیچ گونه مواد نگهدارنده در آن وجود ندارد، از نظر خواص با ژل رویال خام برابری می کند. تفاوت این دو ماده این است که رطوبت از ژل رویال خام گرفته شده و پودر ژله رویال ماده موثر خالصی از ژل رویال خام است

کافی است کمی رطوبت به پودر ژل رویال بدهید. برای مثال زدن بزاق دهان به ژل رویال، سریعا آن را به همان حالت ژله مانند قبل از رطوبت گیری باز می گرداند. علت نیز این است که تکنولوژی خاص تهیه پودر ژل رویال که رطوبت این ماده را در دمای منفی 75 درجه سانتی گراد خارج می کنند، باعث شده تا پودر ژل رویال با ژل خام تفاوت چندانی نداشته باشد.

سخن آخر

پودر ژل رویال بخریم یا ژل رویال خام؛ این سوالی است که احتمالا شما در هنگام خرید ژل رویال از خود پرسیده اید. پیشنهاد ما این است که ژل رویال خام خریداری نکنید؛ چراکه شرایط نگهداری آن سخت تر و میزان ماده موثر آن نامشخص است. با خرید پودر شاه انگبین می توانید با خیال راحت تری به درمان بیماری خود بپردازید.

آیا شما هم تاکنون در دو راهی بین خرید پودر ژل رویال و نوع خام این ماده مانده اید؟ کدام یک را انتخاب کرده اید و به نظر شما بهترین نوع ژل رویال کدام است؟ منتظر نظرات مفید شما در این زمینه هستیم.

۴
۱
۱ دیدگاه
 
ir
جواد | ۳ سال پیش
سلام بنده برای بیمار سرطانیم ژل رویال خام تهیه کردم با یخ هم حمل کردم که فاسد نشه ولی یه مدت زمانی ک بیمارم استفاده کرد تاثیری واقعا ندیدم و فک کردم صحبتهایی ک در مورد اثر ژل رویال برای سرطان میکنند دروغه تا اینکه خوندم شرایط نگهداری ژل رویال خام خیلی سخته و اگه فاسد نشه ممکنه خواصش از دست بره بخاطر همین پودرشو تهیه کردم و بعد یه مدتی بیمارم خیلی حالش بهتر شد خدا را شکر واقعا ژل رویال واسه بیماریها جواب میده منتهی وقتی خام باشه چون شرایطش سخته باعث میشه فک کنیم ژل رویال جواب نمیده
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید