۶۷۱
۰
۰

آغاز برداشت عسل بهاری در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت عسل بهاری در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر سیستان وبلوچستان گفت: برداشت عسل بهاری از کندوهای این شهرستان آغاز شده است.

اخبار زنبورداری سیستان و بلوچستان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران ، به نقل از ایسنا، حبیب رییسی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های دیماه وافزایش رشد گل وگیاه وشکوفه های بهاری درختان میوه‌های گرمسیری انتظار می‌رود در تولید عسل رشد قابل ملاحظه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کندوهای زنبور عسل نیکشهر ۷۵۰کلنی است که به طور متوسط ازهرکلنی تا ۱۵کیلوگرم عسل برداشت می‌شود.

وی پیش بینی کرد: امسال در دو مرحله برداشت، ۱۱ تن عسل از کندوهای شهرستان نیکشهر برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان شود.

به گزارش عسلنا، مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: عسل تولیدی این شهرستان به دلیل بهره مندی زنبورها از گیاهان دارویی و گل های وحشی از کیفیت بالایی برخوردار بوده وعسل تولیدی شهرستان در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار معروف ومتقاضیان فراوانی دارد.

 

 

شهرستان‌های خاش، نیکشهر و ایرانشهر مهمترین مراکز تولید عسل در سیستان و بلوچستان شناخته می‌شوند.

وی گفت: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل کیفیت بالا در کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار طرفدار دارد به طوریکه سالانه بخشی از آن به این کشورها صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، عسل به دلیل طبیعت گرم و خاصیت های فراوانی که دارد از دیرباز در درمان بسیاری امراض استفاده می‌شده به گونه‌ای که تقریبا از ۲ هزار و ۵۰۰ سال پیش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل ۶۴ کالری بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است و بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۸۰ درصد کربوهیدرات، ۱۸ درصد آب، و ۲ درصد ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد.

۲۴۰ نفر در سیستان و بلوچستان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

۰
۰
منبع https://www.isna.ir/news/99013017391
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید