۷۷۶
۲
۳

بره موم آبی؛ از ادعا تا واقعیت

بره موم آبی؛ از ادعا تا واقعیت
بره موم آبی بسیار پر خاصیت است، قابلیت اثرگذاری بر روی سلول های سرطانی را دارد و می تواند نقش موثری برای درمان بیماری های مختلف داشته باشد؛ اما این موضوع تنها برای عصاره آبی بره موم تهیه شده توسط دستگاه های خاص صحیح است.

در سال های اخیر توجه به بره موم بیشتر از همیشه شده است. بسیاری از افراد آشنایی بیشتری با خواص بره موم پیدا کردند و همین موضوع باعث شده تا این ماده برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه بره موم کمترین عوارض جانبی را برای افراد به همراه دارد، بسیاری این ماده را حتی بدون اطمینان از خواص آن مورد استفاده قرار داده و سعی می کنند تا بیماری های صعب العلاج را با این ماده طبیعی به سمت درمان پیش ببرند.

در حال حاضر انواع محصولات تولید شده با بره موم در بازار وجود دارد. نوع فرآوری بره موم نیز خود باعث شده تا تنوع بیشتری از این محصولات ایجاد و روانه بازار شود. یکی از محبوب ترین انواع بره موم را می توان بره موم آبی دانست. این نوع از بره موم، مربوط به سال های اخیر نیست و از گذشته برای فرآوری این ماده از محلول های آبی استفاده می کردند. بسیاری از افراد نیز گمان می کردند که می توانند با مخلوط کردن این ماده با بزاق دهان خود مولکول های سنگین آن را شکسته و از خواص درمانی آن استفاده کنند. این در حالی است که به احتمال بسیار زیاد، مولکول های آب توانایی شکستن مولکول های بره موم را ندارد.

اگر قرار باشد این ماده تنها با آب به صورت عادی ترکیب شود، نمی تواند خواص لازم را برای بدن به همراه داشته باشد. تنها در صورتی می توانیم به خواص بره موم برای درمان بیماری ها امیدوار باشیم که این ماده به صورت هوشمندانه و با استفاده از دستگاه های خاص فرآوری شود.

در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با بره موم آبی بیشتر آشنا شده و متوجه شوید که هر نوع محصولی که با این نام عرضه می شود، قطعاً نمی تواند توانایی اجرای خواصی را داشته باشد که در مقالات علمی در مورد این نوع از روش فراوری پروپولیس وجود دارد.

 

 

مولکول های بره موم در آب شکسته نمی شود

این تصور که شما می توانید بره موم را با ترکیب در آب و گذاشتن در محلول های آبی، برای هضم در معده انسان فراوری کنید، یک تصور غلط است. متاسفانه بسیاری از زنبورداران با گمان این که می توانند از این روش برای فرآوری بره موم استفاده کنند، این محصول پر خاصیت را درون آب قرار داده و با روش های کاملاً سنتی تلاش دارند تا محلول و عصاره ای به نام عصاره آبی بره موم تهیه کنند.

این عصاره اگرچه ممکن است شکل و ظاهر مناسبی پیدا کند، برخی خواص جزئی داشته باشد؛ اما تحقیقات نشان داده که عصاره ای که بدون درنظر گیری شرایط خاصی با آب ترکیب شود، توانایی هضم در معده انسان را نداشته و در نتیجه خواص ادعایی در مورد درمان بیماری های مختلف را نخواهد داشت

به طور جدی می توان گفت که اکثر محصولات بره موم آبی موجود در بازار ایران به همین روش سنتی تهیه می شود. به همین علت بهتر است به سادگی به چنین محصولاتی اطمینان نداشته باشید. ادعاهایی که در مورد خواص این نوع از بره موم برای درمان بیماری های مختلف به ویژه درمان سرطان می شود، هیچ مبنای علمی نداشته و حتی ممکن است مشکلات گوارشی شدیدی برای شما ایجاد کند. درست است که در مقالات علمی موجود در مورد عصاره آبی بره موم صحبت شده است؛ اما این دلیلی بر این نیست که مخلوط کردن ساده آب با پروپلیس می تواند خواص لازم را برای بدن انسان به همراه داشته باشد و معده نیز بتواند آن را هضم کند.

قطعاً اگر قرار باشد بره موم بتواند درون آب حل شود، مطمئناً این ماده توانایی حل شدن در معده انسان را نیز خواهد داشت. پس نمی توانیم به این راحتی ادعا کنیم که ماندگاری بره موم در آب به مدت چند ساعت یا حتی چند روز، عاملی قوی تر برای شکستن پیوند های این ماده نسبت به اسید معده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنوز هیچ شرکت معتبری در ایران نتوانسته به دستگاه فراوری این ماده و تولید عصاره آبی بره موم که در مقالات علمی به آن اشاره شده دست پیدا کند. اگر بره موم آبی باکیفیتی هم در ایران عرضه شود، عصاره های خارجی هستند.

پس بره موم آبی چیست؟

حالا که متوجه شدید بره موم آبی ادعا شده در بسیاری از فروشگاه ها نمی تواند ماده موثر برای درمان باشد، بد نیست بدانید که عصاره آبی بره موم توسط دستگاهی گرفته می شود که به آن سانتریفوژ گفته می شود. این سانتریفیوژ بره موم را در دور بسیار بالا در درون خود به چرخش در آورده و در هنگام چرخش سریع، در دورهای خاصی می تواند مولکول های مدنظر در این ماده را بشکند.

این دستگاه بسیار گران قیمت بوده و تنها در چند کشور خاص دنیا مثل ترکیه وجود دارد. دانشمندان زیادی در حال تحقیق بر روی عصاره گیری با استفاده از دستگاه سانتریفوژ به کمک آب هستند. نتایج فوق العاده ای هم از آن به دست آمده است. عصاره آبی بره موم می تواند به درمان سرطان، برطرف کردن بسیاری از عفونت ها و مبارزه با بسیاری از باکتری ها کمک کند.

با این حال، این ماده تنها توسط دستگاه های خاصی تولید می شود که متاسفانه در حال حاضر کمتر شرکتی در ایران اجازه واردات چنین محصولی را دارد. اگر شرکتی نیز بتواند عصاره آبی بره موم که توسط این دستگاه تولید شده را به کشور وارد کند، قیمت بسیار بالایی داشته و قابل مقایسه با عصاره های آبی بره موم موجود در بازار نیست. پس، سعی کنید به سادگی گول ادعاهایی که در مورد این ماده طبیعی می شود را نخورید

سخن آخر

بره موم آبی بسیار پر خاصیت است، قابلیت اثرگذاری بر روی سلول های سرطانی را دارد و می تواند نقش موثری برای درمان بیماری های مختلف داشته باشد؛ اما این موضوع تنها برای عصاره آبی بره موم تهیه شده توسط دستگاه های خاص صحیح است. اکثر عصاره های آبی از بره موم که در ایران وجود دارد، حاصل ترکیب ساده آب و بره موم بوده و خواص کمی برای بدن انسان به همراه دارد. اگر می خواهید از خواص بره موم آبی بهره مند شوید، بهتر است حتما در هنگام خرید به اصالت محصول و نحوه درست کردن عصاره بیشتر دقت کنید.

۲
۰
۳ دیدگاه
 
ir
Mohamad nazemi | ۳ سال پیش
من قبلا سابقه استفاده از بره موم ابی را داشتم البته به واسطه یکی از دوستام که خارج زندگی میکرد موفق شدم تهیش کنم ولی تاثیر آنچنانی نداشت در صورتی که از الکیش خیلی بهتر نتیجه گرفتم
۰
۰
 
 
ir
ويهان | ۳ سال پیش
سلام وقتتون به خير...ببخشيد شما ميدونيد من كجا ميتونم عصاري آبي مورد اطمينان روخريداري كنم برند خارجي
۰
۰
پاسخ کارشناس:
سلام دوست عزیز. متاسفانه در حال حاضر عصاره آبی باکیفیت در کشور به ندرت پیدا می شود. برخی برندهای ترکیه ای در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند که واردات آن تا جایی که ما اطلاع داریم به کشور ممنوع است. بهتر است از عصاره الکلی بره موم البته عصاره هایی که به صورت مکانیزه فراوری می شوند استفاده کنید
 
 
ir
کاظم سریانی | ۳ سال پیش
واقعا؟؟؟ یعنی بره موم آبی که ما خردیدیم هم همینطوریه؟ از کجا باید بفهمیم؟
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید