۵۲۰
۰
۰

بیش‌بینی برداشت ۳۵۰ تن عسل بهاره در فسا

بیش‌بینی برداشت ۳۵۰ تن عسل بهاره در فسا
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: پیش‌بینی می‌شود در بهار امسال از بیش از ۵۰ هزار کلنی زنبور عسل موجود در این شهرستان، ۳۵۰ تن عسل مرغوب برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

اخبار زنبورداری فارس - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از ایرنا، محمد جواد جمال‌زاده، با اشاره به اینکه برداشت عسل از اواخر اردیبهشت‌ماه در شهرستان فسا آغاز می شود، افزود: این تعداد کلنی زنبور عسل متعلق به بیش از ۴۰۰ زنبوردار بومی و مهاجر است که از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان به این شهرستان عزیمت کرده‌اند و در جوار باغ‌ها، مزارع کلزا و دامنه‌های کوه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان فسا با برخورداری از بیش از چهار هزار و ۳۰۰ هکتار انواع باغ مرکبات و یک هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع کلزا، آب و هوای معتدل و بهاری، محل مناسبی برای زنبورداران است.

به گزارش عسلنا، جمال زاده بیان کرد: تخصیص اعتبار کوتاه مدت و بلند مدت، تسهیلات سرمایه در گردش و تامین مواد مورد نیاز زنبورداران از جمله تهیه شکر و نوار زرد کنه، در رونق این صنعت در شهرستان فسا نقش قابل توجهی خواهد داشت.

افزون بر ۵۶ هزار و ۸۰۰ کلنی زنبور عسل در شهرستان فسا با افزون بر ۶۱۸ هزار و ۵۹۱ کیلوگرم عسل به صورت مدرن نگهداری می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: آمار زنبورداران نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته ووجود باغات مرکبات و زراعت کلزا در سطح وسیع دراین شهرستان در این امر تاثیر به سزایی داشته است

شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

۰
۰
منبع www.irna.ir/news/83765541/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید