۲۱۶۸
۱۲
۰

گرده گل، یک مولتی ویتامین طبیعی

گرده گل، یک مولتی ویتامین طبیعی

گرده گل یکی از مواد طبیعی پرخاصیت است که اگرچه هنوز بسیاری از ابعاد آن برای ما انسان ها ناشناخته باقی مانده؛ اما می توانیم از آن به عنوان ماده ای پر خاصیت برای درمان بیماری ها و تقویت قوای مختلف بدن یاد کنیم. یکی از مهمترین ویژگی های گرده گل، ویتامین ها موجود در این ماده طبیعی است. گرده گل سرشار از انواع ویتامین ها است و به همین علت است که مصرف این ماده، شما را از خوردن قرص های ویتامین به ویژه مولتی ویتامین بی نیاز می کند.

گرده گل یک مولتی ویتامین طبیعی است. اگر به این ماده، به عنوان یک قرص مولتی ویتامین نگاه کرده و به صورت منظم آن را مصرف کنید، بدون هیچ عوارض جانبی، میزان ویتامین مورد نیاز بدنتان را تامین خواهید کرد. البته حتی اگر نظم در مصرف گرده گل را نیز رعایت نکنید، باز هم این ماده می تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای تامین ویتامین ها به شما کمک کند.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به مهمترین ویتامین های موجود در گرده گل اشاره کنیم. به نظر می رسد استفاده از گرده گل کمک بزرگی برای سلامتی افرادی باشد که از کمبود ویتامین در بدن خود آزار می بینند. فراموش نکنید که مصرف هوشمندانه گرده گل است که می تواند ویتامین هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را برای بدن شما فراهم کند.

ویتامین A در گرده گل

گرده گل سرشار از ویتامین A است. تحقیقات دانشمندان نشان داده که ویتامین آ موجود در گرده گل، تا 20 برابر بیشتر از ویتامین A موجود در سبزی جات و میوه ها است. این یعنی شما با مصرف چند گرم گرده گل می توانید به اندازه 20 برابر مصرف سبزی، ویتامین آ به بدن خود وارد کنید.

 

 

ویتامین آ ماده ای مفید برای سلامت پوست و دهان و دندان است. همچنین این ویتامین به سلامت استخوان ها کمک می کند. تحقیقات نشان داده که وجود ویتامین آ در مواد مختلف، بینایی انسان را نیز تقویت می نماید. با مصرف گرده گل و وارد کردن این نوع ویتامین به بدن خود، می توانید نتایج خوبی برای درمان بیماری های مختلف کسب کنید.

هر چند میزان ویتامین A موجود در گرده گل نسبت به دیگر مواد معدنی و طبیعی موجود در آن ناچیز است؛ اما همین میزان از ویتامین آ نیز می تواند به صورت روزانه مقدار مورد نیاز بدن را تامین کند. پس بهتر است برای تامین ویتامین آ به جای مصرف مواد شیمیایی از مواد طبیعی مثل گرده گل استفاده کنید.

گرده گل و ویتامین های گروه B

هرچند نوع ویتامین های B موجود در گرده گل به منشاء گیاهی آن باز می گردد؛ اما به طور عمومی اکر ویتامین های ب در گرده گل وجود دارد. از بین این ویتامین ها، ویتامین B2، B6 و B12 بیشتر به چشم می خورند. در واقع گرده گل را می توان یک ب کمپلکس طبیعی نیز نامید که انواع ویتامین های گروه B را در خود جای داده است.

خواص ویتامین های گروه ب متفاوت است. اما از جمله خواص آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت بینایی
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • تامین سلامت پوست
  • جذب بهتر پروتئین
  • جلوگیری از نارسائی های عصبی
  • جلوگیری از خشکی پوست به ویژه در اطراف بینی و دهان
  • و...

گرده گل ماده ای مناسب برای تامین ویتامین C

ویتامین C یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن است که بیشتر از طریق میوه ها آن را تامین می کنیم. مرکبات سرشار از ویتامین سی هستند. خوشبختانه گرده گل های تولید شده در زنبورستان های ایران نیز درصد بالایی ویتامین C دارند. به ویژه زنبورستان هایی که در مجاورت باغ های پرتقال، نارنج و لیمو قرار گرفته اند و گرده گل های این درختان به تور زنبوران عسل می افتد.

به طور کلی، گرده گل های ایرانی میزان قابل توجهی از ویتامین C را درون خود جای داده اند. در نتیجه وقتی یک بسته گرده گل مخلوط خریداری می کنید، قطعا میزان ویتامین سی مناسبی دارد که می تواند به تامین ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کند.

البته اگر می خواهید از میزان ویتامین سی موجود در گرده گل بیشتر مطمئن شوید، می توانید به سراغ گرده تک گل بروید! گرده های تک گل، گرده هایی هستند که بیشتر از گرده های یک گل تهیه شده اند. عموما زنبورستان هایی که عسل تک گل تولید می کنند، گرده های تک گل نیز دارند. اما به دلیل عدم استقبال از تنوع دادن به این محصول، گرده هیا زنبورستان های مختلف با هم مخلوط شده و سپس به بازار عرضه می شود. شما می توانید به سراغ فروشنده های گرده تک گل درخت نارنج یا پرتقال بروید.

ویتامین D را با گرده گل تامین کنید

یکی دیگر از ویتامین های موجود در گرده گل، ویتامین D است. بسیاری از مردم دنیا و همینطور مردم ایران از کمبود ویتامین دی رنج می برند. برای درمان این مشکل، قرص ویتامین D تجویز می شود. این قرص ها در واقع جایگزین نور صبحگاهی خورشید هستند. البته مقادیری از ویتامین D در روغن ماهی نیز وجود دارد. با این حال، قرص ویتامین دی ضرر زیادی برای بدن ما انسان ها به همراه دارد.

مصرف میزان مشخصی از گرده گل، ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند. کافی است مصرف گرده گل را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. هرچند توصیه می کنیم حتما از نور خورشید صبحگاهی نیز برای تامین ویتامین دی بهره مند شوید.

ویتامین E گرده گل را نیز دست کم نگیرید

دیگر ویتامین موجود در گرده گل که این ماده را برای ما انسان ها پرخاصیت تر کرده است، ویتامین E است. ویتامین E نقش مستقیمی در باروری مردان دارد و به همین علت است که برخی بر این باورند گرده گل می تواند برای باروری مردان و تقویت اسپرم ها نقش داشته باشد. همچنین اگر با مصرف گرده گل ویتامین E بدن خود را تامین کنید، مقاومت سلول های بدن متعادل شده و می توان از بروز بیماری هیا مختلف جلوگیری کرد.

سخن آخر

گرده گل واقعا یک مولتی ویتامین طبیعی و پر خاصیت است که یم تواند بسیار از نیازهای بدن ما را تامین کند. البته این به شرطی است که از گرده گل به صورت منظم استفاده شود. اگر می خواهید از قرص های مضر شیمیایی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن خود استفاده نکنید؛ حتما گرده گل را امتحان کنید.

۱۲
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید