۱۱۰۷
۰
۰

تولید ۱۵ کیلو ژل رویال در کلاله استان گلستان

تولید ۱۵ کیلو ژل رویال در کلاله استان گلستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: زنبورداران این شهرستان در سال ۹۸، پانزده کیلو ژل رویال تولید کردند.

اخبار زنبورداری گلستان - به گزارش  پایگاه خبر صنعت زنبورداری ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: فعالیت ۲۸۴ زنبوردار در شهرستانی، که دارای آب و هوایی مناسب، مزارع وسیع کلزا و پوشش جنگلی گسترده است، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه پرورش زنبور عسل محسوب می‌شود.

او گفت: با افزایش بیش از دو برابری زنبورستان‌های شهرستان، ظرفیت ویژه‌ای در تولید عسل و سایر محصولات زنبور عسل بوجود آورد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله با اشاره به اهمیت اقتصادی ژل رویال گفت: زنبورداران شهرستان کلاله با ۱۲ هزار و ۳۳۴ کلنی زنبور عسل در سال گذشته فقط ۱۵ کیلو گرم ژل رویال تولید کردند.

او گفت: این در حالی است که ظرفیت تولید این محصول ارزشمند بسیار بیشتر از این میزان است و پیش بینی می‌شود با تمهیدات فراهم شده، امسال تولید ژل رویال به بیش از دو برابر افزایش یابد.

 

 

مدیرجهاد کشاورزی کلاله گفت: زنبور داران این شهرستان در سال گذشته توانستند، علاوه بر تولید ۵۶ هزار و ۴۵۹ کیلو گرم عسل هزار و ۱۰ کیلو گرده گل، ۹۵۲ کیلوموم، ۸ کیلو بره موم و ۱۵ کیلوگرم ژل رویال، سهم بسزایی در تقویت اقتصاد شهرستان ایفا کنند.

علیزاده گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت‌های منطقه، امسال افزایش کلنی‌ها و تولید ملکه زنبور عسل اصلاح شده را نیز در برنامه کاری جهاد کشاورزی شهرستان قرار داده ایم.

 

۰
۱
منبع https://www.yjc.ir/00Uid7
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید