۱۲۴۱
۴
۰

کپسول بره موم یا عسل بره موم؛ کدام برای درمان بیماری من بهتر است؟

کپسول بره موم یا عسل بره موم؛ کدام برای درمان بیماری من بهتر است؟
انتخاب از بین عسل بره موم و کپسول بره موم هم به طبع شما و هم به نوع بیماری و میزان نیاز بدنتان به بره موم وابسته است.

بره موم به عنوان یک ماده دارویی شناخته می شود که امروزه حتی بسیاری از داروخانه ها نیز کپسول بره موم را عرضه می کنند. این یعنی خواص بره موم کم کم در جامعه پزشکی نیز پذیرفته می شود و پزشکان به تجویز کپسول بره موم روی آورده اند. برخی از خواص بره موم به ویژه برای درمان سرطان و درمان بیماری های گوارشی مثل کولیت، موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و همین موضوع گستره استفاده از بره موم را بیشتر کرده است.

با افزایش استفاده مردم از بره موم، انواع این محصول نیز در فروشگاه ها پیدا می شود. از بره موم خام گرفته تا قرص بره موم و از کپسول گرفته تا عسل بره موم. همه این محصولات می توانند در جایگاه خود مفید بوده و مورد استفاده قرار گیرند. با این حال دو نوع کپسول بره موم و عسل بره موم، از محبوب ترین محصولات تولید شده با این ماده است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید برای شما هم این مشکل ایجاد شده باشد که بین این دو محصول، ندانید که دقیقا کدام یک می تواند برای درمان بیماری شما مناسب باشد. در این مطلب تلاش کرده ایم تفاوت های مصرف کپسول بره موم و عسل بره موم را برای شما بیان کنیم تا در هنگام خرید با دیدگاه بازتری نسبت به خرید آن ها اقدام کنید. با توجه به تفاوت هایی که کپسول بره موم و عسل بره موم دارند، این شما هستید که بر اساس ذائقه، نوع بیماری یا حتی میزان بودجه ای که دارید، برای خرید اقدام می کنید. پس حتما قبل از خرید بره موم این مطلب را بررسی کنید

تفاوت در طعم و بوی کپسول بره موم با عسل بره موم

این کاملا به ذائقه شما بستگی دارد که آیا توانایی تحمل مزه بسیار بد و بوی تند بره موم را دارید یا خیر. احتمالا می دانید که بره موم خام مزه ای بسیار تند و تیز و بوی نامطبوعی دارد. البته دلیل اینکه از بره موم خام استفاده نمی کنیم، تنها این موضوع نیست؛ بلکه بره موم خام قابلیت هضم در معده انسان را نداشته و همین موضوع باعث شده تا انواع فراورده ها از بره موم تولید شود.

 

 

در هر صورت اگر از طعم بد بره موم فراری هستید، عسل بره موم نمی تواند گزینه خوبی برای شما باشد. عسل بره موم ترکیبی از بره موم و عسل طبیعی است؛ اما اضافه شدن بره موم تمام طعم خوشمزه عسل را از بین می برد. در واقع بر خلاف اسم عسل بره موم، این محصول اصلا شیرین و خوشمره نیست و طعم تندی دارد.

در مقابل کپسول بره موم هیچ طعم و بویی به شما منتقل نمی کند. شما کپسولی حاوی پودر و عصاره بره موم را میل می کنید که مستقیما به معده رفته و بدون اینکه طعم و مزه آن را حس کنید، خواص بره موم را به بدن خود منتقل کرده اید. طبیعی است برای کسانی که تحمل طعم بد بره موم را به عنوان ماده درمانی ندارند، خرید کپسول بره موم گزینه بهتری است.

تفاوت در دوز موجود در عسل بره موم نسبت به کپسول بره موم

شرکت های تولید کننده عسل بره موم، عموما در تولید این محصول بالاترین دوز ممکن بره موم را با عسل ترکیب می کنند. این میزان دوز بره موم به اندازه ای است که بیشتر از این امکان ترکیب عسل با این ماده را ندارد. در نتیجه دوز عسل بره موم در حد بسیار بالایی قرار گرفته و میزان ماده موثر بره موم را با بالاترین میزان به بدن فرد منتقل می کند.این در حالی است که کپسول، میزان مشخصی از بره موم را در خود جای داده است. در بعضی از برندها، مصرف یک قاشق عسل بره موم معادل خوردن چندین کپسول بره موم است.

به همین علت برای برخی بیماری ها، مصرف کپسول بره موم اصلا پاسخگوی بیمار نیست. در درمان سرطان، بره موم باید با دوز بالایی وارد بدن شود. در نتیجه در صورتی که بخواهید فقط کپسول بره موم مصرف کنید، باید روزانه تعداد زیادی کپسول بخورید. در چنین شرایطی بهترین گزینه استفاده از عسل بره موم است. حتی اگر نمی توانید طعم و عطر آن را تحمل کنید، باید به عنوان دارو عسل بره موم بخورید.

تفاوت قیمت کپسول بره موم و عسل بره موم

قیمت عسل بره موم به ظاهر بیشتر است؛ اما اگر بخواهید از نظر میزان ماده موثر و نوع اثرگذاری این دو ماده را با هم مقایسه کنید، در واقع عسل بره موم قیمت بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده است. البته بسیاری از برندهای مطرحی که سال ها است در زمینه درمان بیماری ها تلاش می کنند، عسل بره موم عرضه شده بازار را با بهترین عسل طبیعی تولید می کنند تا به درمان بیماری های مختلف به ویژه بیماری سرطان، بیماری کولیت و... کمک کند.

در واقع تفاوت قیمت عسل بره موم و کپسول بره موم نباید گزینه ای برای انتخاب از بین این دو فراورده تولید شده با بره موم باشد. به طور کلی اگرچه قیمت کپسول بره موم کمتر است؛ اما عسل بره موم هم اثرگذاری بیشتری دارد و هم به دلیل دوز بالا کمتر مصرف شده و مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن آخر

انتخاب از بین عسل بره موم و کپسول بره موم هم به طبع شما و هم به نوع بیماری و میزان نیاز بدنتان به بره موم وابسته است. به همین علت نمی توان به سادگی از بین این دو انتخاب کرد. با این حال فراموش نکنید که اگر حتی نمی توانید طعم بد بره موم را در عسل بره موم تحمل کنید اما نوع بیماری شما به گونه ای است که باید از این ماده استفاده نمایید، از خوردن عسل بره موم دریغ نکنید. کم کم طعم آن برایتان عادی تر می شود.

شما بگویید که کدام نوع بره موم موجود در بازار را بیشتر مورد استفاده قرار می دهید؛ بره موم کپسول شده یا عسل بره موم؟ علت انتخاب شما چیست و به نظرتان بهترین نوع بره موم کدام است؟ نظرات شما قطعا می تواند در هنگام خرید بره موم به افراد مختلف کمک کند تا خریدی هوشمندانه داشته باشند.

 

۴
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید