۱۰۸۷
۰
۰

ظرفیت‌های بالای پرورش زنبور عسل در سمنان

ظرفیت‌های بالای پرورش زنبور عسل در سمنان
مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: تنوع پوشش گیاهی به خاطر شرایط آب و هوایی و پاک بودن استان در زمینه بیماری‌ها، سمنان را به استانی امن برای زنبورداری تبدیل کرده‌است.

اخبار زنبورداری سمنان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از همشهری آنلاین ، «حمیدرضا حسینی» اظهارکرد: ۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در  استان سمنان وجود دارد که با آزمایش‌های انجام شده  روی عسل نشان می‌دهد عسل تولیدی در استان سالم و بدون هرگونه آلودگی است.

وی ادامه داد: پایش کلونی‌های زنبور عسل یک‌بار در زمان کوچ بهاره و یک‌بار در زمان کوچ پاییزه انجام می‌شود و سال گذشته ۲هزار و ۵۵۲ کلونی در استان سمنان مورد بازدید قرار گرفته است.

حسینی بیان کرد : کارشناسان ۲ بار در سال کلونی‌های زنبور عسل را پایش قرار می‌کنند که براساس پایش‌های انجام شده بیماری در سال گذشته گزارش نشده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: سال گذشته از ۲۰۳ زنبورستان نمونه برداری انجام شد و بیماری خاصی از آنها گزارش نشد و عسل تولیدی در استان عسل سالم است.

 

 

به گزارش عسلنا، حسینی اضافه کرد: برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مربوط به کلونی های زنبور عسل داروهایی مانند ضد انگل از سوی اداره کل دامپزشکی استان سمنان خریداری و به صورت رایگان مبارزه انجام شد.

وی بیان کرد: استان سمنان بهار قبل از شروع فصل گرما و در فصل پاییز قبل از شروع فصل سرما میزبان کلونی‌های زنبورهای عسل است که از مناطق دیگر به این استان آورده می‌شود.

حسینی بیان کرد: حمل و نقل کلونی‌های زنبور عسل در محورهای مواصلاتی منوط به دریافت مجوز است و در ورودی‌های استان سمنان جا به‌جایی فقط براساس مجوز انجام می‌شود و در این زمینه نگرانی برای انتقال بیماری در بین کلونی‌های زنبور عسل وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: صدور مجوز جابه‌جایی کندوهای زنبور عسل بستگی به سالم بودن کلونی از لحاظ بیماری دارد.

۰
۰
منبع https://www.hamshahrionline.ir/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید