۷۳۵۶
۱۳
۵

آموزش ساخت بالم لب با موم عسل | روش اول

آموزش ساخت بالم لب با موم عسل | روش اول
لب های شما ارزش زیبایی را دارند؛ پس بهتر است با یک بالم طبیعی تولید شده با موم عسل، از لب های زیبایتان مراقبت کنید.

بالم لب یکی از ملزومات زیبایی همه ما است. محافظت از لب کمک می کند تا زیبایی لب ها و به طور کلی زیبایی صورت ما حفظ شده و نیاز به هزینه های هنگفت برای رفع عیب از لب خود نداشته باشیم. این موضوع به ویژه برای دختران جوان اهمیت دارد. با این حال، همان طور که استفاده از بالم لب می تواند زیبایی لبان شما را حفظ کند، استفاده از بالم لب بی کیفیت یا بالم لب شیمیایی که به وفور در بازار وجود دارد، باعث خراب شدن لب ها می شود.

به طور کلی بهتر است از بالم لب طبیعی استفاده کنید. علت این موضوع نیز این است که بالم لب شیمیایی هم به مرور زمان بهلب ها آسیب وارد می کند و هم چون در ناحیه لب قرار دارد، ممکن است خورده شده و باعث بیماری های مختلف شود.

یکی از بهترین انواع بالم لب طبیعی، بالم هایی است که با استفاده از موم عسل طبیعی تهیه می شود. موم طبیعی خواصی را درون خود دارد که می تواند به شکل فوق العاده ای از لب های شما محافظت کند. در مجله عسلنا قبلا به معرفی خواص موم برای استفاده در بالم لب اشاره کرده ایم. با این حال به دلیل اینکه عموما بالم لب با موم به راحتی قابل خریداری کردن نیست، تلاش می کنیم روش های مختلف درست کردن بالم لب در خانه با استفاده از موم طبیعی را به شما آموزش دهیم.

در این مطلب یکی از روش های تهیه بالم لب را با هم مرور می کنیم. این روش بسیار ساده است و هم در هزینه های شما برای خرید بالم لب صرفه جویی می شود و هم از پرخاصیت بودن بالم لب اطمینان پیدا می کنید. در ادامه مرحله به مرحله روش اول تهیه بالم لب با موم را با هم دنبال می کنیم

 

 

مرحله اول: با روغن شروع کنید


3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) روغن را درون یک ظرف شیشه ای که توانایی تحمل گرما را دارد، بریزید. روغن زیتون و روغن نارگیل گزینه های عالی هستند که به سادگی پیدا می شوند. البته روغن های دیگری نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند یا ترکیبی از آن ها را استفاده کنید؛ مثل: روغن های هسته زردآلو، آووکادو، جوجوبا، بادام شیرین و دانه آفتابگردان

  • اگر نهایتا قرار است بالم لب را درون قوطی یا شیشه مربا بریزید، 1 قاشق معادل 15 میلی لیتر بیشتر روغن اضافه کنید
  • برای درخشش بیشتر، می توانید یک قاشق غذاخوری روغن خود را با روغن کرچک جایگزین کنید.

مرحله دوم: کره را به روغن اضافه کنید


1 قاشق غذاخوری (15 گرم) کره جامد اضافه کنید. کره کاکائو می تواند گزینه خوبی باشند. دقت کنید که روغن هایی مثل روغن نارگیل، کره محسوب نمی شوند؛ حتی اگر جامد باشند. کره shea نیز گزینه بسیار مناسبی است؛ البته در ایران سخت پیدا می شود.

  • از کره معمولی ساخته شده از شیر گاو استفاده نکنید. هم طعم و هم قوام بالم لب را خراب می کند.

مرحله سوم: موقع اضافه کردن موم طبیعی است


1 قاشق غذاخوری (14 گرم) گلوله های موم زنبور عسل را اضافه کنید. برای خالص ترین رنگ، موم سفید یا کم رنگ را انتخاب کنید. اگر نتوانستید موم با رنگ سفید پیدا کنید، نوع زرد کم رنگ خوب خواهد بود. فقط توجه داشته باشید که موم زرد به لب شما به ویژه به موهای اطراف لب، رنگ زرد می دهد.

مرحله چهارم: ظرف را درون آب قرار دهید


ظرف شیشه ای مقاوم در برابر حرارت را درون قابلمه پر از آب قرار دهید. برای این کار یک قابلمه را با چند سانتی متر آب پر کنید و ظرف شیشه ای را درون قابلمه قرار دهید. آب باید به قسمت بالای مواد موجود در شیشه برسد. اگر سطح آب از زیر مواد پایین آمد، کمی آب به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم: مواد ذوب می شوند


آب را گرم کنید تا مواد ذوب شوند. حرارت اجاق گاز خود را تا حد متوسط ​​روشن کنید و صبر کنید تا روغن، کره و موم با هم به یک فاز رسیده و ترکیب شوند. گاهی اوقات لازم است مواد را هم بزنید تا به آنها کمک کند ذوب شوند.توجه داشته باشید که به هیچ وجه آب به درون شیشه وارد نشود.

مرحله ششم: خارج کردن شیشه از قابلمه و اضافه کردن اسانس


شیشه را از قابلمه خارج کنید و 5 تا 10 قطره اسانس به آن اضافه نمایید. وانیل گزینه فوق العاده ای است. سایر گزینه های خوب می توانند اسانس های لیمو، پرتقال یا نارنگی باشند. شما می توانید از همه نوع اسانس استفاده کنید یا می توانید انواع مختلفی را برای ایجاد یک عطر و طعم بی نظیر ترکیب کنید.

  • اگر می خواهید بالم لب اثرگذاری طولانی تری داشته باشد، از 4 قطره اسانس رزماری و 8 تا 10 قطره از هر اسانس دیگر استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که در حالی که شیشه هنوز در قابلمه است، اسانس را اضافه نکنید. این کار باعث از بین رفتن خواص اسانس می شود.

مرحله هفتم: برای بالا رفتن خواص بالم لب خانگی خود به آن ویتامین اضافه کنید


در صورت تمایل 5 قطره روغن ویتامین E اضافه کنید. این کار باعث می شود که بالم لب پرخاصیت تر شود. روغن ویتامین E همچنین می تواند به عنوان ماده نگهدارنده عمل کرده و به ماندگاری لب کمک کند. در این مرحله حتما پس از اضافه کردن ویتامین، ترکیب را خوب مخلوط کنید تا کاملا همگون شود.

مرحله هشتم: بالم را در ظرف مخصوص بریزید


بالم لب را درون یک قوطی یا شیشه درب دار بریزید. تعدادی قوطی یا حتی تیوب آماده کنید تا مخلوط ذوب شده را با دقت در آن ها بریزید. در صورت لزوم، از قیف استیل ضد زنگ برای کمک به ریختن مخلوط ذوب شده درون ظروف استفاده کنید.

  • اگر قسمت بیرون شیشه ای که در قابلمه گذاشته بودید هنوز خیس است، ابتدا آن را با حوله خشک کنید. این کار از ورود هر گونه آب به بالم لب جلوگیری می کند.

مرحله آخر: وقت استفاده از بالم لب فرا رسیده است

اجازه دهید قبل از استفاده، بالم لب خنک شود. این کار حدودا 1 ساعت طول می کشد، پس عجله نکنید. می توانید قوطی بالم لب را درون یخچال بگذارید تا زودتر خنک شود. پس از خنک شدن بالم لب، می توانید از آن استفاده کنید. همچنین پس از استفاده حتما درپوش آن را بگذارید.

لب های شما ارزش زیبایی را دارند؛ پس بهتر است با یک بالم طبیعی تولید شده با موم عسل، از لب های زیبایتان مراقبت کنید.

۱۳
۱
منبع https://www.wikihow.com/Make-Beeswax-Lip-Balm
۵ دیدگاه
 
ir
شقایق | ۳ سال پیش
از کجا میشه موم تهیه کرد؟ اینا همون گرانول موم هستش که به صورت دونه ایه؟
۰
۰
پاسخ کارشناس:
بله . باید از موم گرانولی استرلیزه برای این منظور استفاده کنید
 
 
ir
فاطمه | ۳ سال پیش
من درست کردم خوب بود ممنون
۰
۰
پاسخ ها:
    ir
    شقایق | ۳ سال پیش
    موم از کجا تهیه کردی؟
    ۰
    ۰
 
 
fr
ژیلا | ۳ سال پیش
واقعا عالی
۰
۰
 
 
ir
رخساره | ۳ سال پیش
ممنون آموزش جالبی بود. واقعا میشه با این آموزش بالم لب خونگی درست کرد؟ یکم بعید به نظر می رسه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید