۱۱۷۹
۲
۰

بسته 1 اخبار کوتاه زنبورداری عسلنا - 21 خرداد 99

بسته 1 اخبار کوتاه زنبورداری عسلنا - 21 خرداد 99
رئیس اداره جهاد کشاورزی چرام گفت: ۱۰۸ کندوی زنبور عسل در یکی از مناطق شهرستان چرام در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل باشگاه خبرنگاران جوان ، صفرپور رئیس اداره جهاد کشاورزی چرام گفت: ۱۰۸ کلونی زنبور عسل یکی از زنبورداران این شهرستان در آتش سوخت و به خاکستر تبدیل شد.

 صفرپور با اشاره به وقوع این حادثه در تنگ آرند مسیر جاده قدیم چاسخار افزود: با توجه به اینکه در فصل برداشت زنبور عسل هستیم میزان خسارت وارد شده حدود صد و سی میلیون تومان برآورد می‌شود.

 او با بیان اینکه آتش گرفتن علفهای پر پشت اطراف این زنبورستان موجب نابودی این تعداد کندوی عسل شد بیان کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

برگزاری کارگاه پرورش زنبور عسل در بروجن

کارگاه آموزشی پرورش زنبور عسل در شهرستان بروجن برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کارگاه آموزشی ترویجی با موضوع «پرورش زنبورعسل» در بروجن برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی با اصول صحیح پرورش و نگهداری زنبورعسل بود.

در این کارگاه آموزشی، ۱۸ نفر از بهره برداران شهرستان، با رعایت اصول بهداشتی شرکت کردند.

به گزارش عسلنا، با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان و در پی تقاضای مکرر علاقمندان به پرورش زنبورعسل و در راستای ایجاد اشتغال، برای جوانان این دوره آموزشی جهت افزایش دانش و مهارت متقاضیان زنبورداری برگزار شد.

کشف ۴ تن عسل تقلبی در اصفهان

4 تن عسل بی کیفیت در اصفهان از کارگاه زیر زمینی در شرایط نامطلوب کشف و توقیف شد

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران،به نقل از خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در یک کارگاه، عسل تقلبی تهیه می‌شود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۸ شهر  اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران انتظامی و نمایندگان اداره غذا و دارو به محل اعزام شدند.

سرهنگ خدادوست ادامه داد: در بازرسی از این کارگاه ۴ تن و ۱۴۰ کیلو عسل تقلبی که به صورت غیر بهداشتی تهیه شده بود و ۹۹۰ کیلو گلوکز صنعتی و ۲ مخزن ۵۰۰ لیتری کشف شد.

به گزارش عسلنا، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه خاطر نشان کرد: یک وانت نیسان نیز توقیف و متهم پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

۲
۱
منبع https://www.yjc.ir/fa/news/7382625,https://www.yjc.ir/fa/news/7383890,https://www.borna.news/fa/tiny/news-1012117
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید