۰
۰

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید عسل در فامنین

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید عسل در فامنین
مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین گفت: سال گذشته ۵۳ تن عسل و دوکیلوگرم ژل رویال از کندوهای زنبورعسل این شهرستان برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبلش افزایش ۲۶ درصدی در تولید عسل و افزایش ۱۰۰ درصدی در تولیدی ژل رویال داشته است.

اخبار زنبورداری همدان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از ایسنا، جعفر کاویانی‌دلشاد با اشاره به طرح آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل در سال ۹۸ اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۵۱۲۷ فروند کلنی زنبور عسل در سرشماری ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کلنی‌های زنبورعسل شهرستان فامنین در سال ۹۷، ۴۷۲۱ کلنی بوده که ۴۲ تن عسل و یک کیلوگرم ژله رویال در این شرهستان تولید شده است.

کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه عسل فامنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: کیفیت عسل بستگی به نوع منطقه‌ای که زنبور داخل آن قرار دارد و به لحاظ نوع گل و گیاه منطقه، متفاوت است که با توجه به اقلیم شهرستان و وجود کشت های متنوع و مراتع سرسبز عسل این شهرستان از لحاظ کیفیت و کمیت مناسب ارزیابی شده است.

وی افزود: با توجه به نزولات آسمانی که در سال زراعی ۹۹-۹۸، پیش‌بینی می‌شود تولید عسل در این شهرستان افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد.

 

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین تأکید کرد: با توجه به ایجاد اشتغال ۱۰۰ نفری در رشته زنبورداری این صنعت یکی از فرصت مناسبی است برای ایجاد اشتغال جوانان و افزایش تولیدات داخلی در سال جهش تولید است چراکه تنها شغلی است که با حداقل امکانات و سرمایه‌گذاری در سال اول و سال‌های بعد تولید مناسب می توان داشت.

به گزارش عسلنا،کاویانی دلشاد خاطرنشان کرد: در شهرستان فامنین یک واحد پرورش ملکه ۲۰۰۰ قطعه‌ای در روستای فیض آباد وجود دارد و یک واحد نیمه صنعتی بسته‌بندی عسل در شهرستان وجود دارد.

۰
۰
منبع https://www.isna.ir/news/99031911612/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید