۰
۰

پیش بینی تولید ۴۴۰ تن عسل در چالدران

پیش بینی تولید ۴۴۰ تن عسل در چالدران
مدیر جهاد کشاورزی چالدران از پیش بینی تولید ۴۴۰ تن عسل با کیفیت در شهرستان خبرداد.

اخبار زنبورداری آذربایجان غربی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از ایسنا، جلالی افزود: امسال تعداد زنبورداران مهاجر در مناطق ییلاقی چالدران در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است که در سایه حضور آنها پیش بینی می شود ۴۴۰ تن عسل برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی چالدران در ادامه با اشاره به اینکه، تاکنون مجوز استقرار ۱۱ هزار کندوی زنبور عسل در ییلاق چالدران صادر شده است، افزود: با توجه به تمدید صدور مجوز تا پایان خرداد ماه پیش بینی می شود این تعداد کندوی زنبور عسل به ۲۰ هزار برسد.

وی با تاکید بر استقرار زنبورداران از شهرستانهای خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، سلماس و استانهای همجوار مناطق ییلاقی چالدران اظهار کرد: چالدران با داشتن بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مراتع سر سبز و بیش از ۳۰ گونه انواع گل های شهدزا جزء شهرستانهای مهم تولید عسل درآذربایجان غربی است.

شهرستان چالدران با داشتن بیش از 160 هزار هکتار مراتع سر سبز و بیش از 30 گونه انواع گل های شهدزا جزء شهرستانهای مهم تولید عسل در استان آذربایجان غربی است.

 

 

به گزارش عسلنا، چالدران از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است که به علت دارا بودن مراتع سرسبز، بسیاری از زنبورداران شمال استان و حتی استان‌های همجوار، در ایام تابستان این شهرستان را برای تولید عسل انتخاب می‌کنند.

آذربایجان‌غربی سالانه با تولید بیش از ۲۱ هزار تن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کندو، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.

هم‌اکنون ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود؛ این استان با دارا بودن یک میلیون و ۴۳ هزار کندوی مدرن و ۷۶ هزار کندوی بومی، رتبه اول کشور را از نظر تعداد کندوی مدرن را نیز در اختیار دارد.

۰
۰
منبع https://www.isna.ir/news/99032012271/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید