۵۴۹
۰
۰

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ تن عسل در شهرستان بردسکن

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ تن عسل در شهرستان بردسکن
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به بارش‌های سال زراعی جاری در فصل بهار وضعیت تولید عسل در این شهرستان مطلوب خواهد بود و پیش‌بینی می شود ۱۰۰ تن عسل از کلنی های زنبور عسل تولید شود.

اخبار زنبورداری خراسان رضوی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از ایلنا، علیرضا مهمیز افزود: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان ها که مهر ماه سال گذشته انجام شد، بردسکن 8500 کلنی زنبور عسل دارد که میزان تولید به ازای هر کندو 10-12 کیلوگرم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان می‌تواند اشتغال زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و به لحاظ انجام عملیات گرده افشانی توسط زنبور عسل سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط زیست شود.

مهمیز بر ضرورت خروج پرورش زنبور عسل از تولید تک محصولی به چند محصولی تاکید کرد و گفت: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبور عسل را دارد و توجه به این فرآورده ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در شهرستان بردسکن در تولید و جمع آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته بندی محصول و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

به گزارش عسلنا، مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: عمده ترین مشکلات زنبورداران در حال حاضر وجود عسل های تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری های ناشناخته است.

۰
۰
منبع https://b2n.ir/927681
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید