۵۵۸
۰
۰

استقرار ۴۵ هزار کندوی عسل در مناطق ییلاقی شاهین‌دژ

استقرار ۴۵ هزار کندوی عسل در مناطق ییلاقی شاهین‌دژ
مدیر جهادکشاورزی شاهین‌دژ گفت: ۴۵ هزار کندو همزمان با آغاز فصل تولید عسل در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر شد.

اخبار زنبورداری آذربایجان غربی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از ایرنا، خدایی اظهار داشت: مناطق ییلاقی و ارتفاعات شاهین‌دژ به سبب پوشش گیاهی و مرتعی و رویش انواع گیاهان دارای استعداد مناسبی برای تولید عسل طبیعی است.

وی افزود: طبق سرشماری‌های انجام شده در سال جاری از مجموع کندوهای این شهرستان در حال حاضر ۴۰ هزار کندو مدرن و مابقی بومی یا سنتی است.

مدیر جهادکشاورزی شاهین‌دژ اظهار داشت: سال گذشته ۷۲۰ تُن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شده بود که امسال پیش بینی می‌شود این مقدار به ۷۵۰ تن برسد.

خدایی با اشاره به خارج‌سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی اظهار داشت: امسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل نیز در برنامه زنبورداران قرار داشت.

 

 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۰ زنبوردار در شاهین‌دژ فعال هستند و صنعت زنبورداری در این شهرستان برای بیش از هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال فراهم کرده است.

شاهین‌دژ یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

به گزارش عسلنا، این شهرستان در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۰۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

۰
۰
منبع www.irna.ir/news/83815568/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید