۱۸۰۹
۲
۰

برای کنترل چربی خون بره موم مصرف کنید

برای کنترل چربی خون بره موم مصرف کنید

بالا رفتن چربی خون یکی از معضلاتی است که این روزها دامن بسیاری از افراد را گرفته است. عدم تحرک کافی برای سوزاندن چربی های وارد شده به خون و همچنین مصرف غذاهای بسیار چرب یا حاوی چربی های مضر، باعث شده تا این بیماری یکی از عوامل مرگ در دنیا باشد. در ایران نیز متاسفانه چربی خون بالا باعث بروز بیماری های مختلفی شده و می تواند فرد را به کام مرگ نیز بکشاند.

برای درمان و کنترل چربی خون، باید خیلی سریع اقدام شود. اگر اقدامات لازم با تاخیر آغاز شود، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد. در نتیجه افرادی که به این نوع بیماری مبتلا هستند باید بدون فوت وقت از روش های درمانی استفاده کنند.

مصرف قرص چربی یا برخی قرص های دیگری که در هنگام مراجعه به پزشک تجویز می شود،؛ اگرچه خواص لازم را برای کنترل چربی خون دارد؛ اما عوارض بسیار فراوان و جبران ناپذیر این داروها باعث می شود تا مشکلات دیگری به مرور زمان گریبان گیر فرد مبتلا به چربی خون شود. به همین علت است که به شدت توصیه می کنیم برای درمان چربی خون به سراغ روش های درمانی طبیعی بروید.

طب سنتی راهکارهای مختلفی برای درمان چربی خون یا کنترل آن دارد. مصرف بسیاری از موارد طبیعی مثل آب زرشک می تواند میزان چربی خون را کنترل کند. با این حال مواد کمی هستند که برای درمان کامل این مشکل مورد استفاده قرار گیرند. بره موم یکی از این مواد طبیعی و خاص است که خواص فوق العاده ای برای کنترل چربی خون به همراه دارد. بره موم به عنوان یک ماده چربی سوز شناخته می شود که هم برای کاهش چربی خون و هم برای آب کردن چربی های اضافه بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به خواص بره موم برای درمان چربی خون یا کنترل آن اشاره شود. اگر شما هم علاقه ای به مصرف قرص چربی یا دیگر داروهای شیمیایی ندارید، بد نیست این مطلب را مطالعه کنید.

هشدار جدی: دقت داشته باشید که اگر تا به حال از قرص های شیمیایی کنترل چربی خون مصرف کرده اید، بدون اجازه پزشک حق ترک کردن آن ها را ندارید. پزشک یا طبیب طب سنتی باید به شما اجازه مصرف بره موم در کنار این قرص ها را با استفاده از فرمول خاص ارائه دهد.

بره موم چطور به بهبود چربی خون بالا کمک می کند؟

وقتی صحبت از چربی خون بالا می شود، منظور بالا رفتن مقادیر کلسترول بد LDL یا میزان تری گلیسرید خون است. وقتی این دو افرایش پیدا می کنند یا یکی از ان ها از میزان مجاز خود فراتر می رود، می گوییم فرد به چربی خون بالا دچار شده است. البته زمانی از اصطلاح بالا بودن چربی استفاده می شود که به صورت مداوم و طی آزمایش های مختلف، این میزان بالاتر از حد نرمال نمایش داده شود.

دلایل متعددی برای اثرگذاری بره موم بر روی چربی خون وجود دارد. ویژگی های ساختاری پروپولیس باعث شده اند تا این ماده به عنوان یک ماده طبیعی چربی سوز از گذشته مورد استفاده قرار گرفته و برای درمان بیماری ها به کار رود.

آنتی اکسیدان های موجود در بره موم دلیل محکمی برای اثرگذاری این ماده بر روی کلسترول بد خون و تری گلیسیرید است. آنتی اکسیدان ها کمک می کنند تا میزان چربی خون به حد نرمال خود بازگردد و از این طریق چربی خون کنترل می شود. نکته جالب توجه اینجاست که بره موم اثرات فوق العاده ای هم بر روی کلسترول خوب HDL دارد. مصرف منظم بره موم باعث افزایش سطح HDL در خون شده که همین موضوع به تنظیم چربی خون کمک می کند.

بره موم با اثرگذاری بر روی آنزیم های مختلف، به تنظیم شدن تری گلیسرید در کنار کلسترول خوب و بد کمک می کند. تمامی این موارد باعث تنظیم چربی خون می شود. نکته قابل توجه این است که بره موم برای تنظیم چربی خون به هیچ کدام از اندام ها و بافت ها ضربه نمی زند. در مقابل کمک می کند تا عوارض ایجاد شده ناشی از بالا بودن چربی نیز رفع شود.

علت دیگری که بره موم باعث بهبود چربی خون می شود، تنظیم عملکرد کبد است. بره موم دوست دیرینه کبد انسان بوده و خواص مختلفی برای سلامت کبد دارد. از درمان کبد چرب گرفته تا تنظیم آنزیم های کبدی، از ویژگی های بره موم است. با برطرف شدن مشکلات کبدی، چربی سوزی در بدن نیز روال عادی تری پیدا کرده و چربی خون تنظیم می شود.

برای کاهش چربی خون بالا چطور بره موم مصرف کنیم؟

به طور کلی به یاد داشته باشید که بره موم یکی از فراورده های زنبور عسل است که بدون فراوری، خواص زیادی برای بدن ما به همراه ندارد. در نتیجه بهتر است از بره موم فراوری شده استفاده کنید. بره موم فراوری شده در انواع محصولات مختلف مثل قرص بره موم، کپسول پودر بره موم، عسل بره موم، عصاره بره موم و... توسط برندهای معتبر عرضه می شود.

به طور کلی بهتر است برای استفاده از بیشترین خواص بره موم برای کاهش چربی خون بالا، این ماده را با عسل طبیعی میل کنید. حال اگر از قرص بره موم یا کپسول بره موم استفاده می کنید، بهتر است آن را با شربت عسل میل کنید. می توانید هم از محصول عسل بره موم استفاده کنید که خود ترکیبی از عصاره بره موم و عسل طبیعی است. البته توجه داشته باشید که تمامی این محصولات باید از برندها معتبر تهیه شوند تا اصلات لازم را داشته باشند.

سخن آخر

بره موم برای کاهش چربی بالا خون اثرات فوق العاده عالی به همراه دارد. با این حال برای اینکه از این خواص و اثرات شگفت انگیز بره موم استفاده کنید، باید مداومت در مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهید. مصرف چندماهه بره موم نمی تواند اثری بر روی کاهش چربی بالای خون داشته باشد. در عوض مصرف چندماهه این ماده اثرات شگرفی را برای شمابه ارمغان خواهد داشت.

اگر از بره موم برای کاهش چربی خون استفاده کرده اید و نتایج مثبت یا منفی گرفته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۲
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید