۳۲۷۷
۵
۰

نقش ژل رویال در درمان آرتروز بانوان

نقش ژل رویال در درمان آرتروز بانوان
درمان آرتروز با ژل رویال در طب سنتی ایرانی، شرقی و اروپایی طرفداران زیادی دارد.

آرتروز شایع ترین شکل آرتریت به ویژه در افراد مسن است. تصور می شود که این بیماری نه ناشی از روند پیری بلکه از تغییرات بیوشیمیایی و فشارهای بیومکانیکی مؤثر بر غضروف مفصلی باشد. متاسفانه در سال های اخیر به دلایل مختلف، شاهد رشد افراد مبتلا به آرتروز در کشور بوده ایم. به نظر می رسد این رشد، علاوه بر اینکه مرتبط با رفتارهای حرکتی باشد، به سبک زندگی و مصرف مواد غذایی نیز مرتبط است.

درمان های مختلفی برای آرتروز وجود دارد. در واقع اکثر روش های درمانی پزشکی نوین که متصل به داروهای شیمیایی است، ضرر و زیان فراوانی برای بدن انسان به همراه دارند. خوشبختانه درمان آرتروز در طب سنتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته واطبا و متخصصین طب سنتی در این زمینه مطالعات فراوانی انجام داده و راهکارهای مختلفی دارند.

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان آرتروز که امروزه علم نوین نیز تحقیقات گسترده ای در مورد آن انجام داده، مصرف ژل رویال است. ژل رویال می تواند با استفاده از برخی ویژگی های ساختاری خود، به درمان آرتروز به ویژه در بانوان کمک کند. البته تحقیقات برای درمان آرتروز مردان نیز با استفاده از ژل رویال انجام شده اما اثرگذاری آن برای بانوان بیشتر بوده است.

در این مطلب تلاش کرده ایم با توجه به شایع تر بودن آرتروز در بانوان مسن، به مطالعه ای معتبر علمی برای علت یابی اثرگذاری ژل رویال برای درمان آرتروز بپردازیم. آشنایی با نکات بیان شده در این مقاله می تواند به شما برای درمان این بیماری کمک کند.

 

 

کوتاه در مورد آرتروز

آرتروز شایعترین اختلال مفاصل در جهان است. در جمعیت های غربی یکی از شایع ترین علل درد، از دست دادن عملکرد و ناتوانی در بزرگسالان است. شواهد رادیوگرافی نشان می دهد که این بیماری در سنین 65 سالگی به بعد اتفاق می افتد. جالب است بدانید که مردان زیر 55 سال بیشتر از زنان در محدوده سنی مشابه مبتلا آرتروز هستند. با این وجود، پس از سن 55 سالگی، زنان بیشتر مبتلا می شوند. با این حال به طور کلی، زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به آرتروز قرار می گیرند.

علائم اصلی این بیماری درد است. همچنین آرتروز باعث از بین رفتن توانایی مفاصل و اغلب سفتی آن ها می شود. هنگام انتقال یا لمس مفصل آسیب دیده می تواند باعث ایجاد صدای ترک خوردگی شود. همچنین ممکن است اسپاسم و انقباض عضلات را در تاندون ها تجربه کنند. مفاصل آسیب دیده معمولاً با استفاده بیش از حد یا طولانی تر از آن بدتر می شوند.

در مفاصل کوچکتر، مانند انگشتان دست، بزرگ شدن استخوان هات محتمل است. اگرچه لزوماً دردناک نیستند؛ اما حرکت انگشتان را به میزان قابل توجهی محدود می کنند. آرتروز در انگشتان پا منجر به تشکیل برآمدگی ها می شود و آنها را قرمز یا متورم می کند.

متاسفانه هیچ علامت و آزمایش خاصی وجود ندارد که بتواند آرتروز را تشخیص دهد. برخی روش های پرتونگاری می توانند به ما در تشخیص قطعی این بیماری کمک کنند.

چرا ژل رویال برای درمان آرتروز مفید است؟

در تحقیقات علمی نشان داده شده است که آرتروز با پایین آمدن هورمون استروژن در پیری زن رابطه قوی دارد. استروژن ها تأثیر مستقیمی بر غضروف سازی مفصلی در بزرگسالان دارند. استروژن ها وظیفه خطیری برای محافظت از مفاصل به ویژه در دوران پس از یائسگی دارند.

گیرنده های استروژن در غضروف مفصل نقش کلیدی بازی می کنند. زمانی که استروژن ها به آن ها متصل می شوند، رونویسی از ژن های هدف را تنظیم می کنند. دو نوع گیرنده استروژنERα  و ERβ وجود دارد که هر دو در بافت های مفصلی تحت فشار قرار می گیرند. گیرنده ها چهار حوزه کاربردی دارند که در اینجا قصد نداریم به مباحث تخصصی پیرامون آن بپردازیم.

از بین رفتن پروتئین گلیکان که در این عملیات اثرگذاری زیادی دارد، یکی از عوامل تشدید بیماری آرتروز است. به همین علت است که هورمون درمانی یکی از روش های درمانی آرتروز در بانوان پس از سنین یائسگی است. البته متاسفانه این روش درمانی عوارض جانبی زیادی دارد که یکی از این عوارض جانبی، ابتلا به سرطان پستان است. این جا ژل رویال وارد میدان می شود.

ژل رویال تقریبا حاوی 7٪ لیپیدهایی است که در میان آنها استروئیدها نیز وجود دارند. این مواد 10H2DA ، 10HDA ، 2DEA  و 24MET  نامیده می شوند. تحقیقات نشان داده که آنها با واسطه سیگنالینگ استروژن، با تعدیل به کارگیری ERα، ERβ و فعال کننده ها، بر روی ژن ها تاثیر مثبتی می گذارند. این یعنی ژل رویال می تواند برای مبارزه با رشد آرتروز فوق العاده عمل کرده و به مرور زمان برای درمان آرتروز نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال به دلیل تامین استروژن لازم برای مفاصل، گزینه ای فوق العاده عالی برای هورمون درمانی در آرتروز است. البته به دلیلی اینکه ژل رویال هیچ نقش مخربی برای ایجاد سرطان سینه در بانوان نداشته و برعکس، می تواند مشکلات ایجاد شده در این ناحیه را نیز درمان کند، بهترین راهکار برای استفاده در درمان آرتروز است.

توجه داشته باشید که برخی از انواع آرتروز در بانوان، قابل درمان با ژل رویال نیستند. پس بهتر است قبل از شروع به مصرف حتما با متخصص طب سنتی مشورت های لازم را در میان بگذارید. فراموش نکنید که این روش درمانی، یک روش زمان بر بوده و نظم در مصرف اهمیت بالایی دارد. در نتیجه به هیچ وجه در میانه مسیر درمان آرتروز با ژل رویال ناامید نشوید و سعی کنید مصرف را ادامه دهید.

سخن آخر

درمان آرتروز با ژل رویال در طب سنتی ایرانی، شرقی و اروپایی طرفداران زیادی دارد. با این حال علم نوین هنوز نتوانسته به دیلل قطعی برای اثرگذاری ژل رویال برای درمان این بیماری دست یابد. تنها دلیلی که تاکنون کشف شده، اثرگذاری ژل رویال بر روی هورمون استروژن در بانوان است. در نتیجه بارقه های امید بیشتری برای اثبات این روش درمانی و اطلاع رسانی بیشتر در مورد آن وجود دارد.

اگر شما تجربه درمان مشکلات استخوانی، مفاصل یا آرتروز را با مصرف ژل رویال داشته اید، حتما از طریق نظرات این مقاله، تجربیات خود را با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. تجربیات شما قطعا می تواند همه بیماران مبتلا به آرتروز را برای طی کردن بهتر روند درمان با ژل رویال یاری دهد.

 

۵
۰
منبع http://flipper.diff.org/app/items/info/6168
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید