۵۳۲
۰
۰

تنوع گیاهی از دلایل خوش طعم بودن عسل گیلان

تنوع گیاهی از دلایل خوش طعم بودن عسل گیلان
گیلان معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل تنوع گیاهی بالایی که در استان وجود دارد، عسل‌های تولید شده در استان طعم بسیار خوبی دارند.

اخبار زنبورداری گیلان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل ازایسنا، میرحجت علی اکبر نژاد گفت: گیلان با توجه به پوشش گیاهی مرتعی، باغی و زراعی متنوع دارای پتانسیل خوبی برای صنعت زنبورداری است.

وی افزود: امروزه پرورش زنبور عسل و نگهداری از آن به عنوان یک شغل تولیدی با ارزش افزوده بالا محسوب می‌شود و اگر برندی معتبر برای عسل گیلان داشته باشیم، می‌توان ارزش افزوده بیشتری را از تولید این محصول نصیب زنبورداران کرد.

علی‌اکبرنژاد خاطرنشان کرد: به دلیل تنوع گیاهی بسیار مطلوب استان، عسلی که در گیلان تولید می‌شود، از طعم و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر چه به دلیل رطوبت به میزان یک درصد عسل گیلان در برخی از مناطق از عسل دیگر استانها رقیق تر است، گفت: عسل گیلان مشتریان بسیار خوبی دارد و بسته‌بندی‌های شکیل این محصول می‌تواند بازارهای جدیدی برای این محصول کسب کند.  

 

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان افزود: به دلیل نبود برند برای عسل گیلان، متاسفانه اغلب عسل‌های تولید شده در استان به صورت فله فروخته می‌شود و وقت آن رسیده که با بابسته‌بندی شکیل توسط بخش خصوصی، گامی موثر برداشت تا درآمد حاصل از تولید عسل زنبورداران تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

علی‌اکبرنژاد تصریح کرد: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل با کندوهای خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا محصول تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.

 به گزارش عسلنا، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهر گفت: میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

وی اظهار کرد: پارسال ۳۶۰۰ تن عسل بهاره ۲۳۰۰ تن عسل تابستانه در گیلان برداشت شد.

۰
۰
منبع https://www.isna.ir/news/99040705288/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید