۶۰۵
۰
۰

مجوز استقرار ۲۷ هزار کندوی زنبور عسل در چالدران صادر شد

مجوز استقرار ۲۷ هزار کندوی زنبور عسل در چالدران صادر شد
مدیرجهادکشاورزی چالدران گفت: تاکنون مجوز استقرار ۲۷ هزار کلنی کندوی زنبور عسل در این شهرستان صادر شده است.

اخبار زنبورداری آذربایجان غربی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از ایرنا، حسن جلالی اظهار داشت: از این تعداد کندو، ۱۶ هزار کلنی مربوط به زنبورداران بومی این شهرستان و بقیه مربوط به زنبورداران مهاجر است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به تمدید صدور مجوز تا پایان خرداد این تعداد به ۳۶ هزار کندو افزایش پیدا کند ادامه داد: زنبورداران مهاجری که در مناطق ییلاقی چالدران استقرار می‌یابند از شهرستان‌های خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، سلماس و استان‌های هم‌جوار هستند.

مدیرجهادکشاورزی چالدران اضافه کرد: در صورت استقرار این تعداد کندو در این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۷۹۰ تن عسل برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی بیان کرد: تولیدات این محصول از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و برای مصرف داخلی استان، استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

 

شهرستان چالدران با داشتن بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مراتع سر سبز و بیش از ۳۰ گونه انواع گل های شهدزا جزو شهرستان‌های مهم تولید عسل در استان آذربایجان‌غربی است.

چالدران در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد و از جمله شهرستان‌های محروم استان به شمار می‌رود.

به گزارش عسلنا، این شهرستان ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم آن است؛ چالدران حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

۰
۰
منبع www.irna.ir/news/83814982/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید